Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
(Bericht 2317696)
Ik spreek voor mijn werk dagelijks meerdere talen, niet perfect, maar ik ben dan ook geen Prins. Frans is daar inderdaad een van. Het Nederlands van Filip als vloeiend aanzien , voor iemand die zogezegd 2 talig is opgevoed , is gewoon belachelijk. Ik heb met mensen gewerkt die geen prins zijn, wel 2 talig zijn opgevoed, en veel vloeiendere Nederlands praten. Daar zijn zelf een paar buitenlanders bij die na 1 of 2 jaar, cursus nederlands, zelf dat niveau al overstijgen. (Maar die waren van niveau wel wat hoger als de prins... (Die hadden echte diploma's... )
Ja, de koning wordt inderdaad genoemd in die flutwet, maar er staat wel deglijk dat alle belgen gelijk zijn, ... behalve sommige uiteraard, ... maar het is voor mij wel de hoofdreden om tegen een monarchie te zijn.
Een monarchie is niet democratisch, en in de meeste serieuze landen al jaren afgeschaft, inderdaad, the UK en de hollanders hebben ook nog zo'n familiekes, de Noren en Zweden ook en de Denen zijn ook nog bij de gelukkigen zeker...
Maar daar mogen die wel werken voor hunen boterham, de prinsen en prinsessen toch, ... Hier moet alles GRATIS natuurlijk...
En inderdaad, ook daar zijn de burgers die een beetje verder denken dan de o zo schone fotokes van hun koningshuis in de plaatselijke storry het erover eens dat het een schertsvertoning is, die zo rap mogelijk de prullenmand inmoet, omdat ze fundamenteel oneerlijk is, en niet meer van deze tijd.
|