Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Replica Ka'aba van Mekka op St.-Jansplein in Antwerpen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93732)

Bhairav 2 september 2007 14:03

Beschouw het als kunst.

Basy Lys 2 september 2007 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2898006)
... Zekers als niet-moslims zelfs niet in de buurt van het origineel mogen komen.

Circe, er zijn altijd omwegen. De Nederlandse wetenschapper Christiaan Snouck Hurgronje had de nodige verzen en alle rituelen geleerd en is dan maar op "bedevaart" gegaan naar Mekka. 5 januari 1885 was wel een heel pijnlijke dag voor de 28-jarige, maar dergelijke offers moet men kunnen doen in naam van de wetenschap.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Christi...ouck_Hurgronje
Snouck had in Nederland goed Arabisch leren spreken en zocht in Djeddah contact met de Groot-Sjerief, de Turkse gouverneur en legde na hun bemiddeling een "examen" af voor een aangereisde groep schriftgeleerden uit Mekka.

Snouck overtuigde hen van zijn oprechtheid en vertrok, na op 5 januari 1885 zijn voorhuid te hebben geofferd, als de moslim "Abd-el Ghaffar" naar Mekka. Deze stad is uitsluitend toegankelijk voor moslims.

In juli, vlak vóór de eigenlijke bedevaart, werd Snouck door de Turkse gouverneur uitgewezen. Men vreesde voor zijn veiligheid. Snouck ontvluchtte Mekka met achterlating van al zijn foto's en aantekeningen. Deze werden gered en zijn hem nagezonden.
Snouck Hurgronje gebruikte ook zijn goede kennis van het mohammedaanse "denken" om de opstand in Atjeh te helpen onderdrukken.

AdrianHealey 2 september 2007 14:36

Ha, gestorven in 1936.

Lincoln 2 september 2007 14:36

Er is helemaal geen Ka3ba op het Sint-jansplein ,er is wel een grote podium waarop musical in de loop van de dagen zal tentoongesteld wordt !

De topic starter was of is (volgens mij) gedesinformeerd), als dat zo echt zou zijn zou ik liever een bewijs hebben of en bron waar dat aangekondigd wordt !

Basy Lys 2 september 2007 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2898260)
Ha, gestorven in 1936.

Is sterven een menselijke eigenschap, of sterven ze gewoon tijdig om overbevolking tegen te gaan?

Terloops: vandaag nog levende niet-mohammedaanse bezoekers van Mekka hoefden die pijnlijke ingreep niet meer te ondergaan op latere leeftijd.

Basy Lys 2 september 2007 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2898261)
Er is helemaal geen Ka3ba op het Sint-jansplein ,er is wel een grote podium waarop musical in de loop van de dagen zal tentoongesteld wordt !

De topic starter was of is (volgens mij) gedesinformeerd), als dat zo echt zou zijn zou ik liever een bewijs hebben of en bron waar dat aangekondigd wordt !

Allez, Lincoln, de verkeersborden hanger er al!

Lincoln 2 september 2007 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2898271)
Allez, Lincoln, de verkeersborden hanger er al!

:lol:

Basy Lys 2 september 2007 14:45

Maar alle gekheid op een stokje:

http://www.antwerpen.be/docs/Stad/Be...ltan%20DEF.pdf

19.50 - 22 uur Workshops, infostanden en eetkraampjes met Turks, Pakistaans en Marokkaans eten en drank [tegen betaling] en tentoonstelling over de islam met replica van de Ka’aba van mekka.

Lincoln 2 september 2007 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2898276)

19.50 - 22 uur Workshops, infostanden en eetkraampjes met Turks, Pakistaans en Marokkaans eten en drank [tegen betaling] en tentoonstelling over de islam met replica van de Ka’aba van mekka.

Dat is geweldige ! Ga jij niet komen, basie ?

gladiator 2 september 2007 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door godisanidiot (Bericht 2897094)
Volkomen mee eens, als het hier ooit te gortig wordt ben ik ook weg, naar Zweden of iets dergelijks.

Doe dan toch maar Lapland, hoog genoeg. Tot in Uppsala heb ik een moskee gezien, zelfs met redelijk wat 'volk'. Zuid Amerika of Alaska lijkt me veiliger, Finland is de beste optie als je gek genoeg bent om in Europa te willen blijven.

Ik hoop niet dat er nog veel aboriginals zijn die zich laten vangen met wat 'Pakistaans eten'. Wacht maar tot de eerste verkeerde Imam hier de gematigde Moslims wat komt opzwepen (want die zijn er toch veel?). Hoewel ik er van overtuigd ben dat er her en der al wat verkeerden rondlopen. Het Nazisme verbleekt bij het Islamisme.

system 2 september 2007 19:41

Citaat:

Een voorsmaakje van de Toekomst
Indien het de waarheid is, is er maar één conclusie: wat mensen toch mensen kunnen aandoen in naam van de godsdienst!

Basy Lys 2 september 2007 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2898291)
Dat is geweldige ! Ga jij niet komen, basie ?

Vanzelfsprekend! Ik kom met mijn wessex saddleback!

Lincoln 2 september 2007 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2898998)
Vanzelfsprekend! Ik kom met mijn wessex saddleback!

Wedde dat je dat niet zult durven ! :lol:

Basy Lys 2 september 2007 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2899154)
Wedde dat je dat niet zult durven ! :lol:

Waarom? Zullen uw broeders agressief zijn tegenover mij?

circe 2 september 2007 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2898276)

zou dat inclusief dat zilveren vaginaal geval zijn? of enkel die vierkante doos?

Enfin, lijkt me allemaal interessant.

Ik neem aan dat DE STAD iets gelijkaardigs gaat organizeren met Kerstmis en dan met het joodse pesach, en een of ander hindoe festival bijvoorbeeld?

Of moet ik ervan uitgaan dat we enkel moeten opgevoed worden over islam?

migrantenjong 4 september 2007 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door godisanidiot (Bericht 2897094)
Volkomen mee eens, als het hier ooit te gortig wordt ben ik ook weg, naar Zweden of iets dergelijks.

Zweden heeft nu last van rellen door allochtonen (voornamelijk Moslims) waarin in de loop van enkele maanden enkele vuurgevechten zijn gevoerd met politieagenten. De stad Malmo moest tijdens een dag in Mei worden gepatrouilleerd met zwaarbewapende agenten om de orde te herstellen.
Bendeoorlogen tussen fa, antifa en antiantifa zijn frequent.

Het gaat niet langer goed met Zweden.

migrantenjong 4 september 2007 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dvarek (Bericht 2898894)
Doe dan toch maar Lapland, hoog genoeg. Tot in Uppsala heb ik een moskee gezien, zelfs met redelijk wat 'volk'. Zuid Amerika of Alaska lijkt me veiliger, Finland is de beste optie als je gek genoeg bent om in Europa te willen blijven.

Ik hoop niet dat er nog veel aboriginals zijn die zich laten vangen met wat 'Pakistaans eten'. Wacht maar tot de eerste verkeerde Imam hier de gematigde Moslims wat komt opzwepen (want die zijn er toch veel?). Hoewel ik er van overtuigd ben dat er her en der al wat verkeerden rondlopen. Het Nazisme verbleekt bij het Islamisme.

De VS van A lijkt mij een goede plaats.

Anna List 4 september 2007 13:25

Islam is vrede

migrantenjong 4 september 2007 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2902400)
Islam is vrede

Absoluut. Binnen de moslimgemeenschap is Islam vrede*. Bekeer u nu, en u zal van deze vrede mogen genieten.

*dit is niet waar, aangezien in Irak moslims elkaar opblazen voor elkaars interpretatie van een boek.

godisanidiot 4 september 2007 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 2902387)
De VS van A lijkt mij een goede plaats.

Daar heb je weer die christelijke nutters, maar toegegeven, voorlopig minder gevaarlijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be