![]() |
Citaat:
|
Ik zal het maar bekennen. Ik ken Bodifée persoonlijk. Ik heb er bv. eens een weekend mee doorgebracht in de Ardennen, pratend over filosofie, religie en tal van van maatschappelijke problemen. Verder heb ik de meeste van zijn boeken gelezen en herlezen. Heel verrijkend. Zijn vrouw Lucette heeft ook een sprirituele aard. (Moet wel met zo'n echtgenoot.) Maar let op: ik dweep niet met die man.
Ik kan enkel zeggen dat ik veel respect voor hem hem en zeker voor zijn werk. Het is een intellectueel puur sang met duidelijke, uitgepuurde en weloverdachte standpunten. En hij weet ze nog mooi te formuleren ook. Hij geeft niet om schone schijn. Zijn wilde baard en haar geven zijn karakter goed weer. Het gaat hem om de inhoud, liefst op het scherp van de snee. Dat heeft hem blijkbaar de das omgedaan in deze triestige zaak. Hij en zijn prachtig oeuvre verdienen beter dan als homofoob terzijde te worden geschoven. Het is een heel triestige zaak zoals het is uitgedraaid en leidt enkel tot polarisatie. Zelf zal ik voortaan wel twee keer opletten vooraleer ik nog eens met een homo in discussie treed. Hun onverdraagzaamheid in deze zaak heeft hun imago ernstig beschadigd. Wantrouwen is de prijs die ze ervoor zullen betalen. Zijn de woorden van bodifée het ergste wat de homo's het afgelopen jaar hebben moeten verduren? Ocharme! Ze zijn de discriminatie moeten gaan zoeken met het vergrootglas. Deze prijs is ook daarom contra-productief. Wie echt wil weten wat er in de man leeft, geef ik de raad zijn laatste boekje 'Weg uit de leegte' te lezen. Het is lang niet zo moeilijk als zijn ander werk en is zeker begrijpelijk voor de gemiddelde deelnemer aan dit forrum. Als jullie dat doen, zullen jullier al heel wat genuanceerder over de man gaan denken. Voil�*, dat wou ik toch even zeggen. |
Citaat:
Bodifée heeft het recht om er conservatieve denkbeelden op na te houden en om deze te uiten, de holebi-organisaties hebben precies evenveel recht om hem een homofoob te noemen. Als hij dat niet kan aanvaarden, dan is hij een typische Vlaming helaas. De meesten schijnen te vinden dat de vrijheid van meningsuiting meer voor hen zelf dan voor anderen geldt. Met al dat gedoe rond de "gedachtenpolitie" en de vermeende "politieke correctheid", dreigt de slinger tegenwoordig zover in de andere richting te zwaaien, dat je straks niet meer mag zeggen dat je iemand een ouwe rechtse zak vindt, of een hypocriete tsjeef, of een partijfetishistische biefstuksos, of ... (vul aan naar eigen voorkeur) |
Hmm. Als ik het zo lees is de man niet echt homofoob, alleen een tikje conservatief. De prijs had beter naar een ander kunnen gaan.
Verder denk ik dat er beter helemaal geen prijzen uitgereikt moeten worden op dit gebied. Je stigmatiseert misschien mensen die je misschien eigenlijk best welwillend zijn. Deze man heeft waarschijnlijk ook moeite met blote borsten op een naaktstrand. Men mag er ook wel begrip voor opbrengen dat de Gay Pride voor sommigen nogal een cultuurschok teweeg kan brengen. |
Citaat:
Maar de organisatoren van de Gay Parade hebben het recht om zich vreedzaam te uiten net als iedereen. Niemand mag hun rechten in vraag stellen enkel omdat ze "afwijken van de norm". In het algemeen hebben jongeren, van alle sexuele oriëntatie, de behoefte om de goegemeente te shockeren, met hun haar, kledij, piercings,... Dit is geen exclusief homo-fenomeen, maar lijkt mij een noodzakelijke stap in de menselijke identiteitsvorming. Misschien was die prijs voor Bodifée inderdaad stigmatiserend en onverstandig van de holebi-organisaties, en je mag hun keuze vrijelijk bekritiseren. Maar ik las al een opiniebijlage in de Standaard vandaag waarin wordt opgeroepen om "er naar te streven om het aantal mensen met een dergelijke afwijking (sic) zo laag mogelijk te houden" (Jan Klussendorf, noemt zichzelf "filosoof"). En van zo'n zinnen krijg ik de kriebels. |
Citaat:
Die kerel zegt iets over holebi's en rechten van kinderen in het algemeen. Hij uit bezorgdheid voor de kinderen enzovoorts, hij heeft het over een algemene groep , geen persoonlijke aanvallen. De holebi's geven hem een prijs voor homofobie , de term is bijna als een scheldwoord en waarom ? omdat ze het niet eens zijn met iets dat hij zegt. Uiteraard hebben ze het recht om te zeggen "we zijn het met die man niet eens om die en die reden en dat en dat argument is niet koosjer" waarna ze tegenargumenten geven. Wat zij echter doen is die man een stempel geven, op de man spelen, kijk maar naar die morgen beter en hoe hij daar behandeld/belaagd werd. Verder compleet akkoord met de hertog van gelre. |
Citaat:
Die kerel gaf als ik het snap kritiek op homoadoptie en wordt dan bestempeld tot homofoob , terwijl hij niet ageerde tegen homo's an sich. Veeleer nam hij het op voor de de rechten van die kinderen ? Tegen homoadoptie zijn lijkt me net zomin homofoob te zijn als pakweg tegen de gay pride te zijn, of vergis ik me hierin ? Citaat:
|
Citaat:
Het viel me alleen op: De man is voor gelijke behandeling van homo's en hetero's. Dat is al heel wat in sommige kringen. Me dunkt dat er ergeren rondlopen. |
Citaat:
|
Citaat:
En om op je tweede paragraaf te antwoorden, ik noem Bodifée niet homofoob, ik vind hem een warrige spiritualistische conservatief. Maar als de holebi-organisaties hem zo willen noemen dan is dat hun recht. Verder heb je absoluut gelijk: Bodifée is inderdaad niet persoonlijk verantwoordelijk voor de inhoud van een artikel dat ter zijner verdediging werd geschreven. |
Citaat:
Ten eerste is de strijd om "gay rights" slechts een strijd om gelijke rechten, niet om "meer rechten dan anderen", het gaat om een inhaalbeweging. Er is niets zo belachelijk als "het recht van een kind op een moeder én een vader". Ouders zijn inderdaad wenselijk, maar bij wie zegt dat het heel specifiek een heteroseksueel koppel moet zijn, stel ik vast dat hij/zij onwetend of homofoob reageert. Het is, zoals La Chunga al opmerkte, opmerkelijk dat een verdediger van de vrije meningsuiting dit recht blijkbaar meer aan zichzelf toekent dan aan anderen, dat getuige zijn aggresieve reactie. Wat mij betreft, is de homofobieprijs goed verdiend! |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ja Ja |
Citaat:
Citaat:
Een beetje gemakkelijk, vind je niet, stellingen naar de prullenbak verwijzen door te zeggen dat ze "buiten de kwestie zijn"? :roll: |
Ik heb schrik van homo's als ik in mijnen bloten onder den douche staan op de voetbal. Als mijn zeep dan valt dan durf ik mij niet gewoon voorover te bukken.
Krijg ik nu de homofobieprijs ?? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Mijn dochter die verdient dan weer de arachnofobieprijs....
De verzamelde spinnenwereld heeft haar die toegekend. Ze heeft de prijs echter niet gaan afhalen..... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be