Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Vrouw bewaart vijf ton huisvuil in tuin (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54128)

De Garde 2 augustus 2006 11:28

Ze heeft toch een ontvangstbewijsje gekregen?

BigF 2 augustus 2006 11:37

Ik vrees dat ze een rekeningetje gaat aankrijgen voor het ophalen en het storten.
Waar ze, wanneer betaald, vast een betalingsbewijsje voor krijgt.

BigF 2 augustus 2006 11:43

't Kan dus goed zijn dat dat systeem goedkoper is dan vuilzakken kopen en vanalles betalen voor de ophaling.

Je spaart gewoon alles op en na een ton of vijf komt de gemeente alles netjes opkuisen. En ondertussen betaal je niks voor afvalophaling.

1 Rekening om de vijf ton. En voor de gemeente is het ook goedkoper want die hoeven voor niks elke week langs te komen.

Bij uitbreiding is dat zelfs een fantastisch idee; iedere nieuwbouw wordt verplicht om ergens een afvalput te voorzien. Groot genoeg voor vijf ton. Als die vol is, komt de gemeente langs en je betaald per ton.
Goedkoper afval ophalen! :cheer:
Geen vuilzakken meer nodig (alles in de 'put') :cheer:
Niet meer achter traagrijdende vuilkarren hangen! :cheer:
Gelukkig zijn :cheer:

Nynorsk 2 augustus 2006 11:54

Kiekens zorgen ook voor minder op te halen afval.
Ik stel voor dat we ons straten volsteken met kiekens en ons vuil gewoon op straat gooien.
Of varkentjes. Nog beter. Hangbuikvarkens zijn best schattig, en dat eet vanalles. In wijken met veel moslims en joden hoeven we dan ook niet zo bang te zijn dat de afvalverwerkingsbedrijfkes zullen 'verdwijnen'.

Lof der Zotheid 2 augustus 2006 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1848835)
bah, die walen.
wij vlamingen zijn tenminste propere burgers.
de gazonnekes schoon kort, en zie de buurman, de buxushaag snoeiend in stralend witte bermuda en blauw poloke.
hij is al blij dat hij iets te doen heeft op zijn vrije dag.

Wat is er Mitgardje? Zijt ge weer gepikeerd? Hebben ze u weer gezegd dat ge uw afval niet moogt bewaren?

Zijne Heerlijkheid 2 augustus 2006 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 1849671)

:-)

van Maerlant 2 augustus 2006 21:52

Amerikaanse of Duitse kakkerlakken?

Amerikaans:

Duits:

van Maerlant 2 augustus 2006 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus (Bericht 1849855)
Wat is er Mitgardje? Zijt ge weer gepikeerd? Hebben ze u weer gezegd dat ge uw afval niet moogt bewaren?

Moet waarschijnlijk van zijn rechtse mama zijn kamertje opruimen.

ingenious 3 augustus 2006 02:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 1849671)
't Kan dus goed zijn dat dat systeem goedkoper is dan vuilzakken kopen en vanalles betalen voor de ophaling.

Je spaart gewoon alles op en na een ton of vijf komt de gemeente alles netjes opkuisen. En ondertussen betaal je niks voor afvalophaling.

1 Rekening om de vijf ton. En voor de gemeente is het ook goedkoper want die hoeven voor niks elke week langs te komen.

Bij uitbreiding is dat zelfs een fantastisch idee; iedere nieuwbouw wordt verplicht om ergens een afvalput te voorzien. Groot genoeg voor vijf ton. Als die vol is, komt de gemeente langs en je betaald per ton.

hier waren ze een weekje vergeten het vuil buiten te zetten. resultaat: een niet al te fijne stank en een massa van die irritante fruitvliegskes. ik zal wel gewoon wekelijks mijn vuilzakken buiten zetten. :?

allez ja, laten buiten zetten dan toch.

BigF 3 augustus 2006 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious (Bericht 1850947)
hier waren ze een weekje vergeten het vuil buiten te zetten. resultaat: een niet al te fijne stank en een massa van die irritante fruitvliegskes. ik zal wel gewoon wekelijks mijn vuilzakken buiten zetten. :?

allez ja, laten buiten zetten dan toch.

Ja, als je er personeel voor hebt hoef je geen put te graven natuurlijk.

Jazeker 3 augustus 2006 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 1851014)
Ja, als je er personeel voor hebt hoef je geen put te graven natuurlijk.

En bespaar dan direct op vuilzakken door dat personeel die put te laten graven, eh.

BigF 3 augustus 2006 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1851473)
En bespaar dan direct op vuilzakken door dat personeel die put te laten graven, eh.

Waarna je ze kan ontslaan.
Nog maar eens een besparing...

genehunter 3 augustus 2006 14:21

Citaat:

bah, die walen.
wij vlamingen zijn tenminste propere burgers.
de gazonnekes schoon kort, en zie de buurman, de buxushaag snoeiend in stralend witte bermuda en blauw poloke.
hij is al blij dat hij iets te doen heeft op zijn vrije dag.
Dat is onze Mitgard nu si! Totale minachting voor de burgermannetjes die zijn uitkering gaan betalen. Anarchisme vanuit de luie zetel ten top.

"bijt niet in de hand die je zoete koeken geeft"

Je hebt gelijk over die buxushaagjes hoor, maar niet in deze context, dan is dat toch altijd beter dan marginale waalse kakkerlakkenkwekerijen.

Zeno! 3 augustus 2006 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 1848986)
:lol: *knip* :lol:

Geknipt op vraag van geviseerde.

mvg,
Arnold.

Dit is wel het toppunt. Hij noemt mij een vuile racist, waarop ik hem '*knip*' noem. En wat wordt geknipt? :roll: :?

Nogmaals geknipt op vraag van geviseerde.

mvg,
Arnold.

genehunter 3 augustus 2006 14:24

Citaat:

Dit is wel het toppunt. Hij noemt mij een vuile racist, waarop ik hem '*knip*' noem. En wat wordt geknipt?
Vraag dan ook om 'vuile racist' te knippen tiens...

Zeno! 3 augustus 2006 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door genehunter (Bericht 1851538)
Vraag dan ook om 'vuile racist' te knippen tiens...

Zo kinderachtig ben ik niet, nee.

Vind het gewoon vreemd dat moderators zo'n onschuldige dingen (als reactie op een véél zwaardere belediging nota bene) willen knippen. Pajot heeft blijkbaar veel invloed. :-o

tronca 3 augustus 2006 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 1851545)
Zo kinderachtig ben ik niet, nee.

Vind het gewoon vreemd dat moderators zo'n onschuldige dingen (als reactie op een véél zwaardere belediging nota bene) willen knippen. Pajot heeft blijkbaar veel invloed. :-o

In K&K modereren we normaal niet streng. De persoon in kwestie nam echter aanstoot aan uw woordkeuze en op zijn vraag werd dit weg geknipt. Maar het komt niet op uw strafblad. ;-)

PAJOT 3 augustus 2006 18:17

toch bedankt voor het positieve sienjaal. Het is niet omdat men progressief is dat men zich alles kan veroorloven.

Deze keer geen strafpunten maar de volgende keer laten we het hier niet bij.

tronca 3 augustus 2006 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1852108)
Deze keer geen strafpunten maar de volgende keer laten we het hier niet bij.

Daar zal de moderatie wel over beslissen.

Zeno! 3 augustus 2006 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tronca (Bericht 1852093)
In K&K modereren we normaal niet streng. De persoon in kwestie nam echter aanstoot aan uw woordkeuze en op zijn vraag werd dit weg geknipt. Maar het komt niet op uw strafblad. ;-)

Het zou er verdorie nog moeten bijkomen. Iemand scheldt mij zonder reden uit voor vuile racist, ik reageer daar zeer licht op en �*k word op de vingers getikt. Ja hallo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be