De schoofzak |
24 augustus 2007 13:52 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
(Bericht 2874186)
Is roepen van homo naar iemand nu beledigend of is het dat niet?
Immers in Nederland heeft men een persoon vrijgesproken omdat hij tegen een agent “homo” had gezegd. Zolang daar niet “vuile of smerige” bij gezegd wordt is het immers geen verwijt een minderheidsgroep bij naam te noemen. En wie kan nu weten wie bij die minderheidsgroep behoort?
Dus mag men voortaan bij ons ook de agenten aanspreken met “dag homo” of zo of is het bij ons nog steeds een belediging?
En zo ja, wat vinden homo’s daar nu zelf van?
En wat vinden agenten daar nu van?
:-P
|
Ik begrijp eerlijk gezegd die vraag niet.
Ik ben namelijk opgevoed door een Vlaamse moeder, een Vlaamse vader en diverse Vlaamse onderwijzenden, jeugdleidenden ... en ik ben nogal beïnvloed door Vlaamse vrienden en kennissen, die allen maar dan ook allen een brede kijk op de wereld hadden en hebben ...
ik begrijp niet hoe je je kan afvragen of een woord of woorden roepen naar iemand beledigend is of niet;
ik begrijp alleen maar dat ik kan pogen om met iedereen een harmonieuze relatie te hebben (en dat houdt soms in dat de relatie zich beperkt tot een milisekonde ..., ten hoogste aangevuld met een "neen dank u" ... en aan de andere kant heb ik al durven dingen zeggen tegen Afrikaanse vrienden, waarvoor het sentrum Leman mij voor jaren in den bak zou durven draaien, maar die zwarte vriend zijn zin voor humor is dan ook van een ordegrootte van een zwart gat in de sterrekunde ...)
|