![]() |
Citaat:
|
Mooi dit heerschap is veel te Belgicistisch gebleken. Dus weg ermee. Hij heeft zelfs geprobeerd om de nieuwe generatie CD&V te dwingen toe te geven, door ze voor een voldongen feit te stellen. Wie herinnert zich nog de bewuste nota van onze koninklijke verkenner waar hij Leterme als het ware verplichtte om vroegtijdig het formateursschap op te nemen. Wees maar gerust dat dit niet in dank is afgenomen bij de CD&V'ers die het wel goed menen zoals Doomst en dit uiteraard ook bij NVA. Zijn broer lijkt toch een stuk Vlaamsgezinder of is dit maar schijn. Feit is dat Van Rompuy (ongeacht zijn goede voorstellen inzake ethische kwesties) zich heeft laten rollen als pion van de oude Belgicistische krokodillen als Martens, Eyskens en Dehaene. Vergeet niet dat Marc Eyskens een notoir Belgicist is en dat iemand als Wilfried Martens bij B-plus zit. Het feit dat een ex-BUB lid hier op dit forum zich daar ook als een vis in het water voelt, spreekt boekdelen over het Vlaamse karakter van dat deel van CD&V.
|
Citaat:
Nu is broer Eric aan zet, die heeft een Vlaamsere reflex. |
Citaat:
|
Citaat:
eerst zien en dan geloven ... en afwachten wat t alternatief is ... een HVR die onder eigen partijdruk een vlaamsere koers vaart is wsl taktisch tov franstaligen te verkiezen ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gelukkig zijn die binnenkort niks meer waard ;) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
za 20/10/07 - Herman Van Rompuy is niet langer onderhandelaar bij CD&V. Van Rompuy heeft wekenlang een verkenningsronde uitgevoerd in opdracht van de koning. (Belga) De N-VA zou hem te soepel vinden voor de Franstaligen. Terwijl enkele Franstalige onderhandelaars er de voorkeur zou aan geven dat Van Rompuy blijft. Yves Leterme, Jo Vandeurzen (foto) en Bart De Wever voeren nu de onderhandelingen voor het kartel CD&V/N-VA. Van Rompuy zal wel nog deel uitmaken van de onderhandelingsteams. "Hij blijft een rol spelen", zo klinkt het bij de woordvoerder van Jo Vandeurzen. Bron: VRT http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...1020_Vanrompuy |
Citaat:
|
Citaat:
Ik krijg Uw nick wel niet uitgesproken maar ik zal blijven oefenen. |
Citaat:
Jij zegt dat jij wél in de hoofden van 800 000 mensen kan kijken. Ik zou eigenlijk voor je moeten knielen. Zo intelligent. |
Citaat:
Zeg nu niet dat een intelligent iemand zoals jij niet in de hoofden van die extreem rechtse racisten, fascisten en separatisten kan kijken. 8-) |
Ik vind bepaalde mensen die ik ken noch extreem rechts, noch fascist, noch racist. Dus die stelling is al gefalsifieerd, me dunkt.
Ik vind het wel spijtig dat ze een partij steunen die een discours hanteert met weinig nuances en veel slogans die nogal snel veel mensen op een hoopje gooien en stigmatiseren. Maar dat is ieder zijn vrije keuze! |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be