![]() |
Citaat:
het is de advokaat die er een "aap" van gemaakt heeft. Zou diezelfde advokaat het ook over een "aap" hebben als Vermeersch hetzelfde tegen een witte speler had gezegd? Nochtans: noch witte spelers, noch zwarte spelers zijn apen, en geen van beiden kruipen in bomen met een tros bananen. |
Moest er voor iedere uitlating waarachter een zweem van racisme kan schuilen een apart topic worden begonnen, dan barst het forum uit zijn voegen.
Natuurlijk is het niet netjes om iemand op dergelijke manier te schofferen. Had het een blanke geweest met een haakneus, had hij misschien iets gezegd in de trend van: "leer recht op nen bal shotten ipv der met uw neus naar te gooien." In een vlaag van woede is het natuurlijk eenvoudig om een speler op zijn uiterlijk aan te vallen. Ik weet niet of iemand daarom meteen racist is. In deze droevige tijden van demagogie, recuperatie, polarisatie en politiek correcte georchestreerde polemieken, gekruid met heuse door de staat gesubsidieerde inquisitoire instituten is het helaas niet meer mogelijk om nuances te vinden. Speciaal voor Pietje: Vermeersch is nen klootzak, nen platte racist, branden zal hij! Nu het duimpje in de mond, en maffen maar... Tegenover Den Ardennees zou ik nog het volgende willen zeggen: Als je er eens diep over nadenkt, is het dan niet ontstellend schrijnend dat je op die manier meehuilt met de wolven? Vermeersch heeft zich ooit tegen het VB uitgesproken, so what? Impliceer je nu, dat middels een uit zijn verband gerukte uitlating (een voorzitter die een woede-aanval had over de prestaties van een speler, en zeker niet op een kalm moment van zelfbeheersing) iemand meteen hypocriet is omdat hij beweert tegen het VB te zijn? Wat is België toch op intellectueel vlak een ontzettend platte pannekoek aan het worden... |
Citaat:
Het kruipt in een boom en eet bananen. rara. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als dit de nieuwe praktijken zijn voor een trainer dan gaat het er goed uitzien. Maar goed, hij is misschien tegen het VB maar hij zal zich dan wel thuis voelen bij de N-VA die zijn ook goed in gemeenschappen te beledigen. |
Citaat:
Woehaha!!! Als je de job van een clubvoorzitter (je hebt nog niet eens door dat Vermeersch geen trainer is maar toch speel je hier het geweten van België) al als een voorbeeldfunctie moet gaan betitelen), tja, dan heeft Basiel-met-de-klak-en-de-patat-op-de-vrijdagse-groentemarkt vast ook een voorbeeldfunctie. Wat een onstellende zeurpiet ben jij zeg. En neen, het is niet omdat iemand iets zegt omdat hij kwaad is, dat het zomaar geodgekeurd kan worden. Als je iemand een klootzak noemt omdat je kwaad bent, ben je stout. Als je van iemand zegt dat hij maar in een boom moet kruipen en bananen moet eten, met de onderhuidse suggestie dat hij een heuse aap is, dan zullen we hem brandstapelen. Op zijn minst santos tevreden. En nu komt het beste: onze santos, die vast en zeker tegen het VB is, stelt: "hij is dan misschien wel tegen het VB, maar hij zal zich dan wel thuis voelen bij NVA, die ook goed is in het gemeenschappen beledigen." Eerst heb ik een paar keer van ongeloof met mijn ogen geknipperd, maar toen ik je locatie bekeek, begreep ik het. Meneer santos woont in Luxemburg. Toen begreep ik alles. Qua stupiditeitsgehalte van deze uitlating vrees ik dat er dit jaar op dit forum niemand zelfs nog maar in de buurt zal kunnen komen om je van de troon te stoten. Ga toch een eindje fietsen, trol! |
Citaat:
|
Citaat:
Het feit dat mijn locatie dat belangrijk zou zijn over mijn idee van de zaken zegt wel duidelijk genoeg over uzelf. En omdat je slecht tegen de waarheid kan begin je maar een beetje te schimpen. Maar goed ik durf er wel voor uit te komen waar ik woon, wat we van jou tot nu toe niet kunnen zeggen. Maar goed als schelden uw enige verdediging is dan ga je niet veel geloof halen. En tussen haakjes waarom zou ik het geweten van belgie spelen? OMdat ik mijn mening vertel, gelukkig is jouw geweten dan niet het doorsnee Belgische anders moest ik mij nog gaan schamen. |
Citaat:
Er waren duizend ander dingen die hij had kunnen zeggen zonder enige reflectie te maken op de huidskleur van de man. |
Citaat:
|
Gelukkig zijn er nog zulke zaken waar we smakelijk mee kunnen lachen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
alle gekheid op een stokje : hij had maar andere woorden moeten gebruiken. Dat hij er zoiets uitflapt wil zeggen dat hij meegaat in die denkpiste, en zijn zijn verwijten aan het VB nu even als een boomerang aan het terugkomen...
Pech gehad he. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
We zouden er echt eens een peiling moeten over houden, nietwaar? Ik durf het bijna niet te stellen, want u zult het vast weer als "schelden" catalogeren, maar ik besta het niettemin om toch de boude veronderstelling te lanceren dat u met uw meninkje wel eens heel eenzaam zou kunnen staan. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb nergens geroepen of gevraagd om wraak het is namelijk gebeurd en gelukkig was de voetballer in kwestie zelf zo slim om weg te gaan bij een voorzitter zonder respect. Dus u zou beter een poging doen om de zaak te lezen ipv te interpreteren. Het feit dat u mijn opmerking reduceert tot nihil wil dus zeggen dat iedereen die mijn mening daar over deelt dus ongelijk heeft. Zelfs de persoon die uiteindelijk heeft moeten toegeven dat zijn uitspraak een beetje aan de platte kant was en niet gehoord. Ik zou bijna denken dat u mee aan de onderhandelingstafel zit want daar zegt men aan beide kanten dat het de andere zijn schuld is. Inderdaad ik vraag mij ook wat uw kleingeestigheid brengt voor een forum zoals dit. U vond zelf de locatie belangrijk niet ik, dus stel de vraag aan uzelf waarom locatie belangrijk is. En u denkt zelfs te weten dat dit het gedrag van een persoon zou bepalen. |
Citaat:
Nu die drang om te winnen is bij hem zo fel aanwezig dat hij niets of niemand ontziet. Ik heb die man ooit eens te keer zien gaan na STVV-Brussels 2-0 (2004-2005, toen deze twee, zoals altijd bijna :roll: , in degradatienoodverkeerden), dat is pure passie die dan spreekt. Moest hij zijn groep toegesproken hebben kort na de match van vorige zaterdag. Dan mocht niet alleen de desbetreffende speler in een boom bananen gaan eten, maar was iedereen ontslagen. M�*�*r, dit alles wil niet zeggen dat ik zulke dingen goedkeur, maar hij heeft natuurlijk ook zware dingen tegen de andere spelers gezegd. Die waren niet van racistische aard, maar daarom niet minder kwetsend. Om dan te gaan zeggen dat de man een racist is, vind ik wat overdreven. Nee, de man is een boer met zeer veel temperament, als het aankomt op iets waar hij zijn hart aan verloren is. Wat de sponsor betreft, die wilden al langer weg en vooral om sportieve redenen. Ze dachten dat Brussels de vorm van 2 jaar terug ging voortzetten, nl. de stap richting de subtop, maar ook dit jaar lukt het hen niet. Deze uitschieter van Vermeersch, was voor hen de ideale gelegenheid om met veel lawaai nu te vertrekken en hun te distantiëren van racisme, ipv stillekes op het einde van het jaar. Ik keur zijn woorden en gedrag helemaal niet goed, maar gelieve alles in zijn context te bezien. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be