Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Een volslagen waardeloos VB... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=74920)

dereien 8 januari 2007 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 2318238)
Het is wel zo niet bedoeld maar (ondanks het knipwerk) schetst u hier geen al te proper beeld van uw voorzitter. Het artikel was tweemaal zolang en helemaal niet flaterend voor de partijtop. Merci jongen, wat voor stommiteiten ge toch doet uit penisnijd (bedrogen minnaar), nietwaar ? :lol:

Is dat die voorzitter waar ( je ) dochter op gelijkt?:roll:

Brugge Veilig en Leefbaar 8 januari 2007 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dereien (Bericht 2318273)

Manmanman, wat zit ge daar goed op uw plaats in het Blok... :roll:

dereien 8 januari 2007 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dereien (Bericht 2318273)

Ja Lucien, de ene voorzitter heeft in de leer gegaan bij de andere voorzitter :lol:

UFSIA 8 januari 2007 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 2318238)
Het is wel zo niet bedoeld maar (ondanks het knipwerk) schetst u hier geen al te proper beeld van uw voorzitter. Het artikel was tweemaal zolang en helemaal niet flaterend voor de partijtop. Merci jongen, wat voor stommiteiten ge toch doet uit penisnijd (bedrogen minnaar), nietwaar ? :lol:

zou je dan even de volledige tekst kunnen plaatsen voor diegenen die die niet hebben zodat we eens kunnen vergelijken ?

Internaut 9 januari 2007 07:09

Vlaams Belang is springlevend, hier en daar zijn volop barsten in het Cordon Sanitaire. Die dingen halen natuurlijk de media niet.
Zo blijkt dat tijdens de geheime stemmingen een lid van het VB in een bepaalde raad terechtkomt :lol: (bv OCMW raad of politieraad)
Voor het eerst zetelt er een Vlaams Belang-raadslid in de overkoepelende politieraad van Essen, Kalmthout en Wuustwezel. En zo zijn er nog tal van andere voorbeelden.

dereien 9 januari 2007 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 2319741)
Vlaams Belang is springlevend, hier en daar zijn volop barsten in het Cordon Sanitaire. Die dingen halen natuurlijk de media niet.
Zo blijkt dat tijdens de geheime stemmingen een lid van het VB in een bepaalde raad terechtkomt :lol: (bv OCMW raad of politieraad)
Voor het eerst zetelt er een Vlaams Belang-raadslid in de overkoepelende politieraad van Essen, Kalmthout en Wuustwezel. En zo zijn er nog tal van andere voorbeelden.

VLAAMS BELANG ZETELT IN VAST BUREAU OCMW Rumst

06.01.2007 - Tijdens de installatievergadering van 2 januari 2006 werden de leden voor het OCMW gekozen. Met onze 5 gemeenteraadsleden hadden wij dus voldoende stemmen om 2 OCMW-raadsleden te verkiezen, namelijk...

http://www.vlaamsbelangrumst.be/

john bell hood 9 januari 2007 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dereien (Bericht 2318070)
]Brugse Blok-afdeling in ruzie Interne democratie” in het
‘De Morgen’ publiceerde op 13 oktober een uitgebreid artikel onder de titel “De Taliban-trekjes van het Blok”. Daarin wordt uitvoerig bericht over hoe de gewelddadigheden van het lokale Blok-kopstuk Luc Masyn tegenover z’n vriendin hebben geleid tot interne verdeeldheid in de Brugse afdeling van het Vlaams Blok.
Het is bijzonder onthullend om te zien hoe Frank Vanhecke persoonlijk tussenkomt om z’n getrouwen te beschermen. Die kritiek is niet nieuw binnen de Brugse Vlaams Blok afdeling. Enkele jaren geleden nam Yannick Pollet ontslag uit het Blok om de VNP (Vlaams Nationalistische Partij) op te richten. Pollet speelde jarenlang een belangrijke rol in het organiseren van de lokale Blok-afdeling maar voelde zich gepasseerd door de meer respectabel voorkomende Yves Buysse. Pollet was wellicht wat te openlijk in het uiten van z’n ideeën, zo is hij verantwoordelijk voor wat hij zelf omschrijft als het grootste neo-nazi postorderbedrijf van Europa: Excalibur. Pollet verweet Vanhecke dat hij z’n trouwste partijgenoten liet vallen in ruil voor “carrièristen” als Buysse. Vandaag is Yves Buysse politiek secretaris van Vanhecke.
In de regio Brugge lijkt er vandaag opnieuw ruzie te zijn binnen het Vlaams Blok. Volgens de berichtgeving in De Morgen is dit vooral veroorzaakt door uit de hand gelopen persoonlijke twisten, de aanvallen van Luc Masyn op z’n vriendin, en de inmenging van voorzitter Vanhecke in heel het dossier ter bescherming van Masyn.
Wellicht speelt dit inderdaad een belangrijke rol. De houding van Vanhecke in dit dossier maakt duidelijk wat de werkwijze van het Vlaams Blok is om interne problemen op te lossen: de voorzitter beslist en de rest moet luisteren. Dat leidt tot spanningen bij persoonlijke conflicten, maar volgens ons gaat het conflict in Brugge ook over andere zaken. Een aantal lokale Blokkers willen zich niet langer neerleggen bij de orders van de partijleiding op inhoudelijk-politiek vlak. Vooral de banden met de radicale groupuscules in de marge vormen daarbij een mogelijk discussiepunt. Toen de afdeling Oostkamp-Beernem uit het Blok stapte verklaarde Marleen Denecker (voorzitter van die Blok-afdeling) dat de discussie over antiglobalisering de druppel deed overlopen. De partijleiding verbood haar leden om mee op te stappen in een betoging van de Nationalisten tegen Globalisering (zie ons artikel over die groep) in Brugge op 7 september. Denecker nam wel deel aan die optocht en bracht daarmee de partijleiding in verlegenheid. Die weet immers ook wel wie er actief is bij die Nationalisten tegen Globalisering en weet bijgevolg dat dit gevaarlijk is voor het imago van de partij. Het Blok doet er alles aan om de ware fascistische aard weg te stoppen onder een meer aanvaardbare laag. Hieromtrent lijkt er echter een meningsverschil te bestaan over hoe ver daarin wordt gegaan.
Hoe zo’n discussie in het Blok gevoerd wordt is duidelijk: de voorzitter beslist en de rest moet zwijgen. Het is geen toeval dat dit bij een oudere garde in de partij op weerstand stuit. Diegenen die recent uit het Blok stapten in de Brugse regio zijn meestal al jaren actief en hebben de banden met de radicalere groepen steeds behouden. Zij zien zich voorbijgestoken door carrièristen en trouwe adepten van een paar kopstukken. Bij diegenen die recent opstapten vinden we bvb. Hubert Verhelst die er al eind jaren '70 bij was toen het Blok werd opgericht of gemeenteraadslid Lucien Decoorne die sinds 1994 in de gemeenteraad zit.
De historie van de Brugse afdeling van het Vlaams Blok toont alvast aan hoe deze partij het begrip “interne democratie” ziet. Frank Vanhecke bepaalt niet enkel met welke groepen er contacten mogen onderhouden worden, hij bepaalt ook hoe persoonlijke conflicten moeten ‘geregeld’ worden: alles moet in de doofpot. Volgens de berichtgeving in De Morgen ging Vanhecke daarbij zelfs zo ver dat hij partijleden opdroeg klachten neer te leggen en zou hij zelfs contacten binnen het parket en de politiediensten aangewend hebben om zaken te laten seponeren.
Het toont alleszins aan hoe “democratisch” het Vlaams Blok is!

In alle partijen komt het gezag van boven;in het VB is dat niet anders.Indien dat gezag zou gebruikt worden om radikale idealisten opzij te zetten en opportunisten in de plaats te stellen zou dat natuurlijk betreurenswaardig zijn.

Brugge Veilig en Leefbaar 9 januari 2007 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood (Bericht 2320669)
In alle partijen komt het gezag van boven;in het VB is dat niet anders.Indien dat gezag zou gebruikt worden om radikale idealisten opzij te zetten en opportunisten in de plaats te stellen zou dat natuurlijk betreurenswaardig zijn.

Wel dat is precies het pijnpunt, daarmee valt of staat de geloofwaardigheid van een partij. "Programma" is zoals je weet (vereiste, doorzicht in het politieke spel) bullshit !

john bell hood 9 januari 2007 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 2320737)
Wel dat is precies het pijnpunt, daarmee valt of staat de geloofwaardigheid van een partij. "Programma" is zoals je weet (vereiste, doorzicht in het politieke spel) bullshit !

Ik heb ook kritiek op de partij maar gij overdrijft gedreven door rancune en dat ondergraaft uw geloofwaardigheid.

Brugge Veilig en Leefbaar 9 januari 2007 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood (Bericht 2320788)
Ik heb ook kritiek op de partij maar gij overdrijft gedreven door rancune en dat ondergraaft uw geloofwaardigheid.

Lig ik echt niet wakker van. En overdrijven zegt u ? Met de beste wil van de wereld kan ik niet eens schetsen hoe erg het is. Overigens moeten de meesten eerst hun gat verbranden om iets te geloven, mij lijkt het dat we leven in een samenleving die enkel nog luistert naar zichzelf en het eigen gelijk... :roll:

garfield 9 januari 2007 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood (Bericht 2320788)

klopt zijn enige bijdragen hier opdit forum is VB-bashing en dit enkel omdat er bekwamere kandidaten ipv Decoorne op de lijst stonden.

UFSIA 9 januari 2007 22:21

@ brugge leefbaar , ik heb u iets gevraagd in post 24 van deze eigenste thread waar ik nog geen antwoord op gevonden heb van u.

De Garde 9 januari 2007 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 2322350)
@ brugge leefbaar , ik heb u iets gevraagd in post 24 van deze eigenste thread waar ik nog geen antwoord op gevonden heb van u.

Ge zijt hier precies nog niet al te lang, geloof ik?

Brugge Veilig en Leefbaar 9 januari 2007 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 2322350)

Ik heb dat artikel uit De Morgen niet aangebracht, niet mijn zaak dus. Ik heb het hier nog ergens liggen, twee bladzijden lang. Helemaal geen goesting om het in te scannen, het zou trouwens enkel voeding geven aan nog meer scheldpartijen.
Nog een reden: als je nog niet begrepen hebt hoe het Blok in elkaar steekt, verloren moeite...

Dr. Strangelove 12 januari 2007 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 2319741)

Die dingen halen de media niet ???????????????????? :roll:
Lees jij eigenlijk wel ooit een krant? Ik wordt al maanden platgebombardeerd met massa's berichten, voor en na oktober, eerst over de mogelijkheid van het "doorbreken van het cordon", en nu over allerlei OCMW-raden van allerhande boerendorpen. Ik had voordien nog nooit een artikel gezien over OCMW-raadsstemmingen, behalve dan op de regionale pagina's.
Je zielige Calimero-complex over het grote mediacomplot begint echt belachelijk te worden.

bruut geweld 12 januari 2007 00:55

het belang is onschadelijk geworden, het cordon on de gemeentes is perfect gehandhaafd. de grote steden zijn voorgoed verloren (maar dat is dan weer de schuld van migranten bla bla enz)

hét cruciale moment is voorbij en de belangers (vooral de top) weet het maar al te goed. "de reactie van flupke terwijl hij niet wist dat hij nog opgenomen werd , spreekt boekdelen. " we zijn eraan"

het cordon doet zijn job. brullen, schelden, illusies en dergelijke veranderen daar hoegenaamd niets aan.

deryz 12 januari 2007 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld (Bericht 2329072)
het belang is onschadelijk geworden, het cordon on de gemeentes is perfect gehandhaafd. de grote steden zijn voorgoed verloren (maar dat is dan weer de schuld van migranten bla bla enz)

hét cruciale moment is voorbij en de belangers (vooral de top) weet het maar al te goed. "de reactie van flupke terwijl hij niet wist dat hij nog opgenomen werd , spreekt boekdelen. " we zijn eraan"

het cordon doet zijn job. brullen, schelden, illusies en dergelijke veranderen daar hoegenaamd niets aan.

dat het belang niet verloren is, is wel duidelijk gemaakt bij de verkiezingen, in de antwerpse districten deurne en merksem hebben ze reeds 43 en 41% ondanks een jarenlange haatcampagne

bruut geweld 12 januari 2007 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2329367)
dat het belang niet verloren is, is wel duidelijk gemaakt bij de verkiezingen, in de antwerpse districten deurne en merksem hebben ze reeds 43 en 41% ondanks een jarenlange haatcampagne

en het netto resultaat is ?

... nog krek hetzelfde als 20 jaar geleden.

Droom gerust verder.

Brugge Veilig en Leefbaar 12 januari 2007 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld (Bericht 2329072)

Klopt. Het probleem zit hem nu meer in het grote aantal stemmen die waardeloos worden. Dat noopt alle anderen om samen te werken met absolute volmacht, zonder waardige oppositie. Dit is niet gunstig voor de democratische werking (BROV), en wat erger is, nadelig voor het belang van Vlaanderen.

deryz 12 januari 2007 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld (Bericht 2329377)
en het netto resultaat is ?

... nog krek hetzelfde als 20 jaar geleden.

Droom gerust verder.

wees gerust u zal binnekort nog wakker worden ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be