| 

| Dr. Strangelove | 19 september 2006 02:06 |  

Citaat: 

| 

Oorspronkelijk geplaatst door New Era
					(Bericht 1998911)
				 Ik betwijfel of wij als Europeanen genoeg inzicht hebben in de situatie om een oordeel te kunnen vellen, om nog maar te zwijgen of we het recht hebben om dat te doen. 
 |  Dit is een interessante provocerende gedachte. Ik werd er toch eventjes stil van :-( . Maar ik ben het er niet mee eens. Vele mensen hebben niet genoeg inzicht over zeer veel zaken, maar dat verbiedt hen niet om een oordeel te vellen. Men kan het jammer vinden dat sommigen zonder veel kennis allerlei meningen spuien, maar als je dat zou verbieden, dan is er ook geen ruimte voor onafhankelijk kritisch denken. Trouwens, als enkel diegenen die voldoende kennis hebben over iets, daarover mogen oordelen, dan mogen enkel politieke wetenschappers en juristen nog stemmen. En geloof me, dat wil je niet meemaken. 
En dan je nadruk op Europa. Alsof er duidelijke geografische grenzen bestaan tussen beide zijden van de Middellandse Zee, in plaats van een gedeelde geschiedenis die duizenden jaren teruggaat. En ik heb hen zeker niet enkel over de Bijbel. De Feneciërs bvb.(die in het huidige Libanon woonden en Carthago stichtten) hebben ons alfabet uitgevonden, dat werd overgenomen door de Grieken en aangepast door de Romeinen. Iemand die in Europa woont, laten we zeggen op een paar duizend kilometer van de regio in kwestie, heeft die minder recht van spreken dan iemand die in Marokko woont, dat veel verder van Jeruzalem ligt dan Athene? |