IlluSionS667 |
16 maart 2007 11:49 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
(Bericht 2526174)
Volgens de nieuwjaarsreceptie van Vlaams belang, bij monde van Van Hecke, horen Coveliers en DeDecker nu ook al tot de 'vlaamse beweging', tegenwoordig geldt afbraak van de welvaartstaat ook al als 'vlaams' en d�*n zeg ik principieel nee.
|
Ik deel uw mening dat het VB sterk van haar orriginele koers is gewijzigd en meer en meer begint de lijken op een neo-conservatieve rechts-liberale partij. De Atlantische sympathieën van heel wat mensen uit de partijtop zijn ronduit schadelijk voor het Vlaams-nationalisme, eveneens als het nog ergerde oportunisme dat van het VB een partij als alle andere heeft gemaakt.
Het VB heb ik dan ook afgeschreven en ik richt mij zelf meer op organisaties als de NSV!, het VNJ of Voorpost, waar idealisme en anti-kapitalisme nog steeds leven onder een significant percentage van de leden.
Citaat:
(Bericht 2526176)
Wel je slaat de nagel op de kop: LSP neemt effectief afstand van die geweldplegers.
|
De NSV! neemt ook afstand van de geweldplegers, hoor. Net als de LSP heeft zij dit soort mensen echter getolereerd in haar betogingen, wat iets is dat ik al enige tijd aanklaag.
Citaat:
(Bericht 2526183)
Er is een verschil tussen etnische tollerantie en de neoliberale multikul. De eerste is simpelweg verdraagzaamheid, de tweede is een hyperindividualistische visie op cultuur en gemeenschap. De culturele supermarkt-doctrine. Geen enkele maatschappij kan stand houden als die geatomiseerd is. En laten we eerlijk zijn, de huidige multikul is geen systeem van 'samen leven' maar van 'naast elkaar leven'. Met als resultaat getto's, toenemend racisme en zéker geen toenadering.
Multikul is zelf in wezen racistisch en onverdraagzaam.
|
Hoewel ik mijn bedenkingen heb bij jouw ideaalbeeld, deel ik deze visie op het zogenaamde "multi-culturalisme" volledig ! ! !
|