Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   wat is er allemaal verboden door de islam (https://forum.politics.be/showthread.php?t=68918)

van Maerlant 21 november 2006 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2182606)
Ik zei: je hebt me "vergeleken" met een knaagdier, je hebt me zo niet genoemd..
Je zei laat je niet... ALS een .. knaagdier.. Daar is die vergelijking dus

Negeren wordt het of vriendelijk antwoorden

'Als het koud is, beef ik als een riet'. Noem ik mezelf dan een riet?

Samrah 21 november 2006 20:47

haha maar een riet vind ik geen negatieve vergelijking..

van Maerlant 21 november 2006 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2182650)
haha maar een riet vind ik geen negatieve vergelijking..

Vooruit dan. Als ik met mijn fiets val en in een modderpoel terecht kom, ben ik zo vuil als een varken.

Samrah 21 november 2006 20:59

Met een varken wil ik echt niet vergeleken worden zenne..
Dat vind ik dan weer geen mooie vergelijking...

van Maerlant 21 november 2006 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2182695)
Met een varken wil ik echt niet vergeleken worden zenne..
Dat vind ik dan weer geen mooie vergelijking...

Nee, ik werd vergeleken met de staat waarin dat varken verkeerde (vuil, dus). Ik vergeleek u met de staat waarin dat knaagdier verkeerde (zenuwachtig, bedreigd, happend,...)

Trouwens, waarom zou u niet met een varken vergeleken willen worden? Niets lekkerder dan een goed stuk spek :twisted: ;-)

Samrah 21 november 2006 21:08

Varken eten is haraam (niet toegestaan)
Ik zal dus nooit varken eten..

van Maerlant 21 november 2006 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2182753)
Varken eten is haraam (niet toegestaan)
Ik zal dus nooit varken eten..

Een mens moet zich niets laten verbieden. We zijn vrij om te eten en drinken wat we willen, om te lezen wat te willen, om naar bed te gaan met wie we willen, om te zeggen wat we willen,...

Samrah 21 november 2006 21:19

Neen hoor.. Ik leef naar de regels van de Islaam.. Ik ben Moslim en doe wat Allah mij voorgeschreven heeft en daar ben ik trots op.
Echt waar (nu even serieus) ik sterf nog liever dan varken te eten, of alcohol te drinken, of te trouwen met een niet-moslim.. neen hoor, niets voor mij, mag niet, doe ik niet
Allah heeft ons Geschapen, en naar Zijn Woord zal ik leven inshallah

van Maerlant 21 november 2006 21:20

Als je niet mag trouwen met een niet-moslim, kan je de Islam toch geen verdraagzame godsdienst noemen?

colargo 21 november 2006 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2182812)
Neen hoor.. Ik leef naar de regels van de Islaam.. Ik ben Moslim en doe wat Allah mij voorgeschreven heeft en daar ben ik trots op.
Echt waar (nu even serieus) ik sterf nog liever dan varken te eten, of alcohol te drinken, of te trouwen met een niet-moslim.. neen hoor, niets voor mij, mag niet, doe ik niet

nog een moslim fascist:roll:

van Maerlant 21 november 2006 21:33

Ik begrijp gewoon niet dat iemand zijn vrijheid zo laat beperken :?

Samrah 21 november 2006 21:34

Islaam is een heel verdraagzame godsdienst, er is altijd een uitleg achter een reden..
En voor mezelf: ik zou niet kunnen leven met een partner die in de Ramadan eet, die niet bid.. die drinkt..
Amai nee dank u..

Samrah 21 november 2006 21:35

Mijn vrijheid beperken? Ik heb er geen last van.. Integendeel.. Het leven op aarde is van korte duur, het is het leven hierna dat telt, en daarvoor werk ik nu..

colargo 21 november 2006 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2182931)
Mijn vrijheid beperken? Ik heb er geen last van.. Integendeel.. Het leven op aarde is van korte duur, het is het leven hierna dat telt, en daarvoor werk ik nu..

Misschien kunnen wij u van dienst zijn ivm dat leven hierna.......

Online 21 november 2006 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2182812)

En dan zijn ze verbaast als ze niet aan een job geraken ....:roll:

circe 21 november 2006 23:09

Citaat:

Zo te zien bent U lesbisch? niet dat ik er iets tegen heb, maar mij kunnen ze niet verleiden met 72 hoeris.

Dan liever de christelijke hemel, daar hebben ze tenminste 72 Denzel Washingtons! Kan je een puntje aan zuigen hé Samrah?

Bad Attila 21 november 2006 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2182593)
Jij vergeleek mij met een knaagdier.. Daar was jij mij dus aan het uitdagen..
Ik ben begonnen op dit forum heel vriendelijk maar hoe meer ik die belachlijke en beledigende posts lees, hoe harder ik word, soms zelf zo hard dat ik er zelf van verschiet..

Oei oei, dan gaat je het hier niet echt lang uithouden hoor... :?

Laya 22 november 2006 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2183180)
En dan zijn ze verbaast als ze niet aan een job geraken ....:roll:

Wat heeft dat nu te maken met een job??? Samrah heeft trouwens een heel respectabele job als je't mij vraagt, er zouden er veel haar plaatsje willen (read it and wheep!)

largo_w 22 november 2006 12:44

Citaat:

Dus u wil in het leven hierna varken mogen eten en alcohol mogen drinken?

Wie wil u om u heen hebben in het hiernamaals (laat het mij zo noemen)?

Wat als ik u morgen zwart op wit kan aantonen dat het hiernamaals niet bestaat? Ooit over nagedacht?

Het leven is van korte duur? Hoe kort/lang? Hoopt u dan dat het kort is of wens u lang hier te blijven?

U doet alles om het in het hiernamaals goed te hebben (zelf/persoonlijk) maar doet u hiervoor hier iets aan uw medemens (ik lees naaste; u buur of ongelovige)?

Ik heb hier wel een hoop vragen over...

Lincoln 22 november 2006 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2182593)
Jij vergeleek mij met een knaagdier.. Daar was jij mij dus aan het uitdagen..
Ik ben begonnen op dit forum heel vriendelijk maar hoe meer ik die belachlijke en beledigende posts lees, hoe harder ik word, soms zelf zo hard dat ik er zelf van verschiet..

Hij bedoelde het niet zo negatief, ik denk dat van maerlant een kat bedoelde...;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be