Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Akkoord over wettelijk kader transseksualiteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=9079)

boer_bavo 10 februari 2004 14:48

Je kan je natuurlijk de vraag stellen waarom de overheid meer of minder dan de werkelijke administratieve kost van zo'n naamswijziging doorrekent, voor wie dan ook.
1 tarief, voor iedereen die zijn naam wil veranderen, dat de kosten dekt. Meer hebben we niet nodig.

sebby 10 februari 2004 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Sebbe lijkt eens logisch.

Citaat:

Ik heb trouwens nooit begrepen hoe een hetero last kan hebben van een homo. Wat andere mensen doen in hun slaapkamer kan me persoonlijk amper boeien.
Klopt, helaas komen er een paar homo's eisen dat ze hun verschil in smaak ten toon mogen spreiden,en zouden willen dragen als mantel in de stijl van "kijk ik ben anders, laat het duidelijk merken, en je mag er geen commentaar op hebben"

Och kom, dit is een discusie zonder einde heb ik al gemerkt.

't Is zowat hetzelfde als de hoofddoekjes. Als je je afwijkend gedraagt ten opzichte van de lokale maatschappij, moet je er maar tegen kunnen dat je afwijkend behandeld word.

Het enige wat ik wens van alle partijen , is de hele boel vriendelijk te houden.

Ja, ik ben ook tegen al dat "roze zaterdag" gedoe. Maar ik vraag me af, Maddox, concreet, wat kan er volgens u en wat niet? Wat gaat te ver? Kussen in openbaar zoals hetero's? Zijn het de dragqueens die het hem doen...?

Daar staat tegenover dat ik niet voor een unifrome maatschappij ben, ik heb enkele kenissen, die vanwege hun (door mij afgekeurde ;) ) politieke overtuigingen hun hoofd kaal scheren en bottines met witte nestels dragen... dat is ook heel opvallend...

Ik ben het heel erg eens met je laatste zin :
Citaat:

Het enige wat ik wens van alle partijen , is de hele boel vriendelijk te houden
Het stoort me niet als iemand wat raar doet in het openbaar, ik heb daar niet meteen last van. Of het nu zo absoluut nodig is, daar twijfel ik zelf ook wel aan, maar daarvoor ga ik geen persoon afkeuren.

gegroet!

giserke 10 februari 2004 14:56

this allemaal begonnen met het stemrecht voor vrouwen

Tegendradigaard 10 februari 2004 14:57

't is allemaal begonnen met stemrecht uberhaupt.

Waar is den goeien ouden tijd toen de Koning alles voor ons besliste.....

sebby 10 februari 2004 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard

Is die dan al voorbij? :D

Tegendradigaard 10 februari 2004 15:18

'ks tel voor dat we alles terug invoeren van die mooie tijden. Ter vermaak van het volk ieder weekend een vierendeling op de grote markt van iedere stad. Gevolgd door de ophanging van de in de regio gevatte stropers.
Voor de notabelen, die uit de gratie zijn gevallen, gebruiken we de onthoofding.

't waren schone tijden.

Tegendradigaard 10 februari 2004 15:20

en om terug te keren op het onderwerp : de transseksuelen hangen we op aan hun ....... tja das lastig natuurlijk voor sommige ... nog efkes over nadenken .. in afwachting kunnen we ze al vastbinden op het rad.

sebby 10 februari 2004 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
'ks tel voor dat we alles terug invoeren van die mooie tijden. Ter vermaak van het volk ieder weekend een vierendeling op de grote markt van iedere stad. Gevolgd door de ophanging van de in de regio gevatte stropers.
Voor de notabelen, die uit de gratie zijn gevallen, gebruiken we de onthoofding.

't waren schone tijden.

Je vergeet het braaf volgen van het sermoen van "mijnheer" pastoor en de verbranding van ketters op de noen. :o :)

Bobke 10 februari 2004 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Je kan je natuurlijk de vraag stellen waarom de overheid meer of minder dan de werkelijke administratieve kost van zo'n naamswijziging doorrekent, voor wie dan ook.
1 tarief, voor iedereen die zijn naam wil veranderen, dat de kosten dekt. Meer hebben we niet nodig.

En ik vraag mij af of dat nu ook zo niet is?
Bij de naamsverandering komt wel meer kijken hé.
Wat dacht je ervan als ik op de zwarte lijst van wanbetalers sta en ik laat mijn naam veranderen ?
Of ik ben gehuwd en mijn vrouw wilt niet scheiden ?
Laat ik toch gewoon mijn naam veranderen in Tilleke. :lol:

Tegendradigaard 10 februari 2004 15:36

Den Bob heeft hier wel een punt.

stel dat ge uw eigen in het schuld steekt onder de naam Jan Janssens en ge gaat daarna door het leven als Piet Peeters.

Waarom moeten wij trouwens van naam veranderen als we van geslacht zouden veranderen ?????

In het Engels zijn de meeste namen ook door mekaar gebruikt zowel voor meisjes als voor jongens. Waarom moet bvb. Piet perse ne jongensnaam zijn.
Als dat ne jongen was die Piet heet en die laat zijne piet wegdoen, dan kan die toch gewoon Piet blijven heten. We moeten gewoon niet bij de naam Piet automatisch aan ne piet denken he.
Dat vereist gewoon een mentaliteitsverandering de volgende 100 jaar.

Hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik ervan overtuigd ben : onze naam moeten we behouden.

joppe 10 februari 2004 16:29

Ik ben voor.

Het zal je maar overkomen dat je in het verkeerde lijf geboren bent :roll:
Je kan je natuurlijk vragen gaan stellen of dit wel eerlijk is tegenover potentiele partners maar dat kan men over zoveel andere dingen zeggen.
Iemand die met AIDS besmet is, heeft dat ook niet op zijn voorhoofd staan, en wat kan je daar dan tegen doen als die toevallig je vaste partner wordt en het niet wenst te vertellen.

Peace 10 februari 2004 17:38

Sebby,

Citaat:

Me dunkt dat je met geen van beide veel ervaring hebt

Trouwens, wat suggereer je nu? Dat homo's zeggen: "wij hebben een probleem" en dat jij ze dan gaat "helpen" via operaties, heropvoedingskampen....?

Ik heb trouwens nooit begrepen hoe een hetero last kan hebben van een homo. Wat andere mensen doen in hun slaapkamer kan me persoonlijk amper boeien.
Homo's mogen voor mij leven gelijk ze leven zonder operaties of heropvoedingskampen.

Ik kan er enkel niet zogoed tegen als een aantal homo's mij proberen te vertellen dat ze geen afwijking hebben.
Er zijn er zelf die zover gaan om te zeggen dat ze normaal zijn en dat eerder hetero's een afwijking hebben.
In zoverre ze de normale wereld niet trachten te brainwachen is voor mij alles ok.

Peace 10 februari 2004 17:47

Sebby,

Citaat:

Ja, ik ben ook tegen al dat "roze zaterdag" gedoe. Maar ik vraag me af, Maddox, concreet, wat kan er volgens u en wat niet? Wat gaat te ver? Kussen in openbaar zoals hetero's? Zijn het de dragqueens die het hem doen...?
Het zijn hem die homo's die hetero's absoluut willen immiteren door het homo huwelijk.
Het zijn hem die homo's die kinderen willen adopteren.
Het zijn hem die homo's die kostte wat kost willen opvallen met hun afwijking door bijvoorbeeld in die roaze optochten mee te lopen.

Met die homo's die op een discrete wijze met hun anders geaardheid omgang heeft ook niemand last en deze mensen hebben waarschijnlijk ook met niemand last.

Door hun abnormale eisen en hun perverte optredens lokken ze zo een verschrikkelijke voorvallen uit gelijk daar gebeurd is door een homo in brand te steken.

Peace 10 februari 2004 17:50

Sebby,

Citaat:

Citaat:

Tegendradigaard schreef:

Is die dan al voorbij?
Nog niet maar dat zal niet meer lang duren als het Vlaams Blok stemmen winst blijft boeken. 8)

giserke 10 februari 2004 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Sebby,

Citaat:

Is die dan al voorbij?
Nog niet maar dat zal niet meer lang duren als het Vlaams Blok stemmen winst blijft boeken. 8)

zal het blok dat kunnen doen met een jaar tijd in de regering? 8)

Peace 10 februari 2004 17:52

Tegendradigaard,

Citaat:

't waren schone tijden.
Wat zouden wij met illigalen en afgewezen asielzoekers kunnen doen? :lol:

giserke 10 februari 2004 17:54

Citaat:

Tegendradigaard,

Citaat:

't waren schone tijden.
Wat zouden wij met illigalen en afgewezen asielzoekers kunnen doen? :lol:

this nog maar 6 uur en nu al pinten gedronken?
ligt uw hart op uw tong als Blokker?

sebby 10 februari 2004 17:55

Citaat:

Sebby,

Citaat:

Het zijn hem die homo's die hetero's absoluut willen immiteren door het homo huwelijk.
Het zijn hem die homo's die kinderen willen adopteren.
Het zijn hem die homo's die kostte wat kost willen opvallen met hun afwijking door bijvoorbeeld in die roaze optochten mee te lopen.

Met die homo's die op een discrete wijze met hun anders geaardheid omgang heeft ook niemand last en deze mensen hebben waarschijnlijk ook met niemand last.

Door hun abnormale eisen en hun perverte optredens lokken ze zo een verschrikkelijke voorvallen uit gelijk daar gebeurd is door een homo in brand te steken.

Ik zie niet in waarom ze niet mogen huwen?
Ik krijg de indruk dat "discreet" voor u wil zeggen : ik gedoog het als je doet alsof er niks is.

Deze mensen hebben recht op een normaal leven inclusief huwelijk, en als ik sommige heterokoppels zie, dan denk ik dat die kinderen ebter zouden afzijn bij goede homo's.
Je vind sommige eisen nogal snel "abnormaal"...ik zie niet in wat er "abnormaal" is aan 2 mensne die elkaar graag zien en dat door een burgerlijk huwelijk willen bevestigen...dan zijn veel hetero's ook abnormaal :?

Peace 10 februari 2004 17:55

giserke,

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Peace schreef:
Sebby,

Quote:

Is die dan al voorbij?

Nog niet maar dat zal niet meer lang duren als het Vlaams Blok stemmen winst blijft boeken.

zal het blok dat kunnen doen met een jaar tijd in de regering?
Als er al een partij dit klaar krijgt is dat het vlaams Blok en geen ander.

giserke 10 februari 2004 17:58

Citaat:

giserke,

Citaat:

zal het blok dat kunnen doen met een jaar tijd in de regering?
Als er al een partij dit klaar krijgt is dat het vlaams Blok en geen ander.

bwa, ge zult maar een jaar in de regering zitten

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be