Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   hoe overleeft de Belgische monarchie ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=74927)

Herr Flick 8 januari 2007 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2317672)
Ik geloof niet dat er veel zal gebeuren... Nu dat zullen we wel zien!
Indien hij echt gestolen heeft daarentegen mag hij zien dat hij het weer bij elkaar sprokkelt en teruggeeft dat is zeker...

Laurent is een OERDOMMERIK voor degenen die het nog niet wisten... Maar wat dit met het koningshuis te maken heeft... Nu elke kans is goed om algemeen eens op de monarchie te kakken niet waar?

Als ge dat maar weet, ;-) De Fuhrer van Leuven heeft ook gezegd : "Met alle middelen hé " wel zeg dat we nog wreed braaf zijn.

Laurent is inderdaad een OERDOMMERIK zoveel is duidelijk, blij dat je dat erkend trouwens. Ik denk dan ook dat het niet overdreven is te stellen dat ze die idoot maar beter zijn dotatie intrekken. Dat hij wat matroos gaat spelen op ne mijneveger. Zelf dat is nog een geste, want vragen om zijne kost in de privé te gaan verdienen, is er wel wat te veel aan denk ik.

largo_w 8 januari 2007 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 2317696)
Ik spreek voor mijn werk dagelijks meerdere talen, niet perfect, maar ik ben dan ook geen Prins. Frans is daar inderdaad een van. Het Nederlands van Filip als vloeiend aanzien , voor iemand die zogezegd 2 talig is opgevoed , is gewoon belachelijk. Ik heb met mensen gewerkt die geen prins zijn, wel 2 talig zijn opgevoed, en veel vloeiendere Nederlands praten. Daar zijn zelf een paar buitenlanders bij die na 1 of 2 jaar, cursus nederlands, zelf dat niveau al overstijgen. (Maar die waren van niveau wel wat hoger als de prins... (Die hadden echte diploma's... )

Ja, de koning wordt inderdaad genoemd in die flutwet, maar er staat wel deglijk dat alle belgen gelijk zijn, ... behalve sommige uiteraard, ... maar het is voor mij wel de hoofdreden om tegen een monarchie te zijn.

Een monarchie is niet democratisch, en in de meeste serieuze landen al jaren afgeschaft, inderdaad, the UK en de hollanders hebben ook nog zo'n familiekes, de Noren en Zweden ook en de Denen zijn ook nog bij de gelukkigen zeker...

Maar daar mogen die wel werken voor hunen boterham, de prinsen en prinsessen toch, ... Hier moet alles GRATIS natuurlijk...

En inderdaad, ook daar zijn de burgers die een beetje verder denken dan de o zo schone fotokes van hun koningshuis in de plaatselijke storry het erover eens dat het een schertsvertoning is, die zo rap mogelijk de prullenmand inmoet, omdat ze fundamenteel oneerlijk is, en niet meer van deze tijd.

Ik ben franstalig opgevoed maar spreek (en schrijf) minder goed frans dan de koninklijke familie. M'n nederlands en engels natuurlijk beter maar toch blijf ik erbij dat het nederlands van filip als deftig kan worden aanzien!

Roh werken...die andere families? Pfff geloof je dat echt? Denk je dat William ooit gaat werken?:lol: Ken je het cijfer van de financiele status van de queen?:-D :-)

Democratie wordt hier heel ferm overroepen altijd! We moeten met onze beide voeten leren op de grond blijven!

FRoNT-international 8 januari 2007 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 2317650)
Ja zie dat laatste daar valt misschien inderdaad voor te discusieren,

Subforum Lorre dan maar ... ;-)

wees gerust, dit stormke gaat niet zomaar gaan liggen, ik vrees dat ze nu echt zijn vel willen, ...

Het KINT zou wel eens drooggelegd kunnen worden, en als de storm nog wat harder aantrekt, zie ik zelf nog zijn dotatie ingetrokken worden, alleen nog maar om die van Fluppe, Stridje, Fabie en Bebert te redden.

Wel ja, hij kan nog altijd als duiker in een ofshore bedrijf gaan werken, dat betaald goed en hij heeft het diploma hé. :twisted: ;-)

Het proces is maar pas begonnen en er is al terug sprake dat de lorre niet moet komen. Er zijn geen 8 dagen tussen het proces en de dagvaarding om te getuigen verstreken. Hopelijk komt hij voor de geloofwaardigheid van het hof toch opdagen. Maar dan staat de rechtbank meteen zelf voor schud want ze wou de verdediging van Vaessen vandaag reeds geen uitstel verlenen om dezelfde reden. Sneeuwwitje van de griezel-konijn regering slaat dan voor de zoveelste maal een on-linckx gezicht. Doch zo is of zou de koning de regering niet mogen dekken en zou ze automatisch moeten vallen wil ze nog enige geloofwaardigheid overhouden bij de komende verkiezingen. Doch de huidige regeerders(Alb-II inbegrepen) denken nog steeds dat niets hen kan overkomen. Alles maar laten rotten is hun motto, met als gevolg dat er straks niets meer overblijft, zelfs de verdampte stank niet. Rezultaat van de verkiezingen zal er dus zeer waarschijnlijk voor zorgen dat de particratie -regering & hof- een grote stap terug zullen moeten zetten in de richting van de echte democratie!

Knuppel 8 januari 2007 17:23

Citaat:

wees gerust, dit stormke gaat niet zomaar gaan liggen, ik vrees dat ze nu echt zijn vel willen, ...
Al was het maar uit welbegrepen eigenbelang...

Lorre wordt dus meer dan waarschijnlijk opgeofferd om de rest van de royale poppenkast te redden.

Raf 8 januari 2007 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2317460)
Waardeloze quatch, dus.

:thumbsup:

stab 8 januari 2007 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FRoNT-international (Bericht 2317825)
Het proces is maar pas begonnen en er is al terug sprake dat de lorre niet moet komen. Er zijn geen 8 dagen tussen het proces en de dagvaarding om te getuigen verstreken. Hopelijk komt hij voor de geloofwaardigheid van het hof toch opdagen. Maar dan staat de rechtbank meteen zelf voor schud want ze wou de verdediging van Vaessen vandaag reeds geen uitstel verlenen om dezelfde reden.

Straf.:|

Raven 8 januari 2007 18:14

jaja, "niemand staat boven de wet".

Mon cul.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be