van Maerlant |
20 maart 2007 16:33 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude
(Bericht 2539829)
kwestie van indoctrinatie kan dit tellen. Ik laat uw wereld zo beperkt, laat mij de mijne aub.
|
Heeft de ballen te maken met indoctrinatie. Aangezien u het ermee in verband brengt, kan ik enkel concluderen dat u geen knijt verstand heeft van de menselijke psyche.
Citaat:
de waarheid kwetst en dat zal het altijd blijven doen onafgezien de hoeveelheid druk jij en uw religie ook op mensen uitoefenen om uw onverdraagzaam (gezien het gemaakt is naar 1 waarheid) wereldbeeld maar verkocht te krijgen.
|
De waarheid kwetst helemaal niet, aangezien ieder individu er een ander beeld van heeft.
Citaat:
ja, existentiële angst bij de mensen wegnemen is idd nefast voor religie die juist daarvan misbruik maakt om mensen naar het zeer beperkend religieus wereldbeeld te smeden. U vind dat spijtig, ik vind dat een zeer normale loop in onze evolutie. Onnozele sprookjes kunnen geen onwrikbare waarheid blijven en steeds meer mensen zullen hun existentie wel zelf oplossen zonder boekjes van duizenden jaren terug.
|
*Zucht* Kwestie van hersenloos gepapegaai kan dit wel tellen, moet ik zeggen! Godsdienst is niet enkel rituelen en verhalen, maar oneindig veel meer. Daar u dat niet eens begrijpt, is dit gesprek voor mij afgelopen.
|