Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Werk voor psychiatrische patiënten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95165)

Mitgard 20 september 2007 19:13

psychisch ziek?
de luiziekte, dat hebben ze.

Marlientje 20 september 2007 19:20

PARDON ? SOLIAN UIT DE HANDEL genomen ?

Het is één van de duurste neuroleptica bij psychiatrische maffia, net als
Seroquel. De psychiaters hebben er dozen staan en delen ze uit als snoepjes,
jongeren, bejaarden, kinderen,... iedereen maken ze kapot die nazi's.
Inderdaad eerst maken ze patienten kapot,onder meer met neuroleptica
in de frontale delen, mensen hebben geen wil meer, onherstelbare schade wordt aangericht in sommige hersendelen en dan beginnen ze met niet goedgekeurde studiemedicaties. De psychiaters krijgen hiervoor duizenden euro's.
Daarna niet gaan klagen want ze worden beschermd tot in de hoogste kringen,diezelfde psychiaters zijn onder meer gerechtsdeskundige voor het gerecht,onder meer Francis Demeulemeester, benoemd door Laurette Onckelinckx.

Hij wordt ook altijd aangesteld bij beroepsprocedures als "deskundige" en zogezegd onpartijdig expert,maar neemt het altijd op voor de criminele
controleartsen van de FOD Soc Zekerheid.
Onder meer in Sint-Camillus te Sint-Denijs vinden dagelijks experimenten
plaats, ook in Jan Palfijn Gent. Al die klinieken werken samen,maken op grote schaal mensen kapot, gehandicapt en zo is hun broodwinning verzekerd. Het winkeltje moet draaien,nietwaar.

Mambo 20 september 2007 19:22

Af en toe een druppel helpt ook al eens. En een dafalgan....daarna. (twee ook)

Mitgard 20 september 2007 19:23

euthanasie lijkt me een goedkopere en meer doeltreffende oplossing.

Bokkerijder 20 september 2007 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje (Bericht 2945599)

in de frontale delen, mensen hebben geen wil meer, onherstelbare schade wordt aangericht in sommige hersendelen en dan beginnen ze met niet goedgekeurde studiemedicaties. De psychiaters krijgen hiervoor duizenden euro's.
Daarna niet gaan klagen want ze worden beschermd tot in de hoogste kringen,diezelfde psychiaters zijn onder meer gerechtsdeskundige voor het gerecht,onder meer Francis Demeulemeester, benoemd door Laurette Onckelinckx.

Hij wordt ook altijd aangesteld bij beroepsprocedures als "deskundige" en zogezegd onpartijdig expert,maar neemt het altijd op voor de criminele
plaats, ook in Jan Palfijn Gent. Al die klinieken werken samen,maken op grote schaal mensen kapot, gehandicapt en zo is hun broodwinning verzekerd. Het winkeltje moet draaien,nietwaar.

Ter info: het is de Solian 200 die uit de handel is genomen. De bevindingen waren immers dat de dosis 10 keer te hoog lag. Sindsdien zijn ze alleen nog verkrijgbaar als Solian 20 of zo, ik weet het niet precies want ik begeef me er niet meer aan.

Bokkerijder 20 september 2007 20:04

Citaat:

Verder heb je wel gelijk hoor, het is één pot nat allemaal. De mensen zouden beter hun leefgewoonten veranderen en er wegblijven, bij die zgn. dokters.

Mitgard 20 september 2007 21:44

eric rosseel, de vlaamse goeroe van de antipsychiatrie, heeft nog vele volgelingen hier zie ik.

Bokkerijder 20 september 2007 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2946022)
eric rosseel, de vlaamse goeroe van de antipsychiatrie, heeft nog vele volgelingen hier zie ik.

Neenee, geen volgelingen....

maar hij schrijft soms wel zinnige dingen, Mittie. Ook andere teksten van hem vind ik soms goed. Het is een ondergewaardeerd schrijver.

Mitgard 20 september 2007 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder (Bericht 2946026)
Neenee, geen volgelingen....

maar hij schrijft soms wel zinnige dingen, Mittie. Ook andere teksten van hem vind ik soms goed. Het is een ondergewaardeerd schrijver.

ik weet het.
die zat ooit op 'n gedichtensite waar ik ook zat, maar die heeft toen ne stoot uitgehaald waardoor de site gesloten werd, en daar was ik wel kwaad van.
nu is die site gelukkig terug open.
soit, hij schrijft zinnige dingen ja. een intelligente kerel zonder twijfel. maar soms overdrijft 'm.

Mitgard 20 september 2007 21:57

btw, m'n twee eerste posts hier waren om te lachen hé. ;-)

Marlientje 20 september 2007 22:26

http://www.cchr.org/files/15177/fda_1991_hearing1.wmv

http://www.cchr.be/diagnoses.htm

Psychiaters en psychologen gebruiken de DSM om wereldwijd 450 miljoen mensen het etiket “geestelijk ziek” op te plakken – een aantal dat gelijk is aan de bevolkingen van Frankrijk, Italië, Duitsland, Canada, Australië, het Verenigd Koninkrijk en Rusland samen.[/FONT]
[FONT=Arial]dr. julian whitaker, arts, directeur van het Wellness Instituut.[/FONT][FONT=Arial]"Ze creëren deze groepen van ziektes en ze komen samen en ze stemmen daarover. “Is dit een ziekte? Iedereen die het ermee eens is, zeg ‘Ja’.”[/FONT]
[FONT=Arial]In 2006 toonde een onderzoek aan dat 56% van alle psychiaters die besluiten welke “stoornissen” er in de volgende DSM moeten worden opgenomen, financiële banden met ten minste één farmaceutisch bedrijf heeft.[/FONT]
[FONT=Arial]dr, darrel regier, psychiater, voorzitter van de dsm-v werkgroep, 2006. [/FONT][FONT=Arial] [/FONT][FONT=Arial](Verantwoordelijk voor nieuwe uitgave van de DSM-V) "Ik ben de, eh, Directeur van Onderzoek van de American Psychiatric Association. Op dit moment weten we van werkelijk geen enkele geestelijke stoornis de oorzaak".[/FONT]
[FONT=Arial]dr. paula caplan. professor in de psychologie, brown universiteit. "Er bestaat niet zoiets als een geestelijke stoornis. Een geestelijke stoornis is wat iemand anders ook maar zegt dat het is en als de persoon die zegt dat dit een geestelijke stoornis is, maar voldoende macht en invloed heeft, dan geloven mensen; O, dat is een geestelijke stoornis”.[/FONT]
[FONT=Arial] leifer, psychiater.“Het is niet dat er enige studie van weefsel bestaat of enige studie van het lichaam of enige studie van materie. Het zijn allemaal categorieën die verzonnen zijn. Ze zijn simpelweg verzonnen. Er wordt door psychiaters over besloten en over gestemd".[/FONT]

[FONT=Arial]WAT IS PSYCHIATRIE?[/FONT][FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]In het woordenboek wordt psychiatrie gedefinieerd als de medische tak die zich bezig houdt met de behandeling van psychische stoornissen. Hetzelfde woordenboek definieert geneeskunde als de wetenschap die ziekten voorkomt, behandelt en geneest.[/FONT][FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Waar de doorsnee geneeskunde zich bezighoudt met ziekten zoals suikerziekte, bronchitis en hepatitis, houdt de psychiatrie zich bezig met geestelijke stoornissen. Dit verschil maakt dat de psychiatrie iets geheel anders is dan geneeskunde.[/FONT][FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Bijvoorbeeld, van medische ziekten wordt niet gezegd dat ze bestaan alleen omdat artsen zeggen dat ze bestaan of omdat dit de opinie is van een medische organisatie. Het bestaan van medische ziekten wordt altijd bewezen door middel van objectieve bewijzen zoals lichamelijke pathologie (ziekteleer) en hebben verschillende wetenschappelijk aantoonbare, observeerbare en voorspelbare symptomen.[/FONT][FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Psychiaters verklaren daarentegen dat geestelijke en emotionele problemen veroorzaakt worden door ziekten of een chemische onevenwichtigheid in de hersenen, ondanks het feit dat het bestaan van dit soort hersenziekten of aandoeningen nog nooit is bewezen. Van geen van de 374 geestelijke stoornissen uit de DSM van de Amerikaanse Psychiatrische Associatie (APA), is ooit bewezen dat ze bestaan als lichamelijke ziekte.[/FONT][FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]De zogenaamde “symptomen” die beschreven staan bij elke stoornis uit de DSM zijn slechts observaties van menselijk gedrag, iets waarvoor geen psychiatrische “expertise” nodig is. Er is nooit een wetenschappelijk verband aangetoond tussen deze symptomen en afwijkingen of ziekten aan de hersenen. Het DSM pakt simpelweg een aantal gedragskenmerken bij elkaar en plakt er het etiket geestelijke stoornis op.[/FONT][FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Afgeschilderd als diagnostische hulpmiddel, wordt de DSM niet alleen gebruikt om geestelijke ziekten te diagnosticeren en een behandeling voor te schrijven, maar ook om gevechten over de voogdij van de kinderen op te lossen, zaken aangaande discriminatie gebaseerd op een vermeende psychische handicap op te lossen, bewijsmateriaal aan rechtszaken toe te voegen, onderwijs te wijzigen en nog veel meer. Inderdaad wordt, wanneer er een psychiatrische mening wordt gevraagd of gegeven, de DSM tevoorschijn gehaald en steeds meer geaccepteerd als het laatste woord over geestelijke gezondheid, geestelijke gestoordheid en zogenaamde geestelijke ziek[/FONT]

http://www.bijwerkingenpsychiatrischemedicijnen.nl/

http://www.cchr.org/cchr-vid-intro.swf

Bokkerijder 21 september 2007 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2946033)
ik weet het.
die zat ooit op 'n gedichtensite waar ik ook zat, maar die heeft toen ne stoot uitgehaald waardoor de site gesloten werd, en daar was ik wel kwaad van.
nu is die site gelukkig terug open.
soit, hij schrijft zinnige dingen ja. een intelligente kerel zonder twijfel. maar soms overdrijft 'm.

Dat komt omdat Eric een beetje ziek is geworden natuurlijk...maar ook omdat hij een grapjas is.

Hij heeft met een aantal van ons ook een grapje uitgehaald waar ik helemaal niet om kon lachen trouwens...maar ik vergeef het hem graag als hij me zijn teksten maar blijft sturen.

In ieder geval is het de kwaadste niet hoor.

Bokkerijder 21 september 2007 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2946041)
btw, m'n twee eerste posts hier waren om te lachen hé. ;-)

dedju, als ik het niet gedacht had....ik dacht al...tiens, Mittie is niet in zijn normale doen vandaag ;-)

Bokkerijder 21 september 2007 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje (Bericht 2946077)
http://www.cchr.org/files/15177/fda_1991_hearing1.wmv

http://www.cchr.be/diagnoses.htm

Psychiaters en psychologen gebruiken de DSM om wereldwijd 450 miljoen mensen het etiket “geestelijk ziek” op te plakken – een aantal dat gelijk is aan de bevolkingen van Frankrijk, Italië, Duitsland, Canada, Australië, het Verenigd Koninkrijk en Rusland samen.

dr. julian whitaker, arts, directeur van het Wellness Instituut

"Ze creëren deze groepen van ziektes en ze komen samen en ze stemmen daarover. “Is dit een ziekte? Iedereen die het ermee eens is, zeg ‘Ja’.”

In 2006 toonde een onderzoek aan dat 56% van alle psychiaters die besluiten welke “stoornissen” er in de volgende DSM moeten worden opgenomen, financiële banden met ten minste één farmaceutisch bedrijf heeft.
dr, darrel regier, psychiater, voorzitter van de dsm-v werkgroep, 2006.
(Verantwoordelijk voor nieuwe uitgave van de DSM-V) "Ik ben de, eh, Directeur van Onderzoek van de American Psychiatric Association. Op dit moment weten we van werkelijk geen enkele geestelijke stoornis de oorzaak".
dr. paula caplan. professor in de psychologie, brown universiteit. "Er bestaat niet zoiets als een geestelijke stoornis. Een geestelijke stoornis is wat iemand anders ook maar zegt dat het is en als de persoon die zegt dat dit een geestelijke stoornis is, maar voldoende macht en invloed heeft, dan geloven mensen; O, dat is een geestelijke stoornis”.
leifer, psychiater.“Het is niet dat er enige studie van weefsel bestaat of enige studie van het lichaam of enige studie van materie. Het zijn allemaal categorieën die verzonnen zijn. Ze zijn simpelweg verzonnen. Er wordt door psychiaters over besloten en over gestemd".

WAT IS PSYCHIATRIE?
In het woordenboek wordt psychiatrie gedefinieerd als de medische tak die zich bezig houdt met de behandeling van psychische stoornissen. Hetzelfde woordenboek definieert geneeskunde als de wetenschap die ziekten voorkomt, behandelt en geneest.
Waar de doorsnee geneeskunde zich bezighoudt met ziekten zoals suikerziekte, bronchitis en hepatitis, houdt de psychiatrie zich bezig met geestelijke stoornissen. Dit verschil maakt dat de psychiatrie iets geheel anders is dan geneeskunde.
Bijvoorbeeld, van medische ziekten wordt niet gezegd dat ze bestaan alleen omdat artsen zeggen dat ze bestaan of omdat dit de opinie is van een medische organisatie. Het bestaan van medische ziekten wordt altijd bewezen door middel van objectieve bewijzen zoals lichamelijke pathologie (ziekteleer) en hebben verschillende wetenschappelijk aantoonbare, observeerbare en voorspelbare symptomen.
Psychiaters verklaren daarentegen dat geestelijke en emotionele problemen veroorzaakt worden door ziekten of een chemische onevenwichtigheid in de hersenen, ondanks het feit dat het bestaan van dit soort hersenziekten of aandoeningen nog nooit is bewezen. Van geen van de 374 geestelijke stoornissen uit de DSM van de Amerikaanse Psychiatrische Associatie (APA), is ooit bewezen dat ze bestaan als lichamelijke ziekte.
De zogenaamde “symptomen” die beschreven staan bij elke stoornis uit de DSM zijn slechts observaties van menselijk gedrag, iets waarvoor geen psychiatrische “expertise” nodig is. Er is nooit een wetenschappelijk verband aangetoond tussen deze symptomen en afwijkingen of ziekten aan de hersenen. Het DSM pakt simpelweg een aantal gedragskenmerken bij elkaar en plakt er het etiket geestelijke stoornis op.
Afgeschilderd als diagnostische hulpmiddel, wordt de DSM niet alleen gebruikt om geestelijke ziekten te diagnosticeren en een behandeling voor te schrijven, maar ook om gevechten over de voogdij van de kinderen op te lossen, zaken aangaande discriminatie gebaseerd op een vermeende psychische handicap op te lossen, bewijsmateriaal aan rechtszaken toe te voegen, onderwijs te wijzigen en nog veel meer. Inderdaad wordt, wanneer er een psychiatrische mening wordt gevraagd of gegeven, de DSM tevoorschijn gehaald en steeds meer geaccepteerd als het laatste woord over geestelijke gezondheid, geestelijke gestoordheid en zogenaamde geestelijke ziekte

http://www.bijwerkingenpsychiatrischemedicijnen.nl/

http://www.cchr.org/cchr-vid-intro.swf

Wel bedankt Marlientje...ik heb ook geprobeerd om je tekst wat duidelijker te maken. gebeurt mij ook steeds, dat het zo onoverzichtelijk wordt door al die font en arial - toestanden en zo meer.
Snap er geen bal van.

In ieder geval heb ik met aandacht je postings gelezen, welkom op dit forum want dit is de eerste keer dat we elkaar ontmoeten hier.

eno2 21 september 2007 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder (Bericht 2945370)
is een kaart die wordt meegegeven aan langdurig werklozen...waarop staat dat de werkgever voorlopig geen RSZ meer moet betalen als hij deze werkloze aanneemt

maar dat is weinig gekend in werkgeverskringen en het maakt je meteen al verdacht natuurlijk, want het is dan meteen duidelijk dat je een 'langdurige werkloze' bent

ouwe truken dus.
Ik herinner me dat mijn vorige werkgever voor mij twee jaar lang geen sociale lasten heeft moeten betalen vanwege het aanwerven van een oudere langdurige werkloze, en ik herinner mijn ook dat hij mij zes jaar later terug afgedankt heeft, tesamen met een pak oudere collega's, toen de regering dezelfde faciliteiten aanbood aan de werkgevers voor het aanwerven van jongere werklozen.
De werkgevers zetten hun hoedje op naargelang de de richting vanwaar de subsidie-wind komt: maar één ding hebben ze allemaal gemeen - geen enkele werkgever werft (ex-) psy-patiënten....om bij het onderwerp te blijven.
Misschien moet de regering daar eens de patronale sociale bijdragen voor schrappen????

eno2 21 september 2007 10:06

Antipsychiatrie is flauwe kul. Zot zijn bestaat wel degelijk.

Bokkerijder 21 september 2007 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2946641)
Antipsychiatrie is flauwe kul. Zot zijn bestaat wel degelijk.

ja, maar er wordt niks gedaan aan de oorzaken van de zottigheid. En daardoor worden er steeds meer mensen zot.

Bokkerijder 21 september 2007 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2946636)
ouwe truken dus.
Ik herinner me dat mijn vorige werkgever voor mij twee jaar lang geen sociale lasten heeft moeten betalen vanwege het aanwerven van een oudere langdurige werkloze, en ik herinner mijn ook dat hij mij zes jaar later terug afgedankt heeft, tesamen met een pak oudere collega's, toen de regering dezelfde faciliteiten aanbood aan de werkgevers voor het aanwerven van jongere werklozen.
De werkgevers zetten hun hoedje op naargelang de de richting vanwaar de subsidie-wind komt: maar één ding hebben ze allemaal gemeen - geen enkele werkgever werft (ex-) psy-patiënten....om bij het onderwerp te blijven.
Misschien moet de regering daar eens de patronale sociale bijdragen voor schrappen????

ja, veel inspiratie hebben ze niet...het blijven dezelfde oude truken, oude wijn in nieuwe zakken.

lisette 2 december 2007 22:27

studiemedicatie

Citaat:

Beste Marlientje,

Ik heb eveneens zeer negatieve ervaring met de arts/psychiater die je daar noemt (hij is trouwens al een hele tijd terug ontslaan uit St Camillus). Ik wil daar graag eens over mailen met jou. Het is een heel verhaal.
Bij mij situeert het zich meer op gebied van zaken binnen de zogezegde 'therapie' die er echt niet door kunnen.
Kunnen we eens mailen?
Groetjes, Lisette

Mitgard 3 december 2007 23:09

en in een 'chain gang' vuil rapen langs de straten, in oranje plunjes met een individueel nummer op?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be