kelt |
27 oktober 2006 17:10 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus
(Bericht 2113501)
Men zou beter eens kijken waarom plots zoveel Turken de toetreding niet meer zien zitten.
Ik zou het betreuren wanneer de toedreding zou mislukken. Een goede informatiecampagne zowel in Turkije als in Europa zou al veel helpen. Zelfs hier op het forum was er onlangs nog een vrij positieve draad over de Turken in België. Het opnemen van een moslimland als Turkije geeft Europa meer geloofwaardigheid en meer massa. Langs de andere kant garandeert het dat Turkijke 'de goede weg' wordt opgestuurd en niet vervalt in een radicalisering zoals de andere moslimlanden uit die buurt.
|
Zo werkt de wereld nu eenmaal niet.......het spijt me,maar de enige goede weg die Turkije op kan gaan is hun EIGEN weg...Ze zijn groot genoeg om zich daarbij geen reet aan te trekken van de "Europese" of de "Arabische" wereld.....De "mindere periode" van de laatste 100 jaar is mogelijk gewoon een "dipje"..... ;-)
Voor Turkije is de modus vivendi met Rusland HET probleem......opportuniteiten strekken zich dan uit via volkeren tot op de Chinese grens!
Ik heb het altijd al raar gevonden ,dat opgestoken vingertje tegen Turkije,terwijl hier BINNEN de EU wij geconfronteerd worden met een ONDEMOCRATISCHE instelling als de Europese commissie...om het dan maar over de windvangerij en belachelijkheid op het gebied van economie (de textiel-affaire met China verleden jaar was een fameus dieptepunt) en internationale politiek(welke Europese "politicus" heeft eigenlijk ook maar enige geloofwaardigheid op enigerlei vlak?) niet te hebben.....
We kunnen alleen maar hopen dat Turkije de vele "aanwijzingen" op het gebied van begrotingsboekhouding,sociale systemen ,internationale handel ten eigen voordeel kan uitbuiten........lessen moet je gebruiken...
verder;
De wereld rond de Zwarte Zee en op de oostkant van de Middellandse Zee is eigenlijk al een "andere Wereld".
Ik voorzie nog IMMENSE problemen met Roemenie en Bulgarije....nog zo van die naties waar we eigenlijks niks meer mee gemeen hebben dan de over het algemeen wat blekere huidskleur van de bevolking......
Moeten Westelijke EU-burgers dan iedere uitbreiding BEKOSTIGEN ?
|