Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De VRT en wat meer informatieve programmas aub (https://forum.politics.be/showthread.php?t=77765)

Zwartengeel 28 januari 2007 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN (Bericht 2382489)
vooraleer de VRT begint aan deftige informatieve programmas moeten ze eerst eens een cursus in onpartijdigheid en objectieve informatie gaan volgen........................8O

want waarom hoor ik ze altijd bezig over het "extreem" rechtse vlaams belang en bijvoorbeeld nooit over het EXTREEM LINKSE groen bijvoorbeeld??????????????????????;-)

Omdat Groen! een zogezegd 'democratische' partij is, natuurlijk! :roll:

ICE-MAN 28 januari 2007 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2382521)
Omdat Groen! een zogezegd 'democratische' partij is, natuurlijk! :roll:

fijne bemerking "EEN ZOGEZEGD" democratische partij :thumbsup:

circe 28 januari 2007 20:58

ik krijg last met mijn kleuren op vrt en canvas: teveel rood en teveel groen, dus alles begint zo'n beetje sepia bruin te worden.

DenMathias 29 januari 2007 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN (Bericht 2382489)
vooraleer de VRT begint aan deftige informatieve programmas moeten ze eerst eens een cursus in onpartijdigheid en objectieve informatie gaan volgen........................8O

want waarom hoor ik ze altijd bezig over het "extreem" rechtse vlaams belang en bijvoorbeeld nooit over het EXTREEM LINKSE groen bijvoorbeeld??????????????????????;-)

Vanuit de uiterst rechtse hoek lijkt Groen natuurlijk extreem links...

Idem in de omgekeerde richting.

Bierke 29 januari 2007 10:59

'k moet eerlijk zijn.. vroeger was ik fervente VRT kijker.. nu is dat eerder sporadisch, het nieuws bvb bekijk ik liever op VTM dan op VRT, mss iets opgeklopter en meer spectaculair... maar je hoort er veel minder, de "extreemrechtse aanklacht" verder durft VTM zich al eens te wagen aan de term "marokaanse afkomst" iets wat bij VRT blijkbaar totaal verboden is. Vorig jaar heeft bourgouis de VRT de nek toegeknepen, en ik ken verschillende contractuelen die daardoor hun werk verloren zijn daar. Helaas voor hen, en ook helaas voor Bourgouis vermits de meeste links geindocternieerden nu eenmaal vast aangesteld zijn :s
Van mijn part mag dus gerust het volgende scenario : verdeling van de cultuursubsidies voor media over alle nu bekende zenders. Idd lees NU kwestie als er nog zenders willen bijkomen dat die wel weten dat ze hun eigen boontjes zullen moeten doppen.

exodus 29 januari 2007 11:01

Ik vind de VRT prul , alsook alle andere zenders. Ze komen veel te hautain over. Ze willen teveel forceren. Ik kijk geen tv meer.

Argusx43 30 januari 2007 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2383752)
'k moet eerlijk zijn.. vroeger was ik fervente VRT kijker.. nu is dat eerder sporadisch, het nieuws bvb bekijk ik liever op VTM dan op VRT, mss iets opgeklopter en meer spectaculair... maar je hoort er veel minder, de "extreemrechtse aanklacht" verder durft VTM zich al eens te wagen aan de term "marokaanse afkomst" iets wat bij VRT blijkbaar totaal verboden is. Vorig jaar heeft bourgouis de VRT de nek toegeknepen, en ik ken verschillende contractuelen die daardoor hun werk verloren zijn daar. Helaas voor hen, en ook helaas voor Bourgouis vermits de meeste links geindocternieerden nu eenmaal vast aangesteld zijn :s
Van mijn part mag dus gerust het volgende scenario : verdeling van de cultuursubsidies voor media over alle nu bekende zenders. Idd lees NU kwestie als er nog zenders willen bijkomen dat die wel weten dat ze hun eigen boontjes zullen moeten doppen.

Waar mij het om gaat is gewoon interessante programma's zoals documentaires over geschiedenis , natuur en cultuur. En eens een serieuze film en een goeie wetenschappelijke kwis en minder van dat gewauwel zoals Debby& Nancy. Of dat nu de VRT rood groen of appelblauwzeegroen is vind ik minder belangerijk. Van de BBC word ook gezegd dat ze zo links zijn. Maar ze brengen toch prachtige programma's zelfs zonder veel geld er tegenaan.
Bijv. hun tuinprogramma Gardenersworld .Waarom zie je zoiets niet op de VRT en wel iets dergelijks bij de VTM?
Het kan gewoon veel beter.

Chipie 30 januari 2007 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 (Bericht 2389029)
Waar mij het om gaat is gewoon interessante programma's zoals documentaires over geschiedenis , natuur en cultuur. En eens een serieuze film en een goeie wetenschappelijke kwis en minder van dat gewauwel zoals Debby& Nancy. Of dat nu de VRT rood groen of appelblauwzeegroen is vind ik minder belangerijk. Van de BBC word ook gezegd dat ze zo links zijn. Maar ze brengen toch prachtige programma's zelfs zonder veel geld er tegenaan.
Bijv. hun tuinprogramma Gardenersworld .Waarom zie je zoiets niet op de VRT en wel iets dergelijks bij de VTM?
Het kan gewoon veel beter.

U hebt schijnbaar geen belangstelling voor het politieke reilen en zeilen, ja... dan speelt het idd voor U geen rol welke kleur de zender heeft...

Argusx43 31 januari 2007 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 2389104)
U hebt schijnbaar geen belangstelling voor het politieke reilen en zeilen, ja... dan speelt het idd voor U geen rol welke kleur de zender heeft...

Een openbare omroep moet neutraal zijn. Maar dat is een andere topic. Waar het mij nu om gaat is dat de VRT programmas brengt die meer opvulsel zijn of iets voor commerciële zenders. Het hele ketnet gedoe bijv. word niet zoveel bekeken als ze geloven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be