Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Singapore executeert twee Afrikanen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=77462)

Leviathan 26 januari 2007 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2376501)
Het wordt tijd dat we Singapore eens binnenvallen en preventief democratie, vrijheid en menselijkheid invoeren. Dat land is echt een hyper-dictatuur - zéér rijk, zéér kapitalistisch en ook zéér onvrij.

Waar is Bush wanneer we hem nodig hebben?

Wanneer een communistische dictatuur tegenstanders in goelags opsluit, martelt, als slaven behandelt en afmaakt wanneer ze niet meer bruikbaar zijn noem jij dat een binnenlandse aangelegenheid waar niemand zich mee te moeien heeft. Ik denk niet dat zo'n dingen in Singapore gebeuren en toch mag dat land van jouw blijkbaar aangevallen worden. Van een dubbele moraal gesproken! En als ik een beetje kijk naar wat jouw symphatieën zoal zijn kan ik me wel voorstellen wat jouw idee van "democratie" is, en ik denk niet dat daar in Singapore iemand op zit te wachten.

Bhairav 26 januari 2007 21:45

Ik denk dat daar WEL mensen op zitten te wachten in Singapore.

Bhairav 26 januari 2007 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2376218)
Er is mij ooit een interessante theorie uitgelegd over hoe de maatchappij best het drugprobleem in de wereld zou moeten aanpakken : alle drugs volledig legalizeren. Aldus zou voor een groot aantal druggebruikers die drugs gebruiken omwille van de taboe gewoon stoppen, de prijzen zouden kelderen, de drugcriminaliteit zou serieus gereduceerd worden, de teelt zou niet meer in handen van de Taliban, de Afrikaanse oorlogsbarons en andere criminelen zijn, op lokaal vlak zou het gebruik bovendien veel hygiënischer worden wat zowiezo ten goede komt, en ondanks een aantal 'eerste uur' slachtoffers zou ook de kick van het druggebruik een serieuze klap krijgen.

Wat denk je hiervan?

Ja wa zou ik daar van denken. Dat het logisch is?
Aangezien drank wel mag.

De oorlog tegen drugs die mensenlevens waard zou zijn. Echt belachelijk: dan sterven niet alleen gebruikers (die er zowiezo zijn) maar ook anderen.
Mensen mogen zichzelf ni kapotspuiten en slikken, maar de overheid zou wel dealers mogen doden. Klopt langs geen kanten.

Nierika 27 januari 2007 02:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2376718)
Mensen mogen zichzelf ni kapotspuiten en slikken, maar de overheid zou wel dealers mogen doden. Klopt langs geen kanten.

Ge begint steeds langere reply's op het forum neer te poten Bhairav...;-)

En je bovenstaande specimen is er écht wel eentje om eens bij stil te staan!

Nierika 27 januari 2007 02:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan (Bericht 2376641)
Wanneer een communistische dictatuur tegenstanders in goelags opsluit, martelt, als slaven behandelt en afmaakt wanneer ze niet meer bruikbaar zijn noem jij dat een binnenlandse aangelegenheid waar niemand zich mee te moeien heeft. Ik denk niet dat zo'n dingen in Singapore gebeuren en toch mag dat land van jouw blijkbaar aangevallen worden. Van een dubbele moraal gesproken! En als ik een beetje kijk naar wat jouw symphatieën zoal zijn kan ik me wel voorstellen wat jouw idee van "democratie" is, en ik denk niet dat daar in Singapore iemand op zit te wachten.

Het begint met een I, en eindigt op -RONIE

kelt 27 januari 2007 07:33

Laat het ons eens zo bezien...

Je gaat ergens naartoe,om een of andere reden.Dat betekent dat je "te gast" zal zijn in andermans land.

En dan heb je de onvoorstelbare,de ongelooflijke,onbeschoftheid om andermans huisreglement te gaan overtreden,op een punt die uw gastheer biezonder belangrijk vindt...

Er zijn nog naties die dat gewoonweg niet pikken,en wie kan hen blameren daarvoor?

Misschien moeten wij,in Europa,ook eens ons "huisreglement" toepassen aan de grenzen.....er hoeven niet eens doden bij te vallen...:?

Singapore is overigens heel eerlijk hierin,menige Brit,Australier,Chinees,en nu blijkbaar ook Afrikaan,is al ter dood gebracht wegens drugsvergrijpen,terwijl,voor zover mij bekend,Singapore geen schijnheilige,beruchte, doorvoerhaven is van zaken (wapens,drugs,andere contrabande,..) die dan elders problemen helpen veroorzaken....

We hebben meer dergelijke landen op de wereld nodig,waar de "misdaad" in een "zwart gat" opgezogen wordt....:|

Bhairav 27 januari 2007 07:47

In Singapore zou wel veel drugsGELD zitten.

kelt 27 januari 2007 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2377514)
In Singapore zou wel veel drugsGELD zitten.

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben Bhairav...

weet je.....sinds "geld" niet meer gedekt wordt door een afgemeten hoeveelheid goud,of andere afgesproken vergelijkende waarde-goederen,en dankzij de flits-transacties van "niet-fysiek-geld" is het moeilijk om nog vast te stellen van waar geld juist vandaan komt,eenmaal het op een bankrekening "geschreven" staat......

De truc van de drugskartels is inderdaad om massaal verdiend straatgeld zo snel mogelijk te investeren,of in het bankcircuit te krijgen(bvb in een bouwwerk of een legale zaak),eenmaal dat gelukt is zonder de attentie van de overbelaste belastings- en douane-diensten te trekken,is het "legaal" en kan er een kompleet legaal inkomen of rente verworven worden uit investeringen oorspronkelijk gebaseerd op geld "verdiend op straat"....

Dat belet niet dat Singapore volwassen mensen die deelnemen aan het circuit zwaar straft.We weten ook dat China (maar ook Iran)genadeloos optreden tegen toplui die betrapt worden in dergelijke handel,mss Singapore ook...

Jozef Ostyn 27 januari 2007 12:33

De doodstraf lijkt mij in dit geval een te extreme straf, gelet op de aard van het misdrijf.
Drugssmokkel is verwerpelijk en ik kan begrip opbrengen voor landen die dit zwaar willen bestraffen. Maar men moet de verhouding tussen straf en misdaad een beetje in acht nemen.

Martini 27 januari 2007 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum (Bericht 2374961)
Heroine, cocaine, dmt, lsd etc is meer iets voor volwassenen.

Ik kan druggebruikers moeilijk volwassen vinden. Het is iets voor mensen met een inkomen, wellicht -al dan niet wettelijk verkregen- maar volwassen? Absoluut niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be