Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   PKK in tegenaanval: Turkije moet bloeden! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96692)

Mustius 21 oktober 2007 20:52

Turkije bestaat uit 73 volkeren en al deze volkeren samen worden "Turk" genoemd..

Mustius 21 oktober 2007 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 3013118)
Er zit meer achter dan het lijkt volgens mij.

Een Koerdische aanval komt heel goed uit voor de partij van Erdogan, want nu zal het leger haar heilige Kemalistische plicht niet meer naleven, gezien het moet vechten.

Bovendien weten doe Koerden dat Turkije bij de EU wilt, en dat de EU-bureucratie niet erg van oorlog houdt.

Een paar leuke scenario's beginnen in mijn hoofd op te komen...

Een aanval komt helemaal niet goed uit voor erdogan integendeel het komt goed uit voor het leger en voor PKK...

PKK wil dat Turkije Irak binnenvalt op die manier zal het democratiseringsproces stoppen en als gevolg daarvan zullen meer en meer koerden de kant van PKK kiezen...

Mustius 21 oktober 2007 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3013299)
tja, het is wel een beetje de kip of het ei hé, wie is er begonnen met geweld? Mijns inziens zijn noch de Koerden, noch de Turken doetjes.

Inderdaad zowel PKK als de generaals binnen TSK ( Turkse leger) zijn parasieten

HAMC 21 oktober 2007 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustius (Bericht 3013516)
Meeste Turken willen de EU sowieso niet

Dat is goed nieuws.

Mustius 21 oktober 2007 21:03

Neen het is pas goed als de Turkse leiders de EU ook niet willen

lombas 21 oktober 2007 21:03

Voor een Vrij en Modern Assyrië!

Mustius 21 oktober 2007 21:08

Ja lap nog ene...

Voor de heroprichting van het Ottomaanse Rijk

Asshen Sukar 21 oktober 2007 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 3013522)
Wat zijn Turken???

Wat zijn Vlamingen ?

migrantenjong 21 oktober 2007 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar (Bericht 3013747)
Wat zijn Vlamingen ?

Ze zijn allemaal Russen.

Den Ardennees 21 oktober 2007 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustius (Bericht 3013545)
Een aanval komt helemaal niet goed uit voor erdogan integendeel het komt goed uit voor het leger en voor PKK...

PKK wil dat Turkije Irak binnenvalt op die manier zal het democratiseringsproces stoppen en als gevolg daarvan zullen meer en meer koerden de kant van PKK kiezen...

het is idd een beproefde tactieck he, als zwakkere partij, excessief geweld uitlokken bij je tegenstander om dan meer medestanders te krijgen.

Niettemin acht ik het dus eveneens mogelijk dat een "Tonkin-incident" de Turken misschien ook wel goed zou uitkomen om die Koerden in Irak es definitief een lesje te leren.

HAMC 21 oktober 2007 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustius (Bericht 3013563)
Neen het is pas goed als de Turkse leiders de EU ook niet willen

Voor u misschien.

Mustius 21 oktober 2007 22:42

Ook voor jouw als u tegen een mogelijke toetreding bent

HAMC 21 oktober 2007 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustius (Bericht 3013877)
Ook voor jouw als u tegen een mogelijke toetreding bent

Ik vraag me altijd af wat gaan we daar mee vooruit? Wat brengt Turkije mee naar Europa?

Kallikles 21 oktober 2007 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 3013161)
De Koerden hebben nooit echt een land gehad. Ze woonden altijd op het Ottomaans gebied.

:lol: Je hebt slecht opgelet in de les geschiedenis. Nooit van het Rijk der Meden gehoord?

Praetorian 22 oktober 2007 00:01

Ik steun de PKK ten volle. De strijd zullen ze uiteindelijk winnen.

Den Ardennees 22 oktober 2007 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3014012)
Ik steun de PKK ten volle. De strijd zullen ze uiteindelijk winnen.

Misschien, maar ten koste van hoeveel menselijk leed?

Nr.10 22 oktober 2007 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar (Bericht 3013747)
Wat zijn *** ?

Niet afwijken. Turkije is de topic.
Vertel eens wat over die <<< "73 volkeren" >>> ???

willem1940NLD 22 oktober 2007 23:39

Kennelijk heeft Turkije-Koerdistan ook nu al "europese" consequenties of minstens: Nederlandse.
Zouden meer Europese landen dit als een probleem beschouwen?

PVV:
Citaat:

Home
Dienstplicht van Nederlandse officier in Turkse leger -
Kamervragen
maandag 22 oktober 2007
Vragen van het lid Brinkman (PVV) aan de minister van Defensie over de dienstplicht van een Nederlandse officier in het Turkse leger.

1.)
Is de berichtgeving juist dat een luitenant ter zee 2e klasse van de Nederlandse marine zijn dienstplicht gaat vervullen in Turkije? (*)
2.)
Bent u met mij van mening dat het absoluut onwenselijk is dat een Nederlandse militair, een dienstplicht, of überhaupt werkzaamheden verricht in vreemde krijgsdienst? Zo nee waarom niet? Zo ja wat gaat u hiertegen ondernemen?
3.)
Bent u met mij van mening dat een Nederlandse militair in vreemde krijgsdienst, in een hypothetisch geval, in conflict kan komen met dubbele belangen? Zo nee waarom niet? Zo ja, bent u dan met mij van mening dat dit risico niet genomen mag worden?
4.)
Bent u met mij van mening dat niet de mogelijkheid geboden mag worden dat deze officier van het Nederlandse leger wordt ingezet in de Turkse strijd tegen de Koerden, waarbij Turkije, tegen de wil van Amerika of de Navo, reeds heeft aangekondigd een militaire inval in Noord-Irak te zullen uitvoeren? Zo nee waarom niet?
5.)
Bent u bereid deze vragen binnen 24 uur te beantwoorden?

(*) Dagblad De Telegraaf, voorpagina “Nederlandse officier in Turks leger”gedateerd 22 oktober 2007

Jan van den Berghe 23 oktober 2007 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustius (Bericht 3012857)
Als jullie zo bezorgd zijn over het lot van andere volkeren moet je eerst uw eigen problemen oplossen, bijvoorbeeld de basken, de ieren of de friessen hebben ook recht op een eigen land los da op en kijk dan naar andere landen ... PKK vecht niet voor de rechten voor de koerden, PKK is een stokje van VS en EU... Hoogtijd dat Turkije Al qaida en dergelijke organisaties steunt!!

Turkse propaganda op z'n best...

Jan van den Berghe 23 oktober 2007 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustius (Bericht 3013527)
Turkije bestaat uit 73 volkeren en al deze volkeren samen worden "Turk" genoemd..

Aha, dus bestaat etnisch gesproken het Turkse volk niet... Turk zijn is dan blijkbaar zoiets als Amerikaan zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be