Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   'groupe de choc' moet België redden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=98983)

De schoofzak 7 december 2007 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 3130775)
Wat staat er op je paspoort en identiteitskaart?

Wat mij betreft staat daar een leugen op.

Ovidius 7 december 2007 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 3130711)
Ah, daar zijn de wijzen weer. Goed dat we die nog achter de hand hebben voor dié momenten waarop blijkt dat het electoraat weer eens geflaterd heeft in het kiezen van fatsoenlijke, redelijke vertegenwoordigers.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aeternitas (Bericht 3130741)
Excuseer?

Ik denk dat DDD het over die 'group de choc' heeft als hij over 'de wijzen' spreekt.

Anders scheelt er iets aan mij, mijne foto ziet er nogal wijs uit daarmee.

Den Duisteren Duikboot 7 december 2007 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3130883)
Wat mij betreft staat daar een leugen op.

Uw paspoort vermeldt niet uw volksculturele geaardheid, maar uw nationaliteit. Wat erop staat kan derhalve onmogelijk een leugen zijn. De dag dat de staat beslist mijn volksculturele aard op mijn paspoort te printen, verhuis ik naar Engeland.

Aeternitas 7 december 2007 18:47

'Wanneer de staat beslist'. Toch prachtig dat de burger eindelijk in het gelid. staat Hij is het juk intussen zo gewoon dat hij het niet meer voelt.

Den Duisteren Duikboot 7 december 2007 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aeternitas (Bericht 3130909)
'Wanneer de staat beslist'. Toch prachtig dat de burger eindelijk in het gelid. staat Hij is het juk intussen zo gewoon dat hij het niet meer voelt.

De Belgische nationaliteit is geen noemenswaardig juk, tenzij je ze vergelijkt met de afschaffing van eender welke nationaliteit natuurlijk... Maar in vergelijking met een Vlaamse nationaliteit voelt de Belgische bijzonder vrijheidslievend aan.

Knuppel 7 december 2007 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 3131583)
De Belgische nationaliteit is geen noemenswaardig juk, tenzij je ze vergelijkt met de afschaffing van eender welke nationaliteit natuurlijk... Maar in vergelijking met een Vlaamse nationaliteit voelt de Belgische bijzonder vrijheidslievend aan.

Eaternitas heeft dus gelijk als hij zegt:

Toch prachtig dat de Belgische burger in het gelid staat.
Hij is het juk intussen zo gewoon dat hij het niet meer voelt.

Elio di Supo 7 december 2007 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 3130711)
Ah, daar zijn de wijzen weer. Goed dat we die nog achter de hand hebben voor dié momenten waarop blijkt dat het electoraat weer eens geflaterd heeft in het kiezen van fatsoenlijke, redelijke vertegenwoordigers.

Linkse politiek en electoraat gaan meestal niet zo goed samen. Weg met het klootjesvolk.

Elio di Supo 7 december 2007 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 3130775)
Wat staat er op je paspoort en identiteitskaart?

Wat gebeurt er als je die kwijtspeelt? Ben je dan tijdelijk je identiteit kwijt?

Elio di Supo 7 december 2007 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3130763)
De Vlamingen kiezen voor België, de Vlaamse separatistische partijen hebben nog altijd maar 22 van de 88 Vlaamse zetels. ;-)

Naar het schijnt moet je mantra's 104 x achter elkaar opzeggen en dit gedurende 40 dagen alvorens ze "verwerkelijken".

Den Duisteren Duikboot 7 december 2007 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3131605)
Eaternitas heeft dus gelijk als hij zegt:

Toch prachtig dat de Belgische burger in het gelid staat.
Hij is het juk intussen zo gewoon dat hij het niet meer voelt.

Ik stel vast dat niemand de moeite neemt uit te leggen welk juk de Belgische nationaliteit aan de 'getroffenen' juist oplegt... Daar zal vast een goede reden voor zijn...

Den Duisteren Duikboot 7 december 2007 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 3131620)
Linkse politiek en electoraat gaan meestal niet zo goed samen. Weg met het klootjesvolk.

Ik ben verre van representatief voor 'links'. De meeste linksen zijn te politiek correct om de kiezer van zijn piëdestal te halen. De meeste rechtsen ook trouwens.

Zwartengeel 7 december 2007 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 3130904)
De dag dat de staat beslist mijn volksculturele aard op mijn paspoort te printen, verhuis ik naar Engeland.

In ieder geval een geruststellende gedachte voor diegenen die hier achterblijven dat mensen als jij zich schaamteloos de pretentie toeëigenen de uitbreiding van Brussel ten koste van Vlaanderen te bepleiten.

Den Duisteren Duikboot 7 december 2007 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3131677)
In ieder geval een geruststellende gedachte voor diegenen die hier achterblijven dat mensen als jij zich schaamteloos de pretentie toeëigenen de uitbreiding van Brussel ten koste van Vlaanderen te bepleiten.

Huilen om grondgebied is mij te negentiende-eeuws...

Burkide 8 december 2007 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 3131685)
Huilen om grondgebied is mij te negentiende-eeuws...

Er lijken mij weinig eeuwen geweest te zijn waarin staten/vorsten/... geen belang hechten aan een territorium (de integriteit en eventueel de expansie ervan).

Wat uiteraard niet betekent dat het steeds gerechtvaardigd is.

Knuppel 8 december 2007 01:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 3131667)
Ik stel vast dat niemand de moeite neemt uit te leggen welk juk de Belgische nationaliteit aan de 'getroffenen' juist oplegt... Daar zal vast een goede reden voor zijn...

Vermits jij over dat Belgische juk begon mag jij ook zelf uitleggen wat jij daarmee bedoelde.

Overal ter wereld leven er mensen die het regime waarin ze leven niet alleen noodgedwongen aanvaarden, na een paar generaties staan ze er nog met hart en ziel achter ook.
Ik niet.
Mijn land is Nederland. Ik werd er door het Belgische separatisme van vervreemd en zal dit regime nooit aanvaarden.

born2bewild 8 december 2007 06:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 3130904)
Uw paspoort vermeldt niet uw volksculturele geaardheid, maar uw nationaliteit. Wat erop staat kan derhalve onmogelijk een leugen zijn. De dag dat de staat beslist mijn volksculturele aard op mijn paspoort te printen, verhuis ik naar Engeland.

en toch staat er een leugen op

veel plezier in Engeland. (hopelijk was dat niet als een "dreigement" bedoeld)

born2bewild 8 december 2007 06:12

Citaat:

De Belgische nationaliteit is geen noemenswaardig juk,

gij zit aan de goede kant zeker (ontvangskant)?

50+ % belastingen...zoveel moesten slaven nooit afdragen

born2bewild 8 december 2007 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 3131667)

zever

fransV 8 december 2007 06:55

belg

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3130614)
U vergeet de Franstalige Brusselaars en de DuitsTALIGEN. En iedereen die de Belgische nationaliteit heeft is Belg. ;-)

en voor al die belgen bestaan verschillende "behandelingen"

Eddy B 8 december 2007 08:03

Citaat:

Dat hangt af van je perceptie van vrijheid natuurlijk. Internationaal denkt men kennelijk anders want wordt het recht op zelfbestuur van volkeren erkend.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be