Veerle23 |
14 november 2006 16:54 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea
(Bericht 2163197)
Juist: DE POST. Daar kan ik ook een boek over schrijven. Zo dik zelfs, dat ik nog weinig handel via het internet doe. Minder stress: komen mijn betaalde goederen wel aan. Ontvangt mijn koper zijn door hem betaalde waar wel? Moet je mensen gaan verbieden om alles verzekerd te laten verzenden?
En met andere verzendingsfirma's heb ik ook al problemen gehad. Daarnaast zijn deze ook duurder en als je eens iets op een internetsite te koop wil aanbieden en je krijgt een buitenlandse koper, dan ergert deze zich al meteen blauw aan onze hoge verzendingstarieven.
Daarnaast gaan ze binnenkort de NON PRIOR zegels ook afschaffen. Met andere woorden: alles prior, dus een prijsverhoging.
Verzekerde zendingen zijn bijna onbetaalbaar. Je bent al minstens 15 euro kwijt om iets verzekerd te verzenden. Een aangetekende zending is al een beetje veiliger: je betaald een toeslag van 4,30 euro op de PRIOR tarief en je bent tot een goede 30 euro gedekt, maar ook niet voor meer.
Dikwijls staat de verzendingskost niet in verhouding tot de waarde van het object. Ik kan best begrijpen dat niet iedereen zomaar 3,70 euro wil ophoesten om een prul van 1 euro te laten verzenden.
De Post wil samenwerken met internetveilingsites, maar door hun dure tarieven en slechte service boycotten ze de internethandel meer dan deze te bevorderen.
|
Idd en ze doen ook niet de moeite om de verzender tegemoet te komen.
Ik sta iedere vrije dag in het postkantoor om pakjes te versturen.
Vanochtend wou ik een pakje versturen dat 10gram boven de 2kg zat blijkbaar, terwijl het op mijn keukenweegschaal net 2kg was en ik hing eraan om 7euro te betalen ipv 3euro40. Voor 10gram he:evil:
Ik heb mijn pakske teruggevraagd en een schaar en plakband gevraagd, heb mij daar op die stoelekes gezet, pakske terug opengedaan, stuk papier afgeknipt, pakske kleiner verpakt en terug afgegeven. Zegt die met een droog gezicht dat het er nog 2 gram bovenzit. Ik heb mijnen meest bozen blik bovengehaald en ze heeft het toch voor 3,70 verzonden dan, mens dierf niet anders meer wss.
T is wat anders als die vriendelijke meneer er zit, die verstuurt mijn pakjes zelfs nog voor 3euro70 als ik er 40gram boven zit :-D
|