Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   b-plus voorziet ons op school van "objectieve" informatie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89050)

barteke 8 mei 2007 17:50

ok, gevonden, diene C(r)AP is ook een linkse partij :)
Khebt maar vluchtig bekeken maar het lijkt me een soort vakbondspartij dat alle autobedrijven in belgie weer zou willen openen, zonder te beseffen dat er ook nog iets bestaat als.. economie?

Haja, nog een leuk weetje, In het begin en op het einde van de dag word er een kleine verkiezing gehouden. Zo kunnen we zien hoe we na de "bewustmaking" van alle partijen ons stemgedrag is veranderd.
Maw, nekeer zien of hun linkse impuls een effect gaat gehad hebben. Ik zal het weten te zeggen.

Kim 8 mei 2007 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barteke (Bericht 2650129)
Herman Van Hoogenbemt.

Een zeer bekende (en goeie!) advocaat uit Antwerpen!
Citaat:

Klopt kim, is door de school. Indien ik ergens bplus heb geviseerd was dit niet de bedoeling. Maar hem krytische vragen voorschotelen vind ik toch wel nog het enige democratische wat ik kan doen.
Uiteraard. Maar zoals je zelf al zei: hij is geen medewerker van B Plus.
Citaat:

Dit zijn gewoon nog maar de workshops, dat is niet partijpolitiek gebonden. En op de site van Bplus zie je ook dat ze niet aan partijpolitiek doen, dus in feite heeft de school hiermee geen bloed aan de handen(sorry, ik kon me de woordkeuze niet laten:P)
In het politieke debat daarintegen zijn wel alle partijen uitgenodigd. nva, pvda, groen,.. alles :)
ook CAP(comité voor andere politiek). Kzal nekeer gaan opzoeken waarvoor zunder zijn.
Veel succes ermee! :-) Waarover gaat het politieke debat?

evilbu 8 mei 2007 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2650092)
Ik zou gewoon weigeren naar die workshop te gaan. Je gaat toch ook geen objectieve informatie krijgen omtrent atheisme van een fundamentalistische jood of zo?

Schande voor je school.

Wel hij schreef ook :
Citaat:

Nog een weetje: Alle politieke partijen zijn vertegenwoordigt. Behalve het VB natuurlijk... Iemand van Lijst Dedecker daarintegen is wél aanwezig!
En dus niet enkel BPlus.
En toch, ook al ben ik zelf geen VB-er...beweer jij nu dat VB niet vertegenwoordigd zal zijn? Je zou ze kunnen aan de tand voelen hierover? Zijn ze eigenlijk uitgenodigd?8O

Tantist 8 mei 2007 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2649952)
B.U.B. ook? Of mag dat weeral niet van de particraten?

En "vertegenwoordigd" is met een "d", slimme.;-)

Laatst gewijzigd door Hans1 etc etc. Had je zelf weeral een spelfout geschreven?

barteke 8 mei 2007 19:12

Citaat:

Veel succes ermee! Waarover gaat het politieke debat?
Over "bewust stemmen".
De b-plussers zullen ons bewust maken lol

@evilbu, onze mentor zei dat ze lang twijfelde en uiteindelijk niet uitnodigde..
Op een ander debat waar ik is naartoe ging in de vooruit een half jaar geleden was het ook zoiets, daar zeiden ze ze zelf ook dat ze hun niet uitnodigden.

Herr Oberst 8 mei 2007 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barteke (Bericht 2649682)
Nog een weetje: Alle politieke partijen zijn vertegenwoordigt. Behalve het VB natuurlijk... Iemand van Lijst Dedecker daarintegen is wél aanwezig!

Hebt u hieromtrent al contact opgenomen met een lokale Vlaams Belang-mandataris?

Kim 8 mei 2007 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barteke (Bericht 2650333)
De b-plussers zullen ons bewust maken lol

Of de Vlaams Belangers... wie weet.

daiwa 8 mei 2007 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2650146)
Een zeer bekende (en goeie!) advocaat uit Antwerpen!

Geen advocaat dus die zijn clienten de cel inklapt inplaats van eruit?

Kim 9 mei 2007 06:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 2650672)
Geen advocaat dus die zijn clienten de cel inklapt inplaats van eruit?

Niet alle advocaten zijn hetzelfde. ;)

Meester van Hoogenbemt heeft een uitstekende dossierkennis. En respect voor z'n cliënten.

Anna List 9 mei 2007 07:49

laat u ook ni wijsmaken dat Walonie en Vlaanderen te klein zijn voor een eigen sociale zekerheid !

Malta, Cyprus, Luxemburg, Slovenië en Estland bewijzen (als volwaardige EU leden) dat t wel probleemloos kan.

Kim 9 mei 2007 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2650822)
laat u ook ni wijsmaken dat Walonie en Vlaanderen te klein zijn voor een eigen sociale zekerheid !

Malta, Cyprus, Luxemburg, Slovenië en Estland bewijzen (als volwaardige EU leden) dat t wel probleemloos kan.

Dat argument gebruikt men al lang niet meer hoor. :-)

vlijmscherp 9 mei 2007 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2651047)
Dat argument gebruikt men al lang niet meer hoor. :-)

maar is daarom niet minder geldig uiteraard....

Kim 9 mei 2007 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 2651056)
maar is daarom niet minder geldig uiteraard....

Ik heb "oppervlakte" nooit als een geldig argument beschouwd.

evilbu 9 mei 2007 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2651094)
Ik heb "oppervlakte" nooit als een geldig argument beschouwd.

Waterpeil daarentegen wel?;-)

Kim 9 mei 2007 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2651105)
Waterpeil daarentegen wel?;-)

Ook niet. :-D

barteke 9 mei 2007 11:58

Tging over splitising van sociale zekerheid.
Hij beweerde int begin al dat het vb en de nva hun standpunt is "we zijn solidair, maar enkel met ons eigen volk"
Hij zei dat hoe groter het draagvlak van het sociaal zekerheid is hoe beter. En dat we dit eigenlijk beter op europees vlak zouden moeten kunnen regelen.
Op dat vlak volg ik hem wel, hoe meer regio's en differenciatie hoe beter voor de stabiliteit voor de ziekekas.
Hij zei ook dat wanneer elk gewest bevoegd is voor zijn rsz, dan moeten we rsz betalen aan het gewest waar we werken. Bijvoorbeeld zeer vaak brussel. Als we ziek zijn daarintegen moeten we aan de vlaamse rsz kas zitten..

Indien vlaanderen volledig afhankelijk is hetzelfde, dan moeten we met ducumenten gaan beginnen dat we in het brusselse buitenland werken. Dat zou het er ook niet eenvoudig op maken.

Efficient bestuur voor hem is alles weer federaal maken.. dat zijn belgicisten é

Pelgrim 9 mei 2007 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barteke (Bericht 2649682)
morgen gaat het bij ons op school over "bewust stemmen".
In de workshop over "splitsing van de sociale zekerheid" kom ene zekere spreker die lid is van b-plus. En we moeten dan objectief geinformeerd worden..
Weten jullie korte, krachtige goede vragen voor deze man die ik kan stellen?
Liefst geen vragen waarop hij me zou kunnen beschuldigen van egoeisme dat ik er niet mee in zou zitten dat de walen verhongeren.

vraag eens of het niet véél efficiënter zou zijn als Vlaanderen en Wallonië een rechtstreeks solidariteitsverdrag zouden sluiten, zonder de hele federale bureaucratie te moeten financieren (monarchie, ministeries, parlement en senaat, de hele rotzooi).

Zwartengeel 9 mei 2007 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barteke (Bericht 2651118)
Indien vlaanderen volledig afhankelijk is hetzelfde, dan moeten we met ducumenten gaan beginnen dat we in het brusselse buitenland werken. Dat zou het er ook niet eenvoudig op maken.

Waarom denkt de brave man dat Brussel per definitie buitenland wordt indien België gesplitst wordt?

Kim 9 mei 2007 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2651756)
Waarom denkt de brave man dat Brussel per definitie buitenland wordt indien België gesplitst wordt?

Die kans is zeer reëel. Je kan er als Vlaams-nationalist wel van uitgaan dat Brussel bij Vlaanderen MOET maar daarom denken ze daar in Brussel nog niet zo over.

barteke 9 mei 2007 18:33

omdat dat vlaanderen nooit zomaaaar eenzeidig bij vlaanderen zal komen. Zelfs al is vlaanderen onafhankelijk (met het VB op kop) dan heb je nog een meerderheid franstaligen in brussel. Als we deze mensen nog maar een beetje slecht gezind maken zullen ze wel naar europa gaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be