![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen is het wel zo dat jij niet alleen staat met je vergelijking, en dat als er maar genoeg Vlamingen dit soort karikaturale ideeën spuien, aan de andere kant van de taalgrens het beeld ontstaat van een onredelijk volk waarmee niet te onderhandelen valt. Dat lijkt mij nadelig voor een goede afloop. Maar misschien is het dat juist waar je op aanstuurt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Halle en Vilvoorde liggen in Belgiê.
Man, jullie zouden allemaal een goede portie Kant moeten hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Nu nog proberen te kijken naar wie de bevoegdheid heeft over het grondgebied van België en de verdeling daarvan. |
B-HV zit zo vast als het maar kan zijn , probeer deze twee meningen maar te verzoenen.
-Vlamingen: splitsen van b-hv zonder een prijs te bepalen. -Franstalige : spiltsen enkel als de faceliteiten gemeente bij brussel komen en als het kan nog elke gemeente waar maar ook een franstalige woont bij brussel. Het gaat ne knappe zijn die dat gaat oplossen. |
Citaat:
Moeten ze daar dan niet de grondwet en een arrest naleven? |
Citaat:
Ik herhaal dus: de eis tot Anschluss van de Vlaamse Rand verschilt maar in zeer weinig van de nazi-eis tot annexatie van Danzig ("Duitsland heeft recht op een territoriale verbinding met een belangrijke Duitstalige stad") of Sudetenland ("daar woont een meerderheid van taal/volksgenoten"). De argumenten zijn identiek, de eenzijdigheid en de agressieve roofmentaliteit eveneens. Waarin verschillen beide Anschluss-eisen volgens jou intrinsiek? Citaat:
|
Citaat:
Durby ligt ook in België. Oostende ligt ook in België. Wat brengt dit evenwel bij in de discussie over de staatsordening van dit land? |
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs al zou de parallel tussen de drang naar territoriale uitbreiding van Hitler en Maingain volledig opgaan, dan nog is de figuur van Adolf Hitler zo onlosmakelijk verbonden met de ergst mogelijke wandaden dat het vergelijken van iemand als Maingain (die ik zeker geen warm hart toedraag, maar die bij mijn weten nog geen Vlamingen vermoord heeft) met Hitler neerkomt op een platte belediging. Je zou op dezelfde manier eender welke beginnend kunstschilder op de academie kunnen vergelijken met Hitler en er een fotootje van de Führer bijplakken, omdat er een parallel kan gevonden worden in hun artistieke aspiraties. Over de parallel tussen De Wever en Pol Pot : heb je al eens van een boutade gehoord? |
Citaat:
Maar dat betwijfel ik ten zeerste. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk gaat het over één staat. Heb ik ergens ooit iets anders gesteld misschien? Zwitserland is ook één staat, één land, maar dat betekent niet dat de bondsregering en -parlement algemene bevoegdheid heeft. Dat is immers niet zo. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be