Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   drogenbos wil geen franstalige media op het marktplein (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54729)

CHW 25 augustus 2006 14:48

Ik vraag me wel af wat télé-bruxelles en radio BXL daar voor reportage gaan maken : "kijk eens hoe verfranst Drogenbos is" of zo? Trouwens, waarom moeten REGIONALE zenders draaien buiten hun werkingsgebied? Voor mij blijft het een raar initiatief.

Trouwens, de burgemeester is een kieken : ze had hen gewoon kunnen verbieden op grond van risico op verstoring van de openbare orde en dan was er juridisch geen vuiltje aan de lucht (maar de rel zou er toch zijn gekomen).

Pieke 25 augustus 2006 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1891183)
Totaal ongrondwettelijk.

Een beetje zoals de B-H-V kieskring?

Zeno! 25 augustus 2006 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHW (Bericht 1891301)
Ik vraag me wel af wat télé-bruxelles en radio BXL daar voor reportage gaan maken : "kijk eens hoe verfranst Drogenbos is" of zo? Trouwens, waarom moeten REGIONALE zenders draaien buiten hun werkingsgebied? Voor mij blijft het een raar initiatief.

Daar heb je natuurlijk ook een punt. Kunnen ze trouwens geen rekening houden met de plaatselijke gevoeligheden? Ze wéten toch dat dit alles hééééél gevoelig ligt in de Vlaamse rand, en toch kiezen ze voor een Vlaamse gemeente. Olie op het vuur is dit...nu is er weer een Vlaamse reactie en kunnen ze nóg maar eens in de slachtofferrol kruipen. "Kijk eens, die boze Vlamingen..." *zucht*

CHW 25 augustus 2006 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 1891309)
Daar heb je natuurlijk ook een punt. Kunnen ze trouwens geen rekening houden met de plaatselijke gevoeligheden? Ze wéten toch dat dit alles hééééél gevoelig ligt in de Vlaamse rand, en toch kiezen ze voor een Vlaamse gemeente. Olie op het vuur is dit...nu is er weer een Vlaamse reactie en kunnen ze nóg maar eens in de slachtofferrol kruipen. "Kijk eens, die boze Vlamingen..." *zucht*

Een Vlaamse reactie? Dat weet ik nog zo niet : is de burgemeester niet verkozen op een tweetalige lijst? En wordt de gemeente niet door die lijst bestuurd? Kan me moeilijk voorstellen dat de burgemeester op eigen houtje handelt.

Ambiorix 25 augustus 2006 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 1891306)
Een beetje zoals de B-H-V kieskring?

:-D

Vorenus 25 augustus 2006 15:06

Ik heb juist op teletekst gekeken,

Ze willen er een mediakaravaan zetten en Partijdebatten voeren.

Rogier 25 augustus 2006 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 1891296)
Kijk, reportages mag iedereen overal maken. De RTBF is zelfs meer dan welkom om een reportage te komen draaien in Leuven (kunnen ze eens zien hoe stadsvernieuwing hoort te gebeuren ;-) ), enz.

Eigenlijk weten we gewoon te weinig om hier over te kunnen oordelen.
Ik dacht in eerste instantie dat het ging over een soort van happening (je moet maar eens kijken wanneer Radio Donna ergens neerstrijkt) en d�*t zou ik een provocatie vinden. Als blijkt dat het enkel reportages zijn, dan vind ik dat niet. Spijtig genoeg beschikken we niet over die informatie... Duidelijk zo? ;-)

Men kan niet oordelen, men weet niet waar het gaat. De rest is folklore, en met Leterme en de franstalige reacties daarop worden de franstaligen flink uitgelachen. Vergelijk het met de kleren van de keizer, die blijken er plots niet te zijn en daar staan ze dan bekeken als de lomperikken die niet in staat zijn om nederlands te leren. :-D Wat de franstaligen nu doen is hun naaktheid bedekken, om het even wat bedenken om het eigen gelijk aan te tonen.

Khonnor 25 augustus 2006 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 1891332)

So What?

Kim 25 augustus 2006 15:25

Citaat:

Partijdebatten met Nederlandstalige partijen veronderstel ik, dan is daar toch helemaal niks mis mee?

Khonnor 25 augustus 2006 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1891368)
Partijdebatten met Nederlandstalige partijen veronderstel ik, dan is daar toch helemaal niks mis mee?

Zelfs als het met franstalige partijen is.
Als men al niet meer over de taalgrens heen kan kijken om politieke debatten te voeren, waar zijn we dan mee bezig?

Knuppel 25 augustus 2006 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1891183)
Totaal ongrondwettelijk.

Hazo.
De grondwet is dus géén vodje papier... zolang het maar om de rechten van de franstaligen gaat?

Waar zaten jullie met jullie verdediging van de Vlaamse rechten toen de RVS besliste dat de kieskring BHV ongrondwettelijk was?

Knuppel 25 augustus 2006 15:30

Citaat:

En als je veronderstelling nu eens niet klopt?

Khonnor 25 augustus 2006 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1891377)
En als je veronderstelling nu eens niet klopt?

Dan nog. Doe niet zo belachelijk...

Vorenus 25 augustus 2006 15:32

Ik zeg alleen wat erop teletekst staat.

mij speelt het geen rol in welke taal dat dat gebeurt, zolang dat er geen Waalse partijen komen debateren aangezien dit een Vlaamse gemeente is waarop Vlaamse partijen op de lijsten staan.
De randanimatie moet dan wel in het nederlands.

Khonnor 25 augustus 2006 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 1891380)
Ik zeg alleen wat erop teletekst staat.

mij speelt het geen rol in welke taal dat dat gebeurt, zolang dat er geen Waalse partijen komen debateren aangezien dit een Vlaamse gemeente is waarop Vlaamse partijen op de lijsten staan.
De randanimatie moet dan wel in het nederlands.

Proest

Iedereen mag toch debatteren waarover en waar hij wilt....

Hans1 25 augustus 2006 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 1891107)
Ongelofelijk hoe die Franstaligen de Vlamingen maar blijven uitdagen...

Is het niet juist omgekeerd? Ik weet wel dat persvrijheid jou niet veel zegt als aanhanger van de door flaminganten gedomineerde pers, maar toch.

Als die mannen nu zin hebben om uit te zenden in Drogenbos, dan kan toch geen enkele burgemeester dat verbieden?

Jullie lijken België of "Vlaanderen" om te willen vormen in een nieuw DDR.

Hans1 25 augustus 2006 15:40

Citaat:

Hopelijk nodigen ze de B.U.B. uit, dan kunnen we lekker het "Vlaemsch" karakter van de Rand even benadrukken.;-)

Hans1 25 augustus 2006 15:41

Citaat:

Mag dat ook al niet meer van de Führer?:-o

Vorenus 25 augustus 2006 15:41

Citaat:

Proest

Iedereen mag toch debatteren waarover en waar hij wilt..
Men gaat in Namen op de markt toch ook niet debateren met het VB en CD&V of VLD over de problemen van antwerpen of andere Vlaamse stad

Jan Meuleman 25 augustus 2006 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1891251)
Dat is nu je conclusie, en toch begin je in deze topic weer met een aanval op de Franstaligen. Ongelooflijk hoe diep de haat zit. :-(

Ja bijna evendiep als jullie haat tegen de Vlamingen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be