Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Israel steelt naast land nu ook 500 miljoen € palestijns belastinggeld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=59615)

StevenNr1 18 september 2006 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch (Bericht 1992824)
Het is wel degelijk Europees geld!

"Israel is withholding Palestinian revenues and tax receipts" (Bron)
Het gaat dus om Palestijns belastinggeld.

Basy Lys 18 september 2006 21:47

Is die 500 miljoen voldoende om de schade te vergoeden die die terroristen aan Israël hebben toegebracht?

StevenNr1 18 september 2006 21:50

Alleszins niet genoeg om de schade te vergoeden die die staatsterroristen aan Palestina hebben toegebacht.

Volksstormer 18 september 2006 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch (Bericht 1992820)
Israël heeft overschot van gelijk. Europees geld moet niet worden verspild om extremistische neonazigroepen en religieuze fanatici van wapens te voorzien. Indien de Palestijnen over een aantal jaren terug een democratische keuze kunnen maken kan er terug geld voorzien worden...

Misschien kan men gewoon de verkiezingen in Palestina afschaffen? Maar dan zou ik vooruitlopen op "jouw" Protocollen natuurlijk... ;-)

Pever 18 september 2006 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 1999237)
Is die 500 miljoen voldoende om de schade te vergoeden die die terroristen aan Israël hebben toegebracht?

Daar gaat het toch helemaal niet over!
Of denk je dat al de Palestijnen 'pro oorlog' zijn?

Denk ook even aan die mensen die er onder lijden!

Veronderstel dat hier een groep in België is die aanslagen doet en dergelijke en dat het gevolg is dat de Belgische kinderen niet meer naar school kunnen gaan, doordat er geld weggenomen wordt!

Dr. Strangelove 19 september 2006 02:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door New Era (Bericht 1998911)
Ik betwijfel of wij als Europeanen genoeg inzicht hebben in de situatie om een oordeel te kunnen vellen, om nog maar te zwijgen of we het recht hebben om dat te doen.

Dit is een interessante provocerende gedachte. Ik werd er toch eventjes stil van :-( . Maar ik ben het er niet mee eens. Vele mensen hebben niet genoeg inzicht over zeer veel zaken, maar dat verbiedt hen niet om een oordeel te vellen. Men kan het jammer vinden dat sommigen zonder veel kennis allerlei meningen spuien, maar als je dat zou verbieden, dan is er ook geen ruimte voor onafhankelijk kritisch denken. Trouwens, als enkel diegenen die voldoende kennis hebben over iets, daarover mogen oordelen, dan mogen enkel politieke wetenschappers en juristen nog stemmen. En geloof me, dat wil je niet meemaken.
En dan je nadruk op Europa. Alsof er duidelijke geografische grenzen bestaan tussen beide zijden van de Middellandse Zee, in plaats van een gedeelde geschiedenis die duizenden jaren teruggaat. En ik heb hen zeker niet enkel over de Bijbel. De Feneciërs bvb.(die in het huidige Libanon woonden en Carthago stichtten) hebben ons alfabet uitgevonden, dat werd overgenomen door de Grieken en aangepast door de Romeinen. Iemand die in Europa woont, laten we zeggen op een paar duizend kilometer van de regio in kwestie, heeft die minder recht van spreken dan iemand die in Marokko woont, dat veel verder van Jeruzalem ligt dan Athene?

werkgroep morkhoven 19 september 2006 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pever (Bericht 1999385)
Veronderstel dat hier een groep in België is die aanslagen doet en dergelijke en dat het gevolg is dat de Belgische kinderen niet meer naar school kunnen gaan, doordat er geld weggenomen wordt!

Over aanslagen gesproken...
Laat ons hopen dat ze Blood and Honor waar ze een paar honderd wapens hebben gevonden, zwaar aanpakken !

New Era 19 september 2006 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove (Bericht 1999590)
Dit is een interessante provocerende gedachte. Ik werd er toch eventjes stil van :-( . Maar ik ben het er niet mee eens. Vele mensen hebben niet genoeg inzicht over zeer veel zaken, maar dat verbiedt hen niet om een oordeel te vellen. Men kan het jammer vinden dat sommigen zonder veel kennis allerlei meningen spuien, maar als je dat zou verbieden, dan is er ook geen ruimte voor onafhankelijk kritisch denken. Trouwens, als enkel diegenen die voldoende kennis hebben over iets, daarover mogen oordelen, dan mogen enkel politieke wetenschappers en juristen nog stemmen. En geloof me, dat wil je niet meemaken.
En dan je nadruk op Europa. Alsof er duidelijke geografische grenzen bestaan tussen beide zijden van de Middellandse Zee, in plaats van een gedeelde geschiedenis die duizenden jaren teruggaat. En ik heb hen zeker niet enkel over de Bijbel. De Feneciërs bvb.(die in het huidige Libanon woonden en Carthago stichtten) hebben ons alfabet uitgevonden, dat werd overgenomen door de Grieken en aangepast door de Romeinen. Iemand die in Europa woont, laten we zeggen op een paar duizend kilometer van de regio in kwestie, heeft die minder recht van spreken dan iemand die in Marokko woont, dat veel verder van Jeruzalem ligt dan Athene?

Zie geen oordeel vellen zonder je het fijne van weet of geen oordeel vellen als het gaat om zaken buiten je bevoegdheid als een richtlijn. Zeker niet als een ongeschreven wet of absolute aanklacht. Ik zei Europeanen omdat de meerderheid van deze forum Europeanen zijn. Ik had er geen andere bijbedoelingen bij. Mooi stukje geschreven tekst trouwens.

Pever 19 september 2006 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven (Bericht 1999792)
Laat ons hopen dat ze Blood and Honor waar ze een paar honderd wapens hebben gevonden, zwaar aanpakken !

Dat gaan ze wel doen... het is verkiezingstijd hé...

Mamaloe 19 september 2006 23:15

Toch wel ironisch dat extreem-rechts hier een groot voorstander is van dit "cordon sanitaire" tegen Hamas. 8-)

Volksstormer 19 september 2006 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe (Bericht 2001997)
Toch wel ironisch dat extreem-rechts hier een groot voorstander is van dit "cordon sanitaire" tegen Hamas. 8-)

Excuseer!? 8O

Het betreft hier dan wel enkele slaafse idioten van de zionistische lobby binnen het VB. Ik moet nogmaals benadrukken hoe betreurenswaardig ik het VB vind in zijn zionisme en neoconservatisme. Het is daarin werkelijk een unicum onder de rechts-radicale partijen in Europa...

Mamaloe 20 september 2006 02:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 2002077)
Excuseer!? 8O

Het betreft hier dan wel enkele slaafse idioten van de zionistische lobby binnen het VB. Ik moet nogmaals benadrukken hoe betreurenswaardig ik het VB vind in zijn zionisme en neoconservatisme. Het is daarin werkelijk een unicum onder de rechts-radicale partijen in Europa...

Kom kom, de meeste mensen die op het VB stemmen zijn anti-islam (of voor de gewone volksmens: tegen "de makakken"). Draait het of keer zoals ge wilt. Als gij tot een nog radicaler splintergoepering wilt behoren en Hamas in de armen wil sluiten omwille van hun anti-joodse standpunten, het is uw recht.

Maar het is redelijk zinloos. Een beetje zoals bij de lokale schaakclub spelen.

Mamaloe 20 september 2006 02:25

sorry, dubbel

Pever 20 september 2006 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe (Bericht 2002183)
Kom kom, de meeste mensen die op het VB stemmen zijn anti-islam (of voor de gewone volksmens: tegen "de makakken"). Draait het of keer zoals ge wilt. Als gij tot een nog radicaler splintergoepering wilt behoren en Hamas in de armen wil sluiten omwille van hun anti-joodse standpunten, het is uw recht.

Maar het is redelijk zinloos. Een beetje zoals bij de lokale schaakclub spelen.

Anti-Islam zou ik het niet noemen...
Maar wel anti-Islam-In-Ons-Land!

groen rechts 21 september 2006 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch (Bericht 1992824)
Het is wel degelijk Europees geld! Nu, Europa heeft Hamas op de lijst van de terroristische organisaties gezet dus is het ook maar normaal dat een regering geleid door terroristen geen financiële steun moet verwachten. Zo simpel is dat.

grappig.... u heeft zelf een avatar met een of ander links straatboefje op, duidelijk verwijzend naar geweldpleging op "fascisten" maar u ent tegen geweld?
u bent waarschijnlijk tegen geweld als het niet uitgaat van u en de uwen?

Sinistra 26 september 2006 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven (Bericht 1999792)

Ga je nu al je eigen broodheren laten aanpakken??8-)

Sinistra 26 september 2006 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groen rechts (Bericht 2005019)
grappig.... u heeft zelf een avatar met een of ander links straatboefje op, duidelijk verwijzend naar geweldpleging op "fascisten" maar u ent tegen geweld?
u bent waarschijnlijk tegen geweld als het niet uitgaat van u en de uwen?

De afbeelding is afkomstig oorspronkelijk van het I.R.A. Maar wordt veelvuldig gebruikt door allerlei linkse Antifagroepen en autonome cellen. Persoonlijk ben ik voor de vrije meningsuiting, ik ben enkel van oordeel dat antisemitische, antizionistische, radikaal-islamistische, racistische en neonazistische groeperingen maatschappelijk dienen bestreden en geïsoleerd te worden wat niet wil zeggen dat ze niet mogen zeggen wat ze denken maar simpel het feit dat er met hen niet gepraat kan worden en ze moeten uitgesloten blijven van elke deelname aan de macht.

Sinistra 27 september 2006 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 2002077)
Excuseer!? 8O

Lieden als jij bewijzen inderdaad dat de Joden in Antwerpen van het VB niet veel goeds kunnen verwachten, van geen enkele partij in dit bananenkoninkrijkje trouwens...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be