Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Debat BHV meteen uitgesteld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95026)

Miguelito 18 september 2007 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2939167)
En nu antwoorden op de vraag waarom De Crem de BESPREKINGEN verdaagde met een nepargument.

Waarschijnlijk om de regeringsonderhandeling, nog een schijn van eenkans te geven. Het draait meer en meer uit op jouw voorspelling dat het wel eens de laatste federale verkiezingen kunnen geweest zijn.

De schoofzak 18 september 2007 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2939149)
Om tijd te winnen dus.
De vraag is dus waarom er tijd moet gewonnen worden!

Zelfs eke Blokker met 5 gr. herseninhoud weet dit. Maar heeft het recht het te verzwijgen, the duty of the oposition is to oppose ...

Welke uil zou nu in eigen vlees snijden (eigen vlees zijnde de ontdekkingsreiziger-eksplorateur, van dezelfde partij als de voorzitter van de kommissie)?
De dreiging met de Vlaams-eenzijdige splitsing is zoals het stakingswapen: niet te vlug toe te passen, ermee dreigen is plezanter dan het te vlug uit te oefenen (in de huidige stand van zaken: laat de Walen maar sudderen)

Knuppel 18 september 2007 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito (Bericht 2939182)
Waarschijnlijk om de regeringsonderhandeling, nog een schijn van eenkans te geven. Het draait meer en meer uit op jouw voorspelling dat het wel eens de laatste federale verkiezingen kunnen geweest zijn.

Met andere woorden: De Crem probeert nog een laatste keer om Belgique te redden door.....de besprekingen over de splitsing BHV uit te stellen....

De schoofzak 18 september 2007 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito (Bericht 2939182)

Miljaar, ... bij het lezen van die woorden kwam er een gelukzalig gevoelen over heel mijnen bodie .... is dat zoiets dat de drugsgebruikers ervaren ???

Knuppel 18 september 2007 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 2939189)
Zelfs eke Blokker met 5 gr. herseninhoud weet dit. Maar heeft het recht het te verzwijgen, the duty of the oposition is to oppose ...

Welke uil zou nu in eigen vlees snijden (eigen vlees zijnde de ontdekkingsreiziger-eksplorateur, van dezelfde partij als de voorzitter van de kommissie)?
De dreiging met de Vlaams-eenzijdige splitsing is zoals het stakingswapen: niet te vlug toe te passen, ermee dreigen is plezanter dan het te vlug uit te oefenen (in de huidige stand van zaken: laat de Walen maar sudderen)

Ik ben dus een Blokker met minder dan vijf gram herseninhoud. Mijn ervaring in verband met BHV zegt deze dommekloot echter dat uitstel in Belgique afstel betekent.

Knuppel 18 september 2007 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 2939201)
Miljaar, ... bij het lezen van die woorden kwam er een gelukzalig gevoelen over heel mijnen bodie .... is dat zoiets dat de drugsgebruikers ervaren ???

Alles lezen, hé voor je in zwijm valt.

Citaat:

Waarschijnlijk om de regeringsonderhandeling nog een schijn van een kans te geven.

De schoofzak 18 september 2007 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2939194)
Met andere woorden: De Crem probeert nog een laatste keer om Belgique te redden door.....de besprekingen over de splitsing BHV uit te stellen....

Zo een andere zijn woorden verdraaien.
Foei ! Slecht karakter !!

Aan de andere kant, heb je gelijk natuurlijk.
Want je weet toch wel wat de neo-tsjeven hebben afgesproken in het kartel, en bij hun verkiezingsprogramma: zij zijn niet separatistisch.
Het kartel is er voor een beperkt trajekt; na dat trajekt is er voor de nva nog een verdere weg inzake staatshervorming.

Vraag jij of wens jij nu eigenlijk, of droom jij nu werkelijk dat de neo-tsjeven zo vlug en zo ingrijpend van koers gaan veranderen? Ga dan maar gauw gaan vogelpikken in 't kaffee, dat is ook plezant.

LeMmOnN 18 september 2007 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2939037)
Ik zeg toch exact hetzelfde als jij?

'Gesplist voor de volgende verkiezing' = 'gesplitst tegen de volgende verkiezing'?

Van mij moet BHV niet gesplits worden voor de regeringsonderhandeling. Puur technisch gezien is dat niet nodig. BHV is een parlements-zaak, geen regerings-zaak. In theorie dan toch. Maar mensen hebben een hekel aan theorie, ze maken dat allemaal nodeloos ingewikkeld.

Lees: vorige en volgende... betekenis is dezelfde?!

Miguelito 18 september 2007 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2939194)

Ik denk eerder dat er druk uit de partij, lees acv, is om de regeringsonderhandelingen niet volledig op te blazen.
Maar ze gaan het niet eeuwig kunnen uitstellen.
Tiocfaidh Ar La - our day will come :twisted:

Knuppel 18 september 2007 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 2939222)
Zo een andere zijn woorden verdraaien.
Foei ! Slecht karakter !!

Aan de andere kant, heb je gelijk natuurlijk.
Want je weet toch wel wat de neo-tsjeven hebben afgesproken in het kartel, en bij hun verkiezingsprogramma: zij zijn niet separatistisch.
Het kartel is er voor een beperkt trajekt; na dat trajekt is er voor de nva nog een verdere weg inzake staatshervorming.

Vraag jij of wens jij nu eigenlijk, of droom jij nu werkelijk dat de neo-tsjeven zo vlug en zo ingrijpend van koers gaan veranderen? Ga dan maar gauw gaan vogelpikken in 't kaffee, dat is ook plezant.

Met andere woorden: je geeft gewoon toe wat ik zei.

De Crem stelt de bespreking van BHV uit met een nep-excuus om Belgique alsnog te kunnen redden.

De schoofzak 18 september 2007 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito (Bericht 2939267)
Ik denk eerder dat er druk uit de partij, lees acv, is om de regeringsonderhandelingen niet volledig op te blazen.
Maar ze gaan het niet eeuwig kunnen uitstellen.
Tiocfaidh Ar La - our day will come :twisted:

Op basis van wat denk je dat dit zo zou zijn?

Leg dat eens uit aub, en liefst erbij vermelden of seksie Ingetje Vervlotte ja of neen uit de vakbond komt, en of haar verkeerde dingen in de mond gelegd kunnen worden?
Is de invloed van de standen nog zo groot op de neo-tsjeven dan op de oude tsjeven? Zou er in dat geval ooit sprake kunnen geweest zijn van een kartel?

Knuppel 18 september 2007 15:55

Citaat:

Iedereen moest zogenaamd de kans krijgen om de beruchte “synoptische tabel” nog eens te lezen. Dat is een onding uit 2004 dat tientallen bladzijden lang alle mogelijke en onmogelijke details uit de diverse BHV-voorstellen naast elkaar zet. Niemand had noch heeft daar behoefte aan, maar de tabel werd indertijd door Vrhfstdt uitgedacht om tijd te winnen.
En BHV ging de diepvries in om er niet meer uit te komen.

Deze keer moeten de onderhandelingen nog een kans krijgen met Franstaligen.... die van geen splitsing willen weten....

Anna List 18 september 2007 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 2939161)
Wat is dat nu voor zever.
Ik pleit ervoor dat de meerderheid een volle kans krijgt zich voor te bereiden door alle papieren van de vorige kommissie te kunnen zien;
het Manneke pleit dat zij dat zelfs niet zouden mogen, dus dat zou nog straffer zijn dan alleen maar de oppositie de mond snoeren ....

Ik versta de ballen van jouw opmerking.

ik had van jou niet anders verwacht

Knuppel 18 september 2007 15:58

Citaat:

Is de invloed van de standen nog zo groot op de neo-tsjeven dan op de oude tsjeven? Zou er in dat geval ooit sprake kunnen geweest zijn van een kartel?
Twee keer' ja'.

De hang naar macht is een niet te onderschatten drijfveer.

En er zijn meer belgicisten die niet alleen met de Vlaams-nationalisten in bed zouden duiken om hun doel te bereiken maar ook met de communisten.

De schoofzak 18 september 2007 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2939289)
Met andere woorden: je geeft gewoon toe wat ik zei.

De Crem stelt de bespreking van BHV uit met een nep-excuus om Belgique alsnog te kunnen redden.

Vervang dat B-woord dat ik weiger uit te spreken, door het "tsjeven-konfederalisme" en ik treed je bij.
(zelfs al hebde gelijk zonder mijn gevraagde vervanging; och gij lelijkaard)

Anna List 18 september 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 2939189)

idd lang praten over sex is aantrekkelijker dan er meteen aan te beginnen ... maar lang praten over sex ... en dan niet over de brug komen, lijkt mij tot enige wrevel te kunnen leiden ... en zo creëer je een explosieve situatie ...

Miguelito 18 september 2007 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 2939295)
Op basis van wat denk je dat dit zo zou zijn?Leg dat eens uit aub, en liefst erbij vermelden of seksie Ingetje Vervlotte ja of neen uit de vakbond komt, en of haar verkeerde dingen in de mond gelegd kunnen worden?Is de invloed van de standen nog zo groot op de neo-tsjeven dan op de oude tsjeven? Zou er in dat geval ooit sprake kunnen geweest zijn van een kartel?

hoe kan ik dat nu "bewijzen" het is mijn mening dat waarschijnlijk het acv of partijbonzen een invloed hebben op alles wat de moelijke regeringsonderhandelingen zou kunnen schaden. De cd&v is geen separistische partij, dus probeert het nog te doen wat de kiezer hem heeft gevraagd.
Een federale regering met een sterke staatshervorming.

Maar als er iemand die regeringsonderhandelingen probeert te blokeren, omdat de eeuwige "rechten" van de franstaligen in het gedrang dreigen te komen.

Citaat:

Franstaligen plannen vertragingsmanoeuvres

De Franstaligen zijn vast van plan om de stemmingen over de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde uit te stellen. Dat hebben FDF-voorzitter Olivier Maingain en MR-topman Charles Michel gezegd.

De kwestie B-H-V is een van de grote hinderpalen bij de regeringsvorming. De splitsing van B-H-V is een Vlaamse eis die niet wordt gesmaakt door de Franstaligen.

Vanaf volgende week begint de Kamercommissie Binnenlandse Zaken met de behandeling van de Vlaamse splitsingsvoorstellen van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde. Dat heeft de commissie vandaag afgesproken.
De Crem (foto) gaf de commissieleden alvast wat huiswerk mee. Hij stelde voor dat iedereen alle verslagen doorneemt van de commissievergaderingen die de vorige legislatuur werden gehouden over B-H-V.

Daarbij zit ook de ondertussen befaamde synoptische tabel die toenmalig VLD-Kamerlid Willy Cortois tevoorschijn toverde en die een vergelijking maakt tussen de verschillende wetsvoorstellen. De Crem verwees expliciet naar het document, dat de oppositie - CD&V/N-VA en Vlaams Belang - toen zo verketterde.

"Het eerste wat goedgekeurd is door de vorige commissie en luistert naar de naam synoptische tabel, beveel ik u aan tot lezing en zelfstudie, met volgende week overhoring", aldus De Crem.

Bedoeling is dat volgende week eerst opmerkingen kunnen worden gemaakt over die verslagen, dat de wetsvoorstellen nadien worden toegelicht en dat dan de bespreking van start gaat.

Alle commissieleden, behalve die van Vlaams Belang, gingen akkoord met het voorstel. Vlaams Belang wil "onverwijld" beginnen met de bespreking van de wetsvoorstellen.

"Het lijkt erop alsof u in opdracht van de koninklijke verkenner tijd moet winnen. De Vlaamse kiezers zijn de besluiteloosheid moe", zei Filip De Man.

De SP.A wil volgende week tot de finish gaan. De Franstalige partijen beloven echter alle mogelijke vertragingsmanoeuvres uit de kast te halen. Volgens Maingain zullen ze zo de stemming zeker met een half jaar kunnen uitstellen. Ook MR-topman Charles Michel denkt er zo over.
bron

Een half jaar, als de Vlaamse partijen (hopelijk) het been schijf houden, zonder regering. Als dat maar goed gaat.:-D

Eddy B 18 september 2007 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2939321)
idd lang praten over sex is aantrekkelijker dan er meteen aan te beginnen ... maar lang praten over sex ... en dan niet over de brug komen, lijkt mij tot enige wrevel te kunnen leiden ... en zo creëer je een explosieve situatie ...

Beter dan voor het zingen de kerk uit, zou ik zo zeggen! :roll:

Travis66 18 september 2007 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2939130)
Citaat:

Hoewel, meteen na de aanvang van de zitting bepleitte commissievoorzitter Decrem van CDV-NVA de verdaging tot volgende week. Iedereen moest zogenaamd de kans krijgen om de beruchte “synoptische tabel” nog eens te lezen. Dat is een onding uit 2004 dat tientallen bladzijden lang alle mogelijke en onmogelijke details uit de diverse BHV-voorstellen naast elkaar zet. Niemand had noch heeft daar behoefte aan, maar de tabel werd indertijd door Vrhfstdt uitgedacht om tijd te winnen.

Waarom doet de CD&V identiek hetzelfde als wat ze verhofstadt verweet?

Waarom moet er deze keer onverwijld tijd gewonnen worden?

Hahaha, grappig, zo door de mand vallen als een populist.

boerenverstand 19 september 2007 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito (Bericht 2939346)
hoe kan ik dat nu "bewijzen" het is mijn mening dat waarschijnlijk het acv of partijbonzen een invloed hebben op alles wat de moelijke regeringsonderhandelingen zou kunnen schaden. De cd&v is geen separistische partij, dus probeert het nog te doen wat de kiezer hem heeft gevraagd.
Een federale regering met een sterke staatshervorming.

Maar als er iemand die regeringsonderhandelingen probeert te blokeren, omdat de eeuwige "rechten" van de franstaligen in het gedrang dreigen te komen.

bron

Een half jaar, als de Vlaamse partijen (hopelijk) het been schijf houden, zonder regering. Als dat maar goed gaat.:-D

Misschien moeten bij de CD&V wel alle gezichten in dezelfde richting gebracht worden v.b. ACW-strekking.
Daarvoor is tijd nodig , zo van..... zie je wel we hebben alles uitgeprobeerd.
Nu komt er een raad van wijzen, nog voor de namen genoemd worden , worden ze al met de grond gelijk gemaakt, zo is de sfeer nu.
Wie in die raad gaat zitten is de peer want al die wijzen zijn zelf verantwoordelijk voor de constitutionele warboel.
Daarna wordt Reynders of Milquet zelf in het veld gestuurd, .....zo zitten we al rap aan 2 �* 3 maanden verder.
De tijd is in het voordeel van de vlamingen, zie hun radicalisering en eigenlijk kan CD&V/NV-A ook niet terug.
Hoe verder BHV vordert, hoe paniekeriger het gaat worden aan franstalige kant en zullen zij de kastanjes uit het vuur moeten halen als dat al mogelijk is.
Voorts moet je niet teveel vasthouden aan het premierschap daar betaal je cash voor , zie Verhofstadt, die niets van zijn burgermanifesten realiseerde.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be