Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Franstaligen weer hysterisch over Leterme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94734)

Kortaf 13 september 2007 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 2924776)
Zij wachten passief af zoals een verwend kind die voor de kleerkast staat tot moeder lief de juiste combinatie kleren te voorschijn haalt.

"Die broek toch niet?"
"Die bloes ? Nooit."
"Je wil toch niet dat ik die jurk samen met die trui aantrek?"
"Ik wil die kleur niet."
"Ma! Stel toch iets deftigs voor!"
"Waarom zwijg je nu? Moet ik misschien in mijn blote buitengaan?"
"Neen, dat trek ik niet aan. Vergeet het"

Bometal 13 september 2007 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2924813)
Het Vlaams-nationalisme is één grote stomme grap.

Ik moet eerlijk toegeven ... Als er 1 iemand is om mensen te overhalen separatistisch te worden, is het Hans1 wel ... Elke keer als ik zijn fantastische comments lees, wordt mijn hekel aan belgicisten groter ...

Er komen barsten in onze mooie kunst staat en het einde komt "jammer" genoeg dichtbij ... Is het niet nu , dan is het in 2009 of in 2012 ...

Maar voor de rest, doe lekker voort :) Ik stond erbij en ik keek ernaar :)

Anna List 13 september 2007 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bometal (Bericht 2924835)
Ik moet eerlijk toegeven ... Als er 1 iemand is om mensen te overhalen separatistisch te worden, is het Hans1 wel ... Elke keer als ik zijn fantastische comments lees, wordt mijn hekel aan belgicisten groter ...

Er komen barsten in onze mooie kunst staat en het einde komt "jammer" genoeg dichtbij ... Is het niet nu , dan is het in 2009 of in 2012 ...

heb dat ook lang gedacht ... maar het omgekeerde is waar ... kwasten als Hansl zorgen ervoor dat het Belgicisme schromelijk onderschat wordt ... daarom dat organisaties als B-plus e.d. zulke idioten in hun rangen gedogen ... en ondertussen achter de schermen, in alle discretie hun steunende maatregelen voor B en vooral hun nefaste invloeden tegen Vlamingen kunnen uitspelen en verderzetten ...

Kaal 13 september 2007 13:33

Citaat:

Ik heb mij die bedenking ook gemaakt. Onafhankelijk Vlaanderen zou moeten overwegen om een standbeeld van Hans op te richten, met als opschrift : "Hij leerde zijn volk België haten"

Hans1 13 september 2007 13:36

Citaat:

Ach, u was blijkbaar al separatist, dus u kan het niet méér zijn, hè.:-)

Hans1 13 september 2007 13:37

.

AdrianHealey 13 september 2007 13:42

Wat heeft hij nu concreet gedaan?

Bometal 13 september 2007 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2924871)

Bevond mij eigenlijk in de grijze zone ... Het debacle van de laatste maanden heeft eigenlijk de doorslag gegeven ... En zoals ik ook merk in mijn naaste omgeving, is de mening van veel mensen aan het keren ...

Laat ze maar lekker voortdoen ... Elke dag dat deze klucht voortduurt, is een dag dat er meer mensen het beu worden en nadert het barsten van de zeepbel genaamd België ...

DebianFox 13 september 2007 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2924871)

Ik was vroeger helemaal geen separatist. Vroeger mocht Belgie van mij blijven bestaan als een federale of confederale structuur. Uw plan om Brussel uit te breiden met Rode, het fransdolle FDF, de eeuwige Franstalige non tegen elke rechtvaardige Vlaamse eis, uw kinderachtig gedrag en het te extremistisch gedrag van de BUB (Wat is "Vlaanderen" en wat is "Wallonie"?) heeft mij op andere gedachten gebracht.

ancapa 13 september 2007 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2924818)
Hij moet dan wel zijn federale ambities opbergen. Logisch blijven.

weet je wat logisch zou zijn ?

Het federalisme opbergen !

Knuppel 13 september 2007 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 2924863)
Ik heb mij die bedenking ook gemaakt. Onafhankelijk Vlaanderen zou moeten overwegen om een standbeeld van Hans op te richten, met als opschrift : "Hij leerde zijn volk België haten...."

...en hij hielp het alzo splitsen. 8-)

Bometal 13 september 2007 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 2924908)
Ik was vroeger helemaal geen separatist. Vroeger mocht Belgie van mij blijven bestaan als een federale of confederale structuur. Uw plan om Brussel uit te breiden met Rode, het fransdolle FDF, de eeuwige Franstalige non tegen elke rechtvaardige Vlaamse eis, uw kinderachtig gedrag en het te extremistisch gedrag van de BUB (Wat is "Vlaanderen" en wat is "Wallonie"?) heeft mij op andere gedachten gebracht.

Inderdaad ...

Was vroeger zelfs nog relatief "links" en goed gelovig ... Dat ben ik verleerd toen ik in Antwerpen ging studeren ...Daar zijn mijn ogen opengegaan jammer genoeg. Tja, zonde van de jeugd hé :p

Was vroeger ook "Belg", tot ik in Brussel ging werken ... Om daar tot de ontdekking te komen om beschimpt en uitgelachen te worden als domme Vlaming omdat mijn Frans toen niet zo denderend was ... Ik deed verdorie moeite nog om Frans te spreken (want Nederlands verstaan ze toch niet ... Of willen ze niet verstaan ...). En nu zeker met al die heisa van de laatste jaren ... Ik begin het een beetje beu te geraken ... En net zoals ik al aanhaalde, de publieke opinie keert zich langzaam ... Zoals mij zijn er nog duizenden en er komen er elke dag bij ...

Patience, just wait and see ...

evilbu 13 september 2007 14:00

Even rustig nu : het is overdreven van de Franstaligen om hier zo verontwaardigd op te reageren.
Leterme zou echter zelf dit voorstel in een ander programma dan dit kinderjournaal moeten doen.:?

Luc Bekaert 13 september 2007 14:01

Citaat:

Ik ook ! Je kan die aanvallen op de eigen kampioen niet blijven dulden.

En er is nog iets : de franstaligen leveren telkens weer hetbewijs dat zij zelf geen moeite doen om de onderhandelingen vooruit te helpen. Er komen geen initiatieven, geen voorstellen. Zij willen zelf geen formateur leveren. Het zijn Vlamùingen die zich moeten uitsloven om het probleem op te lossen. Zij wachten passief af zoals een verwend kind die voor de kleerkast staat tot moeder lief de juiste combinatie kleren te voorschijn haalt.

"Die broek toch niet?"
"Die bloes ? Nooit."
"Ik wil die kleur niet."

O ja, en Ma moet altijd aardig blijven, en kalm, en lief. Anders is ze arrogant. Of onhandig. En dan is het natuurlijk haar schuld dat de dochter niets wil aantrekken.

Kaal , je hebt literair talent !

Knuppel 13 september 2007 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bometal (Bericht 2924924)
Inderdaad ...

Was vroeger zelfs nog relatief "links" en goed gelovig ... Dat ben ik verleerd toen ik in Antwerpen ging studeren ...Daar zijn mijn ogen opengegaan jammer genoeg. Tja, zonde van de jeugd hé :p

Was vroeger ook "Belg", tot ik in Brussel ging werken ... Om daar tot de ontdekking te komen om beschimpt en uitgelachen te worden als domme Vlaming omdat mijn Frans toen niet zo denderend was ... Ik deed verdorie moeite nog om Frans te spreken (want Nederlands verstaan ze toch niet ... Of willen ze niet verstaan ...). En nu zeker met al die heisa van de laatste jaren ... Ik begin het een beetje beu te geraken ... En net zoals ik al aanhaalde, de publieke opinie keert zich langzaam ... Zoals mij zijn er nog duizenden en er komen er elke dag bij ...

Patience, just wait and see ...

Verstand komt voor de ene met de jaren, voor de andere via ervaring, en voor weer anderen nooit.
Je hoort dus hoe dan ook bij de goeien. ;-)

Knuppel 13 september 2007 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert (Bericht 2924931)
Kaal , je hebt literair talent !

En niet alleen dat!
Kaal verenigt de goede eigenschappen van Franstaligen en Vlamingen in zijn persoon.

Kaal 13 september 2007 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bometal (Bericht 2924893)
Bevond mij eigenlijk in de grijze zone ... Het debacle van de laatste maanden heeft eigenlijk de doorslag gegeven ... En zoals ik ook merk in mijn naaste omgeving, is de mening van veel mensen aan het keren ...

Laat ze maar lekker voortdoen ... Elke dag dat deze klucht voortduurt, is een dag dat er meer mensen het beu worden en nadert het barsten van de zeepbel genaamd België ...

Join the club ! Zelf geloofde ik vroeger vurig in dit land. Ik zwoer ooit "getrouwheid aan de Koning", met de tranen in de ogen en een Belgische vlag in de hand. Ik ben sinds de dood van Boudewijn beginnen evolueren. Eerst meer neutraal, dan eerder Vlaams, en sinds een jaar of 3 ben ik separatist.

Anna List 13 september 2007 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 2924940)
Join the club ! Zelf geloofde ik vroeger vurig in dit land. Ik zwoer ooit "getrouwheid aan de Koning", met de tranen in de ogen en een Belgische vlag in de hand. Ik ben sinds de dood van Boudewijn beginnen evolueren. Eerst meer neutraal, dan eerder Vlaams, en sinds een jaar of 3 ben ik separatist.

:oops: wat wij allemaal moeten binnenpakken bij de Vlaamse beweging dezer dagen :roll:

;-)

Diplomatius 13 september 2007 14:11

Citaat:

Zij wachten passief af zoals een verwend kind die voor de kleerkast staat tot moeder lief de juiste combinatie kleren te voorschijn haalt.

"Die broek toch niet?"
"Die bloes ? Nooit."
"Ik wil die kleur niet."

O ja, en Ma moet altijd aardig blijven, en kalm, en lief. Anders is ze arrogant. Of onhandig. En dan is het natuurlijk haar schuld dat de dochter niets wil aantrekken.

Moeilijke ochtend met de kroost gehad ? ;-)

Tegendradigaard 13 september 2007 14:12

Ik ben een fan van Kaal ....... bloos.....

Maar er zijn er nog waarvan mijn hartje gaat popelen als ik hun naam naast een bericht zie verschijnen. Dan weet ik dat ik iets goed ga lezen......

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be