![]() |
é voila, ondertussen is het al naar buiten gekomen dat het zijn mening is en niet dat van het pentagon ofzo...Greenspan heeft gewoon niets te maken met militaire inzet en kon de beweegredenen van het pentagon niet weten.
|
Citaat:
Het zijn wel degelijk de neocons in de regering die hebben aangestuurd op de invasie en bezetting : Cheney, Perle, Feith, Wolfowitz en Rumsfeld. Greenspan kende deze mensen wel degelijk in zijn hoedanigheid van economisch adviseur van George W. Bush. |
It's an all-out struggle for power
Citaat:
Dat zei Gore Vidal ook al meteen. It's an all-out struggle for power. Dat gaat wel nog wat verder als olie alleen... Wat is er met Gore Vidal gebeurd? Is die dood? |
Citaat:
Olie was NIET de reden Saddam was NIET de reden Een quizvraag: geef ons eens 3 andere redenen? |
Israel, PNAC, Euro, ... ?
|
Citaat:
- Israel heeft ook een belang maar is niet direct de hoofdreden - In de PNAC staat inderdaad het één en ander beschreven maar de PNAC kan an sich niet als oorzaak beschouwd worden - De Euro is zeker ook een bepalende factor geweest De drie redenen die jij opgaf zijn zeer zeker facilitators waardoor er op velerlei vlakken ondersteuning werd geboden maar de hoofdreden(-en) liggen net een beetje verder. |
Citaat:
:oops: |
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=IWODMla3IWk http://video.google.com/videoplay?do...55426673455959 |
Citaat:
maar ik mag worst zijn als olie en saddam niet in grote mate hebben meegespeeld. |
Citaat:
Saddam had iets gedaan wat Iran nog niet aangedurft heeft. Hij verkocht al zijn olie in euro en niet meer in dollar. Je hebt gelijk als je zegt dat het niet volledig om de olie ging, het ging voornamelijk om de oliedollars. Die hypocrisie mag eindelijk wel eens beginnen stoppen hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vanaf wanneer verkocht saddam de olie niet meer in dollars? |
Citaat:
|
Citaat:
Gun, verlicht ons, laat ons niet in spanning! En vertel misschien ondertussen in 1 moeite waar we de rechtvaardige rechters ergens kunnen vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iran verkoopt ook reeds geruime tijd een deel van de olie in euro, maar ze hadden/hebben plannen om een aparte beurs op te richten dan kan concurreren met de dollarbeurzen en dan zitten ze volgens mij met een serieus probleem. Dat moet idd vermeden worden maar niet met een oorlog. Een oorlog die ze volgens mij zelfs gewoon niet aankunnen. Bon ja, ik zeg niet dat ik 100% zeker ben dat dit de hoofdreden was om het land binnen te vallen, maar ik weet wel zeker dat het een grotere reden was dan degene die Bush tot op heden heeft opgegeven. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be