Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De V.S. zijn verdwenen. Wat nu? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97817)

pinbag 12 november 2007 22:12

Ik vraag me af in hoevere, de factor zal spelen van een "kwetsbaar" tot zwaar gehavende N'amerikaans werelddeel die geanexeerd kan worden.

Heftruck 12 november 2007 22:38

Wat met de gigantische Amerikaanse troepenmacht verspreid over de rest van de planeet?

Hashiwokakero 12 november 2007 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 3067701)
Wat met de gigantische Amerikaanse troepenmacht verspreid over de rest van de planeet?

Een tweede israel eh! Ergens anders op deze planeet!:lol:

djimi 12 november 2007 22:45

Als de VS al zouden 'verdwijnen' doordat de 'supervulkaan' Yellowstone 'ontploft', zal de rest van de wereld heel snel volgen, daar kan je gif op innemen. Dat overleeft geen kat, om van een mens maar te zwijgen.

Als de VS op een andere manier zouden verdwijnen, zijn allerlei scenario's mogelijk. Maar welke mogelijke toekomst we dan krijgen, blijft koffiedik kijken.

Nog veel plezier daarmee.

Sinistra 12 november 2007 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 3066661)
Van de kaart geveegd?
Door wie?

Door uw Arabische "vrienden"...:roll:

lombas 12 november 2007 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 3067701)

Ke Nan 13 november 2007 08:09

Turkije en de Turkssprekende Centraal-Aziatische landen verenigen zich en stichten Turan. De dageraad van Turkse wereldheerschappij is aangebroken.

parcifal 13 november 2007 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero (Bericht 3067615)
Europa is een bende softies.

En toch is het net die 'soft power' die echt telt.

Als je de tegenstander met militaire middelen moet bevechten, verlies je namelijk beide.
Als je hem echter kan 'verleiden' en overtuigen van je gelijk, dan heb je pas een echte overwinning behaald.

En dat doet europa nu al 50 jaar.
Nog nooit in de geschiedenis heeft een unie zoveel territorium veroverd zonder 1 geweerschot. :-P

Je moet maar eens aan de sovjetunie gaan vragen wat ze denken van die bende softies. :-D

Andro 13 november 2007 21:41

Citaat:

De V.S. zijn verdwenen. Wat nu?
De S.V. oprichten.

Hashiwokakero 13 november 2007 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 3068357)

Als je de tegenstander met militaire middelen moet bevechten, verlies je namelijk beide.
Als je hem echter kan 'verleiden' en overtuigen van je gelijk, dan heb je pas een echte overwinning behaald.

Nog nooit in de geschiedenis heeft een unie zoveel territorium veroverd zonder 1 geweerschot. :-P

Je moet maar eens aan de sovjetunie gaan vragen wat ze denken van die bende softies. :-D

Je zet meteen ook de deur open voor vreemde indringers die nu opeens HEEL makkelijk binnen geraken. Mensen die geen zak om Europa geven, alleen om hun lalala.
Soft power is een mooi gegeven maar werkt niet zonder strenge regels.

Pavolini 13 november 2007 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bolle (Bericht 3066415)
Zonder Amerika zal het wereldwijde anarchie zijn, burgeroorlogen en in het slechtste geval een 3de wereldoorlog.

Ja zeg, gelukkig dat er dankzij de VS geen oorlogen meer zijn! :roll: :lol:

Jazeker 13 november 2007 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 3068267)
Turkije en de Turkssprekende Centraal-Aziatische landen verenigen zich en stichten Turan. De dageraad van Turkse wereldheerschappij is aangebroken.

En wordt als een onbeduidend spinnetje door China vermorzeld. ;-)

Ke Nan 14 november 2007 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3070066)
En wordt als een onbeduidend spinnetje door China vermorzeld. ;-)

En contraire, beste Jazeker. Het wordt het verleden revisited. De Chinezen zijn nooit echte militaire veroveraars geweest. Het zijn de Turken en hun aanverwanten die de kleine gele mannen altijd op hun kap zaten. Zoals mijn goede cybermaat Driewerf al in deze thread voorspelt, zal China in voldoende mate verzwakken. Ik zie het al voor mij. All your base belong to us!!! :mrgreen:

forumspook 14 november 2007 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 3068267)

Dit is wel het gekste dat ik tot nu toe gelezen heb in deze draad! Turkije is een derde wereld land, waar 3/4 van de bevolking onder de armoedegrens leeft, ook nog ten prooi aan een groeiende godsdienstwaanzinnigheid, en op het punt in een oorlog verwikkeld te raken. Met of zonder Amerika zijn ze miljoenen lichtjaren verwijderd van een "wereldheerschappij".

forumspook 14 november 2007 10:17

Citaat:

dit klopt wel. Ik had er zo nog niet over nagedacht. Nu moet die Unie verstevigd worden echter. Minder "soft" worden, want dat kan niet blijven duren: succes verwekt steeds jaloezie, en dan moet je sterk in je schoenen staan, en van je af kunnen bijten.

forumspook 14 november 2007 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini (Bericht 3070005)
Ja zeg, gelukkig dat er dankzij de VS geen oorlogen meer zijn! :roll: :lol:

de V.S vangt wel een goed deel van de geweld-schok op die de wereld tijstert, zélfs als ze er mede-verantwoordelijk voor zijn.

forumspook 14 november 2007 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 3070597)
En contraire, beste Jazeker. Het wordt het verleden revisited. De Chinezen zijn nooit echte militaire veroveraars geweest. Het zijn de Turken en hun aanverwanten die de kleine gele mannen altijd op hun kap zaten. Zoals mijn goede cybermaat Driewerf al in deze thread voorspelt, zal China in voldoende mate verzwakken. Ik zie het al voor mij. All your base belong to us!!! :mrgreen:

Dat de Chinese ekonomie een reus op lemen voeten is, die inéén zal storten, wil ik wel aannemen, alhoewel dat lang niet vaststaat. Maar dat wil niet zeggen dat de Turken hun vergane glorie terug zullen herwinnen. D�*t is, geloof ik, voorgoed voltooid verleden tijd8-)
Uw enige kans om nog maar gewoon te overleven, is een totale , onvoorwaardelijke assimilatie van de Europese cultuur.

Morduk 14 november 2007 10:37

Citaat:

Hmm. Handig geformuleerd, maar je kan het ook anders formuleren.

Zoals: Europa heeft gelukkigerwijze geprofiteerd van een uit de hand gelopen wapenwedloop tussen twee echte supermachten (VS en USSR), die de sovjetunie op de lange duur economisch heeft leeggeknepen.

Was de vorige Europese ervaring betreffende soft power niet de appeasement politiek van Wilt Chamberlain vlak voor WO II ?

Citaat:

Heb jij het eens gevraagd? Wat hebben ze toen geantwoord :-P ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be