Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Er moeten nieuwe verkiezingen komen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98812)

d24e 4 december 2007 06:51

Ik vraag mij af of de pro vlaamse partijen hier wel winst bij zouden halen.

Zijn er niet veel mensen die het splitsen van België toch te dichtbij zien komen en dan liever op SPA/Groen gaan stemmen om dit ten alle koste te vermijden?

Vooral in Wallonië denk ik dat de MR opnieuw achteruit zou gaan en PS/CDH wint dankzij het non volhouden.

Persoonlijk zie ik graag nieuwe verkiezingen, ik ben enorm benieuwd naar wat het resultaat zou zijn. Zelf stem ik dan nogmaals op LDD. Vlaanderen of België kan me niet schelen, zolang die belastingen maar omlaag gaan en overheid verminderd wordt.

stab 4 december 2007 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 3117579)
Dedecker heeft het voordeel gekregen van heel wat twijfelende en zwevende kiezers maar dat zijn kiezers die geen partij onder controle heeft. Het Vlaams Belang niet, LDD niet en alle andere partijen ook niet. Dat zijn kiezers die van verkiezing op verkiezing kunnen (en zullen) verspringen.

Volledig akkoord.
Alleen zou ik niet de term 'zwevende kiezer' gebruiken: het gaat hem om kiezers die in politiek geïnteresseerd maar er niet door gemotiveerd zijn, meer beïnvloed door media, alhoewel niet steeds in de door de regimepers gewenste richting.
Zo is het resultaat vh VB in 2004 eveneens een niet gewenst gevolg vd mediatieke hype igv het vreemdelingenstemrecht en uiteraard de veroordeling door het Gents HVB.
Idem ditto voor Stevaert, en JMDD.
MBT het VB doet de partij er goed aan te beseffen , dat zij niet 1 op de 4 Vlamingen vertegenwoordigt , maar actueel 1 op de 5 .

Kortaf 4 december 2007 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 3116492)
<<Er moeten nieuwe verkiezingen komen>>

Net zoals Jean-Marie Dedecker zegt

De mensen van Halle-Vilvoorde hebben even dienst gedaan, nu worden ze weer overboord gegooid.

Ik vind dit een zeer slecht punt voor JMDD.

Ook zijn belachelijke kritiek op het kartel in de 7de Dag was er trouwens teveel aan. De Decker sprak als een Belgicist.

Kortaf 4 december 2007 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door verten (Bericht 3119311)
Er was als het ware een kanseliersstrijd losgebarsten tussen Yves, Guy en Johan.

Dat was een VRT-verschijnsel. Geen hond was daarin geïnteresseerd.

De Garde 4 december 2007 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 3121113)
Volledig akkoord.
Alleen zou ik niet de term 'zwevende kiezer' gebruiken: het gaat hem om kiezers die in politiek geïnteresseerd maar er niet door gemotiveerd zijn, meer beïnvloed door media, alhoewel niet steeds in de door de regimepers gewenste richting.
Zo is het resultaat vh VB in 2004 eveneens een niet gewenst gevolg vd mediatieke hype igv het vreemdelingenstemrecht en uiteraard de veroordeling door het Gents HVB.
Idem ditto voor Stevaert, en JMDD.
MBT het VB doet de partij er goed aan te beseffen , dat zij niet 1 op de 4 Vlamingen vertegenwoordigt , maar actueel 1 op de 5 .

kweet het, er zijn wel 'zwevende kiezers' die dag, maar dat ligt aan de zaterdagavond er voor. Maar het fenomeen noemt nu zo en als iedereen �* la carte namen gebruikt, begrijpt niemand nog waar het over gaat.

Nu, 't is een zéér bonte mengeling hoor: de overtuigde twijfelaars tot de vogelpikkers.

De Garde 4 december 2007 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door d24e (Bericht 3121053)
Ik vraag mij af of de pro vlaamse partijen hier wel winst bij zouden halen.

Zijn er niet veel mensen die het splitsen van België toch te dichtbij zien komen en dan liever op SPA/Groen gaan stemmen om dit ten alle koste te vermijden?

Vooral in Wallonië denk ik dat de MR opnieuw achteruit zou gaan en PS/CDH wint dankzij het non volhouden.

Persoonlijk zie ik graag nieuwe verkiezingen, ik ben enorm benieuwd naar wat het resultaat zou zijn. Zelf stem ik dan nogmaals op LDD. Vlaanderen of België kan me niet schelen, zolang die belastingen maar omlaag gaan en overheid verminderd wordt.

Héél eerlijk? Kijk gewoon eens naar de Franse presidentsverkiezingen: als het er echt om gaat, gaan heel wat kiezers terug naar het politieke centrum, wat zou betekenen een versterking van CD&V, SP.a en in mindere mate VLD.

Maar er lopen er hier een aantal zo zegezeker rond op basis van wat peilingen....

Anna List 4 december 2007 09:54

JMDD
Citaat:

'Tout le monde se sent Belge...'(RTL 25/11/07)
...

Montalcino 5 december 2007 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 3116492)
<<Er moeten nieuwe verkiezingen komen>>

Nieuwe verkiezingen zijn onwettig, met dank aan de Franse Gemeenschap.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be