Esperanza |
12 oktober 2007 15:46 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry
(Bericht 2992414)
Omdat ik het afkeur dat het Christendom wordt geridiculiseerd, en de vraag stel hoe wij als atheïsten toch de positieve waarden van deze godsdienst kunnen bewaren, ben ik een godsdienstfreak! Geweldig grappig!
|
Dus als ik het goed begrijp ben jij een atheist die de zogenaamde normen en waarden van het christendom aan het promoten bent. Inderdaad, geweldig grappig. Moet kunnen, blijkbaar. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. "Praise The Lord" zeg ik altijd...
Citaat:
(Bericht 2992414)
En het verzinsel van een mislukte science-fictionschrijver gelijk stellen met het Christendom, toont alleen maar aan hoe dom en vooringenomen jij bent. !
|
Och, die opstijging van de christelijke god vind ik toch behoorlijk science-fictionachtig. Jij niet? Doet me altijd denken aan Star Trek. Daar deden ze ook zoiets dergelijks...
De maagdelijke geboorte van een in wezen drie-delige god die blinden deed zien en verlamden deed lopen en af en toe, door de eeuwen heen, eens een engel in de vorm van zijn moeder naar de aarde stuurde vind ik eveneens behoorlijk science-fictionachtig. Jij niet? "It's life, Jim, but not as we know it...."
Een god die tussenbeide komt nadat je hem even hebt gesproken door middel van gebed of een alien die plannen heeft om de aarde te veroveren, het één is niet geloofwaardiger dan het andere.
Beiden beschikken over geen enkel aantoonbaar criteria om te stellen dat het één geloofwaardiger is dan het andere.
Tenzij jij de mening ben toegedaan dat dit wel het geval is, popel ik van verlangen om jouw argumentatie hieromtrent te horen. Ik ben heel benieuwd hoe je dat aan boord gaat leggen.
Mogelijks ben jij eveneens de mening toegedaan dat het kwantitatieve verschil in aantal aanhangers voldoende is om dat verschil wel te maken. Dat kan ook. Vertel dit evenwel niet aan de eerste de beste "domme en vooringenomen" wetenschapper zonder het risico te willen lopen dat die over de grond rolt van het lachen.
Citaat:
(Bericht 2992414)
Je antwoord is een van de stomste antwoorden die ik hier al gelezen heb, en getuigt al evenmin van goede smaak!
|
Laat mij je vooral niet tegenhouden. Heb je nog meer?
|