Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Filmpjes van Saddams excutie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=73553)

illwill 30 december 2006 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2287836)
Een groot man is gestorven. Maar hij zal voor altijd herrinnerd worden als de martelaar die trots het decadente Westen heeft bevochten.

Door u misschien, niet door mij. En de titel martelaar mag hij ook hebben. Dat is maar een woord uitgevonden door een mens, ik leef nog en amuzeer mezelf, saddam niet.:-D

Judokus 30 december 2006 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 2288337)
Niet overdrijven é, geen haar beter?
Naar bloedvergieten kijken of er verantwoordelijk voor zijn is nog een zeer groot verschil hoor.

Het is wel een vorm van "Ersatz"-bevrediging, of aasgiererij.

illwill 30 december 2006 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Judokus (Bericht 2288366)
Het is wel een vorm van "Ersatz"-bevrediging, of aasgiererij.

Dat spreek ik ook niet tegen, maar even erg...? Nee, verre van hoor.

deryz 30 december 2006 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2287836)
Een groot man is gestorven. Maar hij zal voor altijd herrinnerd worden als de martelaar die trots het decadente Westen heeft bevochten.

groot man die honderdduizenden doden op zijn geweten heeft :roll: of vind u hitler ook een groot man:roll:

Jozef Ostyn 30 december 2006 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2287837)
Volledig mee akkoord.
Moord praat moord nooit goed. Verder is dit een slag in het gezicht voor de mensen die slachtoffer zijn in andere rechtzaken tegen Saddam.
Daar kan hij helaas ook niet meer voor de rechter verschijnen en zijn schuldvonnis aanvaarden om zo de slachtoffers toch een beetje rechtvaardigheid te geven.

U hebt mijn posting blijkbaar niet goed gelezen. De executie was volgens mij een goede zaak. Dat dit een slag in het gezicht zou zijn van zijn slachtoffers is nonsens. En als u denkt dat hij door nog wat meer processen plotseling tot inkeer zou gekomen zijn bent u wel erg naief.

Bhairav 30 december 2006 16:00

Is er nu ergens een site me da filmke?

deryz 30 december 2006 16:11

staat op elke nieuwssite

Bhairav 30 december 2006 16:14

Gans da filmke.
Ni de gekuiste mietjesversie.

ERLICH 30 december 2006 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2288387)
groot man die honderdduizenden doden op zijn geweten heeft :roll: of vind u hitler ook een groot man:roll:

In tegenstelling tot velen, was deze laatste een groot man. Tot spijt van wie het benijd. Zijn deze die deze mening zijn toegedaan nu slecht in de zo overroepen verdraagzame wereld van nep democraten, verkrachters van de vrije meninguiting en gedachten, wel dan is dit zo. Moet dan eens eventjes rustig gaan zitten en kijken wat deze nep democraten en aanverwanten op deze wereldkloot uitsteken zou kunnen dat men op andere gedachte komt wel indien men het lef heeft om als vrij mens te denken en te oordelen en zich niet bij het polleke laat pakken en zich laat dwingen zaken te geloven.

deryz 30 december 2006 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2288690)
Gans da filmke.
Ni de gekuiste mietjesversie.

volgens mij is dat nog niet te zien , da zal de komende weken misschien wel komen

baseballpolitieker 30 december 2006 17:01

Op dit moment zijn er toch nog geen enkele bewijzen dat Saddam echt dood is want dat 'gekuiste' filmpje brent ook niet veel zekerheid!

Bhairav 30 december 2006 18:40

Nee toch... :roll:

Pietje 30 december 2006 19:08

Met of zonder Saddam, enkel zieke geesten kijken naar zulke filmpjes.

Public energy 30 december 2006 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2288761)
volgens mij is dat nog niet te zien , da zal de komende weken misschien wel komen

Ik dacht nochtans verstaan te hebben dat de executie integraal op de iraakse tv was uitgezonden.

Basy Lys 30 december 2006 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Judokus (Bericht 2287762)
Ik vind het erg hoezeer mensen verlangen om bloed te zien...
en dan zelfs dansen rond een dood lijk...
bloedvergieten, doodmaken, ophangen,...
ze zijn geen haar beter en geen snars beschaafder dan Saddam zelf...

Homo homine lupus (een mens is als een wolf voor de mens)

In afwezigheid van de heer EFL: "Homo homini lupus" (homini met de i-uitgang).

Dat gezegde is beledigend voor de wolf.

van Maerlant 30 december 2006 20:20

Ze mogen die gemaskerde klootzakken onmiddelijk den bak indraaien.

praha 30 december 2006 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2287837)
Volledig mee akkoord.
Moord praat moord nooit goed. Verder is dit een slag in het gezicht voor de mensen die slachtoffer zijn in andere rechtzaken tegen Saddam.
Daar kan hij helaas ook niet meer voor de rechter verschijnen en zijn schuldvonnis aanvaarden om zo de slachtoffers toch een beetje rechtvaardigheid te geven.

dat vind ik dan ook zowat het ergste aan die hele historie
en 't feit dat ie nu terrecht gesteld is voor een 'akkefietje' ( sorry voor de uitdrukking ), die 148 man dacht ik, een vergeldingsactie
niet echt iets dat dat eventuele martelaarschap gaat aantasten, integendeel

longhorn 30 december 2006 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2289312)
Met of zonder Saddam, enkel zieke geesten kijken naar zulke filmpjes.

Guilty as charged.

praha 30 december 2006 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 2288563)
U hebt mijn posting blijkbaar niet goed gelezen. De executie was volgens mij een goede zaak. Dat dit een slag in het gezicht zou zijn van zijn slachtoffers is nonsens. En als u denkt dat hij door nog wat meer processen plotseling tot inkeer zou gekomen zijn bent u wel erg naief.

neen absoluut niet...
maar bedenk gewoon eens dat het proces te Nürnberg tegen al de verdachten zou geëindigd zijn bij een veroordeling van een vergeldingsactie op 200-tal man per kop en ze daarvoor de strop zouden gekregen hebben....
'k weet niet
'k had dan toch liever gezien dat 'm expliciet veroordeeld zou geweest zijn voor al wat men 'm ten lasten kon leggen

praha 30 december 2006 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2288847)
Op dit moment zijn er toch nog geen enkele bewijzen dat Saddam echt dood is want dat 'gekuiste' filmpje brent ook niet veel zekerheid!

jaaaaaa halo alsof een 'niet-gekuist' filmpje dat wel zou doen ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be