Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hij komt, hij komt echt, die superstorm: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98110)

duveltje382 17 november 2007 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3077592)
'Superstorm komt echt'
Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2007 @ 20:52

De eerder door de Britse weerkundige Piers Corbyn voorspelde orkaan, eind deze maand, lijkt er toch echt te komen. De collega van Corbyn, de Fin Magnus Hagelstam van Weather Action, laat in een update zien dat het bijna 90 procent zeker is dat heel west Nederland in de gevarenzone ligt. Hetzelfde geldt voor Groot-Brittannië, Denemarken en Noord-West Duitsland. Als de storm over zal trekken, kunnen er windstoten van ruim 200km/u voorkomen met uitschieters tot 320 km/u. De orkaan zou in twee vlagen over de Lage Landen trekken. De oranje en de rode zone.

Volgens Corbyn zullen de dijken op zaterdag 24 november rond 16:30 uur (15:30 GMT) in Zuid-Engeland doorbreken8O . Dan zou het Noordzeewater zo ver opgestuwd zijn dat daardoor de dijken en duinen het niet meer kunnen houden. Corbyn legt het Nederlandse volk uit dat zijn voorspellingen door Jan en alleman nogal overdreven zijn. Maar, zegt hij, de timing en piekwinden waren wel correct gespeld.

Snel mijn koffers pakken en op naar de Ardennen.

Ik heb dit twee weken geleden al gepost,ik had dit gezien op de BBC,deze geleerde werkt enkel maar met tekens van de zon,en voorpelt tevens een koude periode,inplaats van een opwaring van de aarden,geen afsmelten van de polen ect...

Jazeker 17 november 2007 17:52

http://forum.politics.be/showpost.ph...58&postcount=6

Zal het hier ook maar zetten. Enjoy.

Jazeker 17 november 2007 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3079334)
Ik heb dit twee weken geleden al gepost,ik had dit gezien op de BBC,deze geleerde werkt enkel maar met tekens van de zon,en voorpelt tevens een koude periode,inplaats van een opwaring van de aarden,geen afsmelten van de polen ect...

voorpelt? inplaats? opwaring? aarden?

duveltje382, ga even op de sofa liggen. Ik denk dat je een duveltje teveel op hebt. ;-)

duveltje382 17 november 2007 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3079345)

duveltje382, ga even op de sofa liggen. Ik denk dat je een duveltje teveel op hebt. ;-)

Ik ga niet liggen op de sofa,maar ik ga zoeken naar een bron hiervan;) (geen duveltjes voor mij nu,ik begin met werken morgenvroeg om 5.45 uur dus ....;-)

Jazeker 17 november 2007 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3079359)
Ik ga niet liggen op de sofa,maar ik ga zoeken naar een bron hiervan;) (geen duveltjes voor mij nu,ik begin met werken morgenvroeg om 5.45 uur dus ....;-)

Oei... Laat die bejaarden maar zien dat de actieve generatie nog om hen geeft! Good luck.

duveltje382 17 november 2007 18:07

| maandag 05 november 2007
De Engelse weerkundige Piers Corbyn heeft voor enige opschudding gezorgd door de verwachting uit te spreken dat we in de loop van november met een ‘superstorm’ te maken krijgen, een voorspelling die gebaseerd is op de zonneactiviteit. De eerste zware storm zou tussen 8 en 13 november de Noordzee gaan bezoeken en ook Nederland gedeeltelijk gaan treffen. Daarbij zouden er ten noorden van Nederland windstoten van 145 tot 175 km/uur gaan optreden.

Die laatste waarde is trouwens hoger dan de krachtigste windstoot tijdens een storm die ooit in ons land is geregistreerd. Maar deze storm zou slechts een voorproefje zijn van de orkaan die we tussen 24 en 28 november over ons heen zouden krijgen! Windstoten zouden dan de 200 km/uur te boven gaan en tornado’s zouden de chaos compleet maken. Deze ‘superstorm’ zou eind november langzaam uitdoven, terwijl het stormachtig en nat zou blijven. Begin december zou het dan kouder worden met een kans op sneeuw. Dit weertype zal dan de rest van de winter aanhouden.

Nu wordt deze opmerkelijke voorspelling niet door iedereen serieus genomen. In Nederland hebben zowel het KNMI als MeteoConsult grote vraagtekens gezet bij deze voorspelling. De eerste storm van Corbyn komt er daadwerkelijk aan en zal over het uiterste zuiden van Noorwegen en over Zuid-Zweden naar de Oostzee koersen. Het is een flink actief systeem en op de noordelijke Noordzee komt tijdelijk een windkracht 10 te staan. Het stormveld is echter niet erg groot qua omvang en mist ons land ook grotendeels. Met andere woorden, zeggen ze, er is gewoon sprake van een huis-tuin-en-keukenstorm. Deze storm komt echter grotendeels overeen met Corbyns voorspelling (zie link onder). Toeval of toch niet?

Wat betreft de "superstorm" lijkt de opschudding een storm in een glas water te zijn. Aan de hand van de weerkundige modellen is op dit moment absoluut niet te voorspellen of er later deze maand een storm over Nederland zal trekken. Waarschijnlijk niet, héél misschien wel. Maar een superstorm? De kans daarop is wellicht niet nul, maar waarschijnlijk (veel) kleiner dan 1%. De kans dat er in de komende vijf winters ook vijf maal een Elfstedentocht gereden kan worden is ongeveer even groot, aldus de weerdienst MeteoConsult.

Toevoeging door Marijn:

Corbyn heeft dan ook een bijzondere voorspellingstechniek. Hij doet al jaren langetermijn voorspellingen, en wel aan de hand van de zonneactiviteit. Door maar weinig reguliere meteorologen wordt deze methode aanvaard, maar uit onderzoek blijkt dat gemiddeld zo'n 75 tot 80 procent van zijn voorspellingen uitkomt. Het blijkt dus geen waarzeggerij te zijn, maar pure wetenschap. Vind elke maand voorspellingen op www.lowefo.com en lees hier over successen en missers in het verleden. Komt die storm er dus echt aan of is het toch die 20% kans op een fout die ons redt? Over een paar weken weten we het.[/quote]

Bovenbuur 17 november 2007 18:32

Ik vind het trouwens wel knap dat je aan de zon kan zien niet zozeer wat er gaat gebeuren op aarde maar waar het gaat gebeuren. Bestaat er zoiets als een op Nederland gerichte zonnevlek?

circe 17 november 2007 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 3078217)
Hopelijk zonder teveel water door de Schelde te duwen want anders heb ik natte voeten.

Ik geloof dat het ook weer net springtij is!

circe 17 november 2007 18:48

Weersvoorspelling volgende week voor ANTWERPEN / 15km/uur. Morgen waait het zelfs harder.

Niks aan het handje dus.

Derk de Tweede 17 november 2007 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3079480)
Weersvoorspelling volgende week voor ANTWERPEN / 15km/uur. Morgen waait het zelfs harder.

Niks aan het handje dus.

Wat voor weer wordt het in Brussel? 8-)

Den Ardennees 17 november 2007 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3079488)

het zal regenen, maar gelukkig heeft de sympathieke minister van Defensie Flahaut beslist om legertenten ter beschikking te stellen van de betogers:roll:

Jazeker 17 november 2007 18:52

Citaat:

Het zelfde als altijd... wind regen e.d.

circe 17 november 2007 18:54

Citaat:

Ik zie dat de postcode niet behouden blijft. vul zelf uw postcode in onderaan en je kan zien welk weer het in jouw buurt wordt.

Derk de Tweede 17 november 2007 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3079495)
het zal regenen, maar gelukkig heeft de sympathieke minister van Defensie Flahaut beslist om legertenten ter beschikking te stellen van de betogers:roll:

Gaat Madame Non, ze loopt toch ook mee, ook in zo'n tent slapen en met wie eigenlijk?

Groentje-18 17 november 2007 20:20

Citaat:

Windstoten zouden dan de 200 km/uur te boven gaan en tornado’s zouden de chaos compleet maken.
Geldt dat voor ons land?

Citaat:

Begin december zou het dan kouder worden met een kans op sneeuw. Dit weertype zal dan de rest van de winter aanhouden.
Dat is nu eens een straffe voorspelling. 8O

;)

Dronkoers 17 november 2007 20:23

:cheer: blizard :cheer:

Heftruck 18 november 2007 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3079345)

Grappig, ik had zijn bericht gelezen zonder een schrijffout op te merken.

Dronkoers 18 november 2007 02:36

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 3080058)
Grappig, ik had zijn bericht gelezen zonder een schrijffout op te merken.

Is dit de verklaring? ;-)

Voodoo Child 18 november 2007 02:37

Bij het lezen van die titel, kreeg speelde er zo'n kinderliedje door mijn hoofd.

- Hij komt, hij komt, die lieve goede storm, .....

Ovidius 18 november 2007 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child (Bericht 3080316)
Bij het lezen van die titel, kreeg speelde er zo'n kinderliedje door mijn hoofd.

- Hij komt, hij komt, die lieve goede storm, .....

U bedoelt waarschijnlijk dit.

Het deuntje: http://www.liedjesland.com/

Hij komt, hij komt,
de lieve goede Sint,
mijn beste vriend, jouw beste vriend,
de vriend van ieder kind.
Mijn hartje klopt,
mijn hartje klopt zo blij.
Wat brengt hij jouw, wat brengt hij mij,
wat brengt hij jouw en mij?
Wie zoet was koek.
Wie stout was krijgt de roe.
Hij komt, hij komt,
de lieve goede Sint,
Hij komt, hij komt,
de lieve goede Sint,
Mijn hartje klopt,
mijn hartje klopt zo blij.
Wat brengt hij jouw, wat brengt hij mij,
wat brengt hij jouw en mij?
Wie zoet was koek.
Wie stout was krijgt de roe.
Hij komt, hij komt,
de lieve goede Sint,

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be