Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Vlaamse nationale voetbalploeg? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=85655)

Tavek 25 maart 2007 13:24

Dit zijn profs, het maakt geen donder uit of ze nu voor Vlaanderen of Belgie spelen. In hun eigen ploeg spelen ze ook met verschillende nationaliteiten samen...en daar werkt dat ook.

Dewinter is aant zeveren, as usual.

kroa 25 maart 2007 13:34

Wat de Rode Duivels doen laat me koud.
Maar achter een Vlaamse ploeg zou ik wel achter staan.

Hans1 25 maart 2007 13:59

Het laat ons koud waarachter u zou staan. 6% denkt zoals u. Quantité négligeable.

evilbu 25 maart 2007 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2555990)
Bert Anciaux heeft al staan zwaaien met extra geld voor de voetbalsport. Zijn voorwaarde is en blijft: de splitsing van de Belgische voetbalbond.
Maar een paar seniele Belgische krokodillen binnen de voetbalbond willen nog liever de sport naar de knoppen helpen, dan dat tricoloor randje van de voetbalshirts weg te halen.

Bert Anciaux is wel ook de man die Kate Ryan heftig steunde (ook al zong ze Engels en Frans) en was haar website drietalig (Engels, Frans en Duits):-(

amydal 25 maart 2007 14:05

Leuke reacties onder het artikel
Citaat:

Dewinter is niet steeds de achterlijke Antwerpenaar (stereotyp) voor wie we hem houden. Door een nationale ploeg voelt het plebs, dat toch niet beter weet, zich verenigd in de driekleur. Wat Dewinter probeert te doen is de laatste banden van het schorre morrie met België door te snijden en hen helemaal naar de separatistische kant trekken. Niet dom van hem, helaas zullen de Vlaamsche Leeuwen ook niet meer voorstellen dan de omhooggevallen caféploeg, die ze zijn.

Jaani_Dushman 25 maart 2007 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2556095)
Het laat ons koud waarachter u zou staan. 6% denkt zoals u. Quantité négligeable.

Misschien kunnen we de Rode Duivels voortaan "L' Equipe Négligeable" noemen... :|

kroa 25 maart 2007 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2556095)

Het laat ons ook koud waarachter u staat.
BLUB BLUB BLUB ...

ilfalco 25 maart 2007 14:27

@bovenbuur u snapt er uiteraard weer niets van... uw argument is zo dom als maar zijn kan. Vragen wij mssh aan de enderlanders dat ze een nationale ploeg vormen met de duitsers?

Belgie is zo artificieel als de pest . Een belgisch volk bestaat niet.

Kim 25 maart 2007 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2556162)
Belgie is zo artificieel als de pest . Een belgisch volk bestaat niet.

ELKE staat is artificieel. Een Vlaams volk bestaat evenmin of bent u de vele invloeden van buitenaf in het verleden vergeten misschien?

Marlboro 25 maart 2007 14:37

Tuurlijk,een vlaamse nationale ploeg,mij niet gelaten.Slechter dan nu kan het toch al niet gaan.

Everytime 25 maart 2007 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2555710)
Dewinter start petitie voor Vlaamse nationale voetbalploeg

"De zware 4-0 nederlaag van de Rode Duivels heeft niet alleen te maken met het gebrek aan talent, maar ook met het feit dat de spelers zich nauwelijks verbonden voelen met de nationale ploeg. Enkel de splitsing in een Vlaamse en Waalse nationale ploeg kan het voetbal in ons land uit het moeras halen", stelt Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter die een petitie opstart over een eigen Vlaams nationale ploeg.

Individueel voetbaltalent
Voor Dewinter gaat de thesis van gebrek aan talent niet volledig op aangezien de Rode Duivels heel wat individueel voetbaltalent tellen. "Italianen, Portugezen, Engelsen, Schotten en Duitsers vechten voor hun ploeg en vooral voor hun land, hun natie, hun volk, hun kleuren. Voetballen voor de Belgische nationale ploeg wordt vooral als een vervelende opdracht, als 'corvee' beschouwd", meent hij.

Malaise doorbreken
Enkel de opsplitsing van de Belgische nationale ploeg in een Vlaamse en een Waalse nationale ploeg kan volgens hem het voetbal in ons land uit het moeras halen en de algemene malaise doorbreken. "Vlaamse Leeuwen in plaats van Rode Duivels! Het Vlaams Belang stelt vast dat Wales, Engeland en Schotland degelijke ploegen afvaardigen voor het EK en het WK die met trots hun natie verdedigen! Waarom zou Vlaanderen niet hetzelfde kunnen", vraagt hij zich af.

Actie
De Vlaams Belanger wil binnenkort een actie opstarten waarbij voetbalsupporters aan de voetbalstadions en via het internet de oprichting van een Vlaams nationale ploeg kunnen ondersteunen. (belga/hln)

Wat is jullie mening hierover, na de alweer glorieuze prestatie van onze nationale 'helden' van gisteravond? Zou een opsplitsing een oplossing zijn? Tabula rasa en met een schone lei herbeginnen met een Vlaamse nationale ploeg? Of alles bij het oude houden?

Belgisch voetbal trekt gewoon op niets. Het enige sport waar Belgen nog iets betekenen, is tennis. En nog, een keer dat Henin en Clijsters hun carriere zullen stoppen, zal het ook gedaan zijn aangezien er geen aflossing is. Het is geen communautaire kwestie, het is een kwestie van mentaliteit. Zet eens België tegen de Feroe-eilanden en de Feroe-eilanden zouden nog kunnen winnen..........

DebianFox 25 maart 2007 14:47

Vlamingen zijn wel degelijk een volk, Belgen niet.

Kim 25 maart 2007 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 2556217)
Vlamingen zijn wel degelijk een volk, Belgen niet.

Mensen moeten echt eens de draagkracht van de definitie "volk" begrijpen... :roll:

Marlboro 25 maart 2007 14:49

Henin mag dan wel een goeie tennister zijn,intresseert mij niet.
Ik supporter niet voor dat mens en zal dat ook nooit doen.

Jaani_Dushman 25 maart 2007 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2556228)

Waar is je Monegaskische nationale trots gebleven? :-P

Kim 25 maart 2007 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2556228)

Stoer

Marlboro 25 maart 2007 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2556218)
Mensen moeten echt eens de draagkracht van de definitie "volk" begrijpen... :roll:

Ik voel mij helemaal niet verwant met walen,de verschillen daarvoor zijn enorm,wij zijn geen zelfde volk;de ene kant spreekt nederlands en de andere frans.De ene kant doet veel moeite om frans te kunnen de andere kant krijgt ge ne schup tegen uw gat en zelfs dan nog.
Dan heb je die onterechte geldstroom nog van vlaanderen naar wallonie die al van 1830 bestaat.

Ik zal ook nooit voor een waalse ploeg supporteren ook al spelen ze europees.
Standard is een maffiaploeg.Ploegskes als lommel en lierse en noem maar op kunnen zich niet redden en de rekeningen niet betalen maar standard die met 1Miljard bfr schulden zat,geen vuiltje aan de lucht,je hoort er opeens niets mee van.:roll:

Vlamingen en walen gaan niet tesamen en dat zal altijd zo blijven.

DebianFox 25 maart 2007 15:10

Vlamingen en Walen zijn twee volken die niets met elkaar te maken hebben, we kunnen beter België ontbinden. De Belgicisten hebben geen poot om op te staan en vertellen hier toch enkel nonsens die op niets slaat.

Citaat:

Mensen moeten echt eens de draagkracht van de definitie "volk" begrijpen...

duveltje382 25 maart 2007 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2556185)
Tuurlijk,een vlaamse nationale ploeg,mij niet gelaten.Slechter dan nu kan het toch al niet gaan.

Moest het nu een echte Vlaamse ploeg zijn zou het enkel maar beter zijn omdat ze elkaar dan tenminste nog zouden kunnen verstaan hé
Ook denk ik dat de Vlaming gewoon harder werkt dan de luie Waal,das dan ook een voordeel hé;-)

Jaani_Dushman 25 maart 2007 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2556284)
Ook denk ik dat de Vlaming gewoon harder werkt dan de luie Waal

En dus minder tijd heeft om aan sport te doen na het werk... :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be