Everytime |
28 februari 2007 20:00 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel
(Bericht 2477346)
Hoe dan ook liever Sarkozy dan Royal. En hoe zit dat met die 500 handtekeningen?
|
Alle candidaten voor de Franse verkiezingen moeten hun 500 handtekeningen hebben. Het zijn "beschermheerschappen" (?, is dit het goeie woord?, Franse spreken van "parrainages"). Ze hebben tot 16 maart om hun 500 handtekeningen te hebben. Hebben ze die niet op 16 maart, kunnen ze zich niet voorstellen als candidaat voor de verkiezingen. Tot nu toe hebben er maar 5 candidaten hun handtekeningen : Sarkozy, Royal, Bayrou, Laguiller en Buffet. En eerlijk gezegd denk ik niet dat het zal veranderen. Misschien vergis ik mij- alles kan gebeuren - maar ik blijf realist. Wie heeft nog geen 500 handtekeningen? FN en de kleine partijen die minder dan 5% halen. Buffet en Laguiller halen ook minder dan 5% maar ze hebben wel hun handtekeningen.
Zelfs als Le Pen zijn nodige handtekeningen haalt, heeft hij geen kans meer volgens mij. De populariteit van Sarkozy, Royal en ook die van Bayrou die meer en meer groeit -in mindere mate dan Sarkozy en Royal maar die stijging is zeker niet te negeren - zijn te sterk geworden.
|