Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Onze Vlaamse leeuw. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91192)

Fieseler 13 juni 2007 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2727338)
Wij danken u voor uw hoogstaande bijdrage.

Zijn debielen mentaal gehandikapt?
De vraag stellen....;-)

epicurist_dirk 14 juni 2007 02:30

Ik kan begrijpen dat de VRT de vlag met de vuile tong ( :-) ) zou weigeren.
Maar deze bestaande uit drie kleuren zouden ze moeten aanvaarden. Als ze wapperen op stadhuizen enz. Is het ons symbool.

Dit is wat ik juist bedoel, als de VRT het niet toont, hoe kunnen ze het in het buitenland dan weten.
De Prins zal dit op de buitenlandse missies zeker ook niet verklaren.
Het wordt hoog tijd dat we terug en beetje respect krijgen voor onszelf. Bruegel, Rubens, de Vlaamse primitieven herijzen. Al is het maar door dat de gehele wereld de Vlaamse boerenhesp te leert kenen.
De friet hebben ze ons al afgepakt ( franse friet ) Witloof is Brussels, dus de VRT moet onze hespen promoten met Vlaamse Leeuwen. Want de liefde gaat door de maag. :-)

I amsterdam 14 juni 2007 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk (Bericht 2728462)
Ik kan begrijpen dat de VRT de vlag met de vuile tong ( :-) ) zou weigeren.
Maar deze bestaande uit drie kleuren zouden ze moeten aanvaarden. Als ze wapperen op stadhuizen enz. Is het ons symbool.

Dit is wat ik juist bedoel, als de VRT het niet toont, hoe kunnen ze het in het buitenland dan weten.
De Prins zal dit op de buitenlandse missies zeker ook niet verklaren.
Het wordt hoog tijd dat we terug en beetje respect krijgen voor onszelf. Bruegel, Rubens, de Vlaamse primitieven herijzen. Al is het maar door dat de gehele wereld de Vlaamse boerenhesp te leert kenen.
De friet hebben ze ons al afgepakt ( franse friet ) Witloof is Brussels, dus de VRT moet onze hespen promoten met Vlaamse Leeuwen. Want de liefde gaat door de maag. :-)

Je hebt gelijk
De laatste tijd kijk ik regelmatig naar de Vlaamse TV.De Vlaamse vlag zie ik nooit.
Dus in het buitenland is deze vlag onbekend.

Fieseler 14 juni 2007 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2728685)
Je hebt gelijk
De laatste tijd kijk ik regelmatig naar de Vlaamse TV.De Vlaamse vlag zie ik nooit.
Dus in het buitenland is deze vlag onbekend.

Oeps...nooit naar een koers gekeken?...VL² niet gezien met hun leeuwen?

Patriot! 14 juni 2007 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2727020)
Waarom geen Vlaams volkslied?:roll:

Spelen ze het Limburgs of het Fries volkslied als een Nederlander van die regio's een koers wint? :roll:

system 14 juni 2007 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 2727208)
Met vlaggen zwaaien is een bezigheid voor debielen.

Als er nu af en toe een vlag van het Rode Kruis tussenzat, dan zou men dat nog kunnen appreciëren.

system 14 juni 2007 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2728752)
Spelen ze het Limburgs of het Fries volkslied als een Nederlander van die regio's een koers wint? :roll:

Het Limburgs volkslied is een mooi lied, dat regelmatig zou moeten gespeeld worden op de radio en TV, ook al wint er geen Limburger.

Limburg mi landj, mi sjoen landj.

dekristallenbol 14 juni 2007 15:32

Chauvinisme is belangrijk en wel hierom :
Trots zijn op uw land overstijgt de politieke tegenstellingen en zorgt voor een gevoel van verbondenheid waardoor bv. een zwarte, democratische, intellectuele New Yorker bereid is solidair te zijn met een blanke, ultra-republikeinse veeboer uit Texas (en vice versa). Het zorgt voor een zachte lijm die breuklijnen en tegenstrijdigheden wat aan elkaar lijmt en dus geweld en oorlog voorkomt en solidariteit bevordert. Natuurlijk kan nationalisme ook 'doorslaan' en leiden tot de drang om grondgebied te veroveren of te zuiveren. Maar deze verschijningsvorm is gelukkig uitzondering en de vredebevorderende vorm regel.

I amsterdam 14 juni 2007 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2728752)

Natuurlijk ,zeker bij de schaatskampioenen en alle Nederlanders zingen mee.

system 14 juni 2007 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dekristallenbol (Bericht 2729740)
Chauvinisme is belangrijk en wel hierom :
Trots zijn op uw land overstijgt de politieke tegenstellingen en zorgt voor een gevoel van verbondenheid waardoor bv. een zwarte, democratische, intellectuele New Yorker bereid is solidair te zijn met een blanke, ultra-republikeinse veeboer uit Texas (en vice versa). Het zorgt voor een zachte lijm die breuklijnen en tegenstrijdigheden wat aan elkaar lijmt en dus geweld en oorlog voorkomt en solidariteit bevordert. Natuurlijk kan nationalisme ook 'doorslaan' en leiden tot de drang om grondgebied te veroveren of te zuiveren. Maar deze verschijningsvorm is gelukkig uitzondering en de vredebevorderende vorm regel.

Dat is heel mooi proza van uwentwege. En het is des te aangenamer wanneer chauvinisme overeenstemt met de waarheid.

Limbur(re)g, Limbur(re)g allein, doa geht niks bove, so es er mer ein.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be