Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Allochtone gemeenschap vraagt echt integratiebeleid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=65712)

carlgustaaf 2 november 2006 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2113895)
Daar zijn de allochtonen totaal niets mee hoor,ik begrijp nog altijd niet waarom ze geen schepenen mogen leveren.
En kom nu niet aandraven dat ze geen bekwame mensen in hun rangen zouden hebben hé

best zouden ze niet mogen stemmen,dan zou er met hun stemmen ook niet gesjoemelt worden.
Als buitenlander hebt ge normaal gezien niks te vertellen in het buitenland, en nog minder u met politiek te bemoeien...

circe 2 november 2006 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2128148)
best zouden ze niet mogen stemmen,dan zou er met hun stemmen ook niet gesjoemelt worden.
Als buitenlander hebt ge normaal gezien niks te vertellen in het buitenland, en nog minder u met politiek te bemoeien...

Het zijn de Belgische allochtonen die voor hun eigen achterban hebben gestemd.
De vreemdelingen die stemrecht hadden verkregen waren verwaarloosbaar wegens amper geïnteresseerd.

VlaamseBelg 2 november 2006 17:22

't is wel erg ja dat de allochtonen die zich voor hun stad willen inzetten gewoon misbruikt zijn om stemmen te halen. Gezien de verhoudingen autochtoon/allochtoon (qua aantallen) zouden er toch allochtonen in de gemeenteraad moeten zitten, en waarom zelfs geen schepen?

nu verplichten ze de allochtone gemeenschap om hun krachten te bundelen in een allochtonen-partij zodat de belgen weer kunnen klagen over de mislukte integratie.

Maar ja, ik had al langer in de mot dat die A in sp-a niet op "anders" duidt. Er had beter een V van Vriendjespolitiek gestaan.

circe 2 november 2006 17:32

Citaat:

Gezien de verhoudingen autochtoon/allochtoon (qua aantallen) zouden er toch allochtonen in de gemeenteraad moeten zitten, en waarom zelfs geen schepen?
Iemand geraakt pas in de gemeenteraad nadat men verkozen is.
Voorkeurstemmen kunnen dienen om iemand op het behaalde zeteltje te plaatsen.

In Antwerpen zijn NEGEN autochtone gemeenteraadsleden verkozen op 55 zetels, wat meer is dan de verhouding autochtonen/allochtonen in Antwerpen. Geen enkele allochtoon zit bovendien in de oppositie. Dit maakt dat praktisch elke allochtoon die zich verkiesbaar heeft gesteld ondertussen verkozen is. En dan kan men van de autochtonen helemaal niet zeggen want daar zijn er uiteraard veel meer niet verkozen (veel meer kandidaten zonder gemeenteraadszitje (220 of zo) dan kandidaten met wel een gemeenteraadszitje (46)).

De spallochtonen kregen van de Patrick echter geeneens een schepenzetel.

Dave Brocatus 2 november 2006 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2113816)
Heel groot gelijk van U,en ik blijf het zeggen ze hebben de allochtonen bedrogen

In normale omstandigheden zou ik er ook zo over denken. Maar eerlijk is eerlijk: Met de allochtonen die verkozen zijn voor SP.A-SPIRIT was op voorhand afgesproken dat ze geen schepenambt zouden krijgen. En aangezien ze met die afspraak akkoord zijn gegaan, moeten ze nu niet komen zeuren.

chev.errant 2 november 2006 19:31

Allochtone gemeenschap vraagt echt integratiebeleid

Of er met hun stemmen gesjoemeld wordt durf ik in twijfel te trekken: het Belgisch stem-systeem is nog altijd één van de meest betrouwbare democratische ter wereld; vraag is natuurlijk voor we deze mensen stemmen: voor Belgische kandidaten of voor kandidaten van allochtone origine. Het antwoord laat m.i. niet lang op zich wachten. Laat er nog enkele generaties overheen gaan en we zullen ondervinden voor wie deze mensen stemmen: het zal niet voor Belgische partijen zijn, maar voor Allochtoon-Belgische... En de van origine Belgische stemmer zal in een hol mogen kruipen en zwijgen in naam van de verdraagzaamheid, omdat de van origine Belgische politici dat zo gewild hebben en geen andere keuze meer hebben...Ik wil figuren als Kristien Hemmerechts over 20 of 30 jaar wel eens horen over het "feest van de multiculturaliteit"...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be