Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Kuifje-album uit de rekken wegens te racistisch (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92454)

Dycore 16 juli 2007 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2791593)
Dat wordt dan rode piet en groene piet.

Oppassen.
Rode piet: haat tav communisten en roodhuiden
Groene piet: haat tav milieu-activisten

Je mag een proces verwachten

Paracelsus 16 juli 2007 15:45

1 Bijlage(n)
Wat een onzin, als men de lijn door wil trekken zal men niet enkel een aantal Nero's en Jommekes van de markt mogen halen (genoeg aapachtige voorstellingen van wilden te vinden aldaar, kannibalisme etc...) maar zal men het gros van het Europese beeldverhaal van de 19de eeuw tot 1960 uit de handel mogen halen ?! (of tenminste 18+ maken)

Bijlage 23160
Uit "De erfenis van Nero", rond de periode van de Congolese onafhankelijkheid.

Den Ardennees 17 juli 2007 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry (Bericht 2791509)
(...)Kleine anekdote: ik had eens een aantal vrienden op bezoek en mijn dochtertje van 6 kwam iedereen een snoepje geven. De enige zwarte in het gezelschap kreeg van haar ... een banaan.
Wel, we hebben allemaal eens goed gelachen, en mijn Congolese kennis nog het meest van allemaal. Waarom? Denk maar eens goed na.

nog goed dat hij geen klacht indiende tegen uw dochter

ERLICH 17 juli 2007 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 2791479)
Hoe komt het, dat wanneer een zwarte een liedje zingt over black power en be proud of your colour and roots, dat wij allen verwacht worden diepe sympathie te hebben voor de man, maar dat wanneer een blanke hetzelfde zingt, wij allen verwacht worden dit met klem af te keuren?

Hoe komt het dat wij toegelaten zijn om constant op de katholieke kerk te schijten, maar dat wanneer wij op de islam schijten, wij aangeklaagd worden voor gebrek aan respect voor een vreemde cultuur?

Indoctrinatie?
Nee, toch?

Is er iets mis?

U stelt hier een terechte vraag! Waarom is er bij de (s)linkse progressieve geen racisme bij alles wat zwarte of andere gekleurde op de wereld zeggen, zingen of doen. Waarom schuilt er racisme indien een 'blanke' hetzelfde doet of zou doen, zeer goede vraag.

Misschien dat een (s)linkse progressieve intellectuele (dit laatse aangezien ze dat graag van zichtzelf maken en laten maken) deze vraag eens zonder idiote prietpraat klaar en duidelijk kan beantwoorden.

HAMC 17 juli 2007 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH (Bericht 2793684)
U stelt hier een terechte vraag! Waarom is er bij de (s)linkse progressieve geen racisme bij alles wat zwarte of andere gekleurde op de wereld zeggen, zingen of doen. Waarom schuilt er racisme indien een 'blanke' hetzelfde doet of zou doen, zeer goede vraag.

Misschien dat een (s)linkse progressieve intellectuele (dit laatse aangezien ze dat graag van zichtzelf maken en laten maken) deze vraag eens zonder idiote prietpraat klaar en duidelijk kan beantwoorden.

De linksen zijn al zolang aan het liegen dat ze zelf nog niet meer beter weten.

Rudy 17 juli 2007 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 2790657)
binnenkort worden de boeken van Jef Geeraerts ook als racistisch bestempeld 8O

Gangreen 1 (Black Venus) is volgens mij ook niet racistisch, wel pervers.

Derk de Tweede 17 juli 2007 16:10

Ik krijg trek in een streng verboden negerzoen.
Negerinnentet zeggen ze in Vl...:-D

Brandaan 17 juli 2007 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2793873)

Die zijn niet verboden, het is echter een merknaam en de producent vond het een goede publiciteitsstunt om de naam met veel heisa te wijzigen.

ERLICH 17 juli 2007 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2793715)
De linksen zijn al zolang aan het liegen dat ze zelf nog niet meer beter weten.

U weet dat, ik weet dat en hopelijk volgen er nog vele vele meer! ;-)

Rudy 17 juli 2007 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2793873)

Juist, hoewel op die koekskes geen tepel te bespeuren is.

Bestaan die nog ? Melo-cakes als ik me niet vergis. Eiwitmousse met chocolade rond. In de westhoek hadden ze daar ook nog een andere benaming voor: "schuim van scheten". Vond dit nogal plattekes.

Wel lekker.

ancapa 18 juli 2007 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 2791479)
Hoe komt het, dat wanneer een zwarte een liedje zingt over black power en be proud of your colour and roots, dat wij allen verwacht worden diepe sympathie te hebben voor de man, maar dat wanneer een blanke hetzelfde zingt, wij allen verwacht worden dit met klem af te keuren?

Hoe komt het dat wij toegelaten zijn om constant op de katholieke kerk te schijten, maar dat wanneer wij op de islam schijten, wij aangeklaagd worden voor gebrek aan respect voor een vreemde cultuur?

Indoctrinatie?
Nee, toch?

Is er iets mis?

natuurlijk is er iets mis !!

black power met gebalde vuist moet je respecteren...

white power is racisme ?

een mop over een hollander is humor, vervang de hollander door marokkaan of turk of neger en het wordt racisme ! 8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be