Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Zoals gewoonlijk ""jongeren..." (https://forum.politics.be/showthread.php?t=88481)

Jan van den Berghe 27 april 2007 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2629353)
Doe ik helemaal niet.

Toch wel, hoor. Ik kan zo tientallen eenzijdige en bijna inhoudsloze berichten van u aanhalen. Meestal zijn uw bijdragen ook niet gestoffeerd, maar omvatten ze

Anna List 27 april 2007 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doki (Bericht 2628991)
Ik denk dat daar geen vaste regel op staat, al lijkt 28 me wel wat oud voor een jongere. Met 19 jaar of zo kan je iemand volgens mij nog als jongere beschouwen, zelfs als hij of zij meerderjarig is.

Maar wat ik eigenlijk wou weten is waarom de starter van deze thread aanhalingstekens gebruikt als hij het over "jongeren" heeft. Heeft hij dan informatie die aangeeft dat het over ouderen of zo zou gaan?

En dan is er nog die vreemde term "ondankbaar vreemd gespuis". Staat er soms ergens in het artikel dat de jongeren geen Belgen waren? En waarvoor moesten ze juist dankbaar zijn? Allemaal nogal raadselachtig.

waarom jongeren ? omdat sommigen liever hun kop in t zand steken natuurlijk !

De Standaard politiek correcter dan De Morgen

Op 20.4.07 stond in De Standaard op blz. 9 een interessant bericht onder de titel "Holebi's bang in Brussel". Daaruit bleek dat tenminste één op drie holebi's zich tenminste één keer per maand onveilig voelde in de hoofdstad. Het ging om een onderzoek verricht in opdracht van minister van Justitie Onkelinx. Hetzelfde bericht, afkomstig van het agentschap Belga, kon men diezelfde dag ook aantreffen in De Morgen, blz. 16. Alles was identiek, behalve de alinea waarin sprake is over het door het onderzoek naar voren gekomen "profiel van de daders". In beide bladen stond dat de daders tussen 18 en 30 jaar waren, meestal mannen waren en in groep opereerden. Dat volstond voor De Standaard. In De Morgen ging het dader-profiel verder als volgt: "De meeste daders zijn buurtjongeren van allochtone afkomst". Die zin, zoals de rest afkomstig van Belga, werd in De Standaard geschrapt. Zijn lezers mogen dat niet weten; ze zouden wel eens een "fout" idee kunnen krijgen over "allochtonen".

Mark Grammens in Journaal, 26 april 2007

gepubliceerd op donderdag 26 april 2007 @ 10:01 CET
http://lvb.net/item/4566

Jan van den Berghe 27 april 2007 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2629379)
Gij hebt gewoon een ouderwetse denk- en schrijfstijl die in de smaak valt bij soortgenoten, waardoor (en alleen daardoor) uw geloofwaardigheid word bevestigd. Hebt gij echt een houvast nodig?

Uw reactie is totaal naast de zaak. Maar goed, laten we even aannemen dat wat u stelt juist is. Kunt u uw stelling dan ook verder wat uitleggen en illustreren?

Ouderwetse schrijfstijl? Gesteld dat het waar is, beschouw ik dat als een compliment. Maar goed, ik wil wel enkele voorbeelden en dan een omzetting naar "moderne schrijfstijl".

Ouderwetse denkstijl? Ook hier beschouw ik dat als een flaterende opmerking. Ik ben immers geen aanhanger van het modern relativisme en "alles-is-wel-goed" en "weg-met-ons".

Bhairav 27 april 2007 07:49

Besliste gij zo even wat "de zaak" is?
Daarbij, uw post is niet helemaal af, waarop ik reageerde.

Bhairav 27 april 2007 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2629386)
Ouderwetse denkstijl? Ook hier beschouw ik dat als een flaterende opmerking. Ik ben immers geen aanhanger van het modern relativisme en "alles-is-wel-goed" en "weg-met-ons".

Ik beschouw ook zoveel dingen als een compliment.:roll:

Jan van den Berghe 27 april 2007 07:54

En nu graag even inhoudelijk ingaan op het in het rood gezette. Of valt dat u nu net iets te moeilijk?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2629386)
Uw reactie is totaal naast de zaak. Maar goed, laten we even aannemen dat wat u stelt juist is. Kunt u uw stelling dan ook verder wat uitleggen en illustreren?

Ouderwetse schrijfstijl? Gesteld dat het waar is, beschouw ik dat als een compliment. Maar goed, ik wil wel enkele voorbeelden en dan een omzetting naar "moderne schrijfstijl".

Bhairav 27 april 2007 07:59

Welke stelling? Over uw bekrompenheid? Ik heb er wel meerdere geschreven in deze draad...

Jan van den Berghe 27 april 2007 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2629406)
Welke stelling? Over uw bekrompenheid? Ik heb er wel meerdere geschreven in deze draad...

Wel u mag de twee punten wat verder illustreren. Ik leer immers graag uit de opmerkingen van anderen. Dus, laat u gerust maar eens gaan! Hierbij nogmaals de twee punten:

Citaat:

Bhairav 27 april 2007 08:05

Dat was mijn mening, geen "stelling".

Jan van den Berghe 27 april 2007 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2629422)
Dat was mijn mening, geen "stelling".

Wel die "mening" mag u wat verder illustreren. Wat is bijvoorbeeld zo ouderwets aan mijn schrijfstijl? Wat is er zo ouderwets aan mijn denkstijl? Altijd interessant om te weten wat anderen denken! Dus, laat u maar eens goed gaan!

Bhairav 27 april 2007 08:08

Alles.

Anna List 27 april 2007 08:10

jullie kunnen misschien een topic "schrijfstijl" openen ... pffft

Jan van den Berghe 27 april 2007 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2629433)
jullie kunnen misschien een topic "schrijfstijl" openen ... pffft

Graag. Ik zie evenwel dat onze beste vriend zijn eigen mening zelfs niet eens kan illustreren. Typisch voor de grote maar inhoudloze bekken...

Anna List 27 april 2007 08:12

off topic klojo's.

Bhairav 27 april 2007 08:14

Jan, illustreert gij uw meningen eens.

Anna List 27 april 2007 08:17

mannekens, open eens een topic bij k&k over jullie schrijfstijl, of nog liever stuur elkaar een privé berichtjes

Doki 27 april 2007 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 2629245)
... is dat het enige probleem dat dit artikel bij je opwekt? En waarom doe je alsof je niet weet wat of wie men bedoelt met het begrip "jongeren"?
Normaal ging je vroeger daar niets meer achter zoeken, het waren jonge mensen. En hoe oud die waren, waarom is dat ineens een probleem?

Het gebruik van "jongeren" met aanhalingstekens moet aanduiden dat het om jonge mensen gaat van vreemde origine -Belg of nog geen Belg - want die hebben als geen ander de gewoonte hun soortgenoten op te trommelen wanneer één van hen in de problemen komt. Met gewone autochtone jongeren komt dat blijkbaar zelden of niet voor.

En het is al zover gekomen dat ze niet eens meer een reden hebben om dankbaar te zijn dat ze in een land zijn terecht gekomen met zovele extra's als daar zijn steungeld, kindergeld, bijna gratis onderwijs, bijna gratis medische verzorging en noem maar op... waar ze in hun landen van oorsprong meestal maar kunnen van dromen. Hier krijgen ze dat dus zo maar ook al hebben velen nog nooit iets bijgedragen aan wat dan ook, tenzij last verkopen.
En hier zul je uiteraard niet akkoord gaan, maar dat is jouw probleem: "jongeren" die hier het Belg-zijn zomaar naar het hoofd krijgen gegooid vanwege de fantastische prestatie dat ze hier geboren zijn bvb, maar zich verder, en in groep, als vreemde onruststokers blijven gedragen, daar herken ik geen Belgen in. Belg zijn is meer dan een papiertje waarmee je in het ocmw terecht kunt terwijl je verder blijkbaar enkel verachting hebt voor het land en de inwoners waar je terecht gekomen bent...

Maar ja, of je dat nu één of duizend keer neerpoot, "men" weet nog altijd niet waarover het gaat en men blijft zich lekker van den domme houden.

Als toetje lees ik zojuist de berichten hier op het forum over het verstoren van kerkdiensten door ... wat had je gedacht: "jongeren"...die daar met hun koran staan te zwaaien.
Wie zich als "jongere" zo gedraagt is voor mij geen "Belg" maar blijft vreemd gespuis dat men hier best zou doen ophoepelen.
Sorry, Joki...

Ik maak geen probleem van het feit dat je het woord "jongeren" gebruikt, ik probeer alleen uit te vissen waarom je het op zo'n eigenaardige manier, met aanhalingstekens, gebruikt. Alsof het om de één of andere reden niet om echte jongeren zou gaan. Het lijkt me hier nochthans om echte jongeren te gaan, denk je niet?

Maar even verder lees ik dat je "jongeren" (met de aanhalingstekens dus) definieert als jongeren van allochtone origine. Dus eigenlijk heb je jongeren (de witte), en "jongeren" (de bruine) als ik het goed begrijp?
Maar waarom die "jongeren" (de bruine dus) zo dankbaar moeten zijn ontsnapt me nog steeds. Ze zijn volgens mij Belg en leven dus onder de Belgische wetgeving. Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik me ook niet elke dag zo uitgesproken dankbaar voel dat ik België mag leven. Ik ken zelfs een bepaalde Vlaamse partij waarvan de leden helemaal niet zo dankbaar zijn dat ze in België leven. Dus waarom zou je zo'n uitgesproken dankbaarheid verwachten van die "jongeren" (nog steeds de bruine dus)?

Ik denk dat je dankbaarheid verwart met respect. Van elke burger mag je respect verwachten. Maar dat is dus iets wederzijds. Als ik jou uitscheld voor "vreemd gespuis", dan getuigt dat van weinig respect voor jouw persoon. In dat geval kan ik moeilijk van jou verwachten dat je mij met veel respect gaat bejegenen. Het is dus een kwestie van wederzijds respect. Als jij je verlaagt tot dezelfde crapuleuze gedragingen als bepaalde "jongeren" of jongeren, verwacht dan niet teveel respect terug.

connect 27 april 2007 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 2628885)
Op het politiecommissariaat ging een van de daders uit de bol en verwondde vier agenten.

De flikken zijn toch ook niet meer wat ze geweest zijn hee. Eén jong gastje verwondt op zijn eentje vier flikken, en dan nog in hun eigen bureau! :lol:

carlgustaaf 27 april 2007 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2629174)
Dus zeg je nu dat het hier gaat om bruine bandieten?

of grijze mischien:die bruin mannen, als die geen zon krijgen , worden die soms grijs-achtig van kleur.In Frankrijk noemen ze die dan ook "les gris".

carlgustaaf 27 april 2007 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door connect (Bericht 2629863)
De flikken zijn toch ook niet meer wat ze geweest zijn hee. Eén jong gastje verwondt op zijn eentje vier flikken, en dan nog in hun eigen bureau! :lol:

:lol: wat meer spek met bonen eten, die mannen:lol: Twee of drie goed harde kloppen op zijne kop met de telefoonboek , dan moet die "woesteling" toch wel omver liggen zeker?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be