Edina |
19 december 2007 12:09 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
(Bericht 3156682)
Ik neem aan dat het onderliggende probleem inderdaad niet de ontbrekende bedden zijn, maar de ontbrekende huizen.
|
Natuurlijk is het probleem niet de ontbrekende bedden. Ik denk ook dat een warm onderkomen belangrijker is dan een bed!
Ontbrekende huizen is trouwens ook relatief als je ziet wat er in de stad allemaal leegstaat (inclusief panden die eigendom zijn van de stad). Het volstaat dus om die panden te verwarmen en daklozen toegang te geven.
Vanzelfsprekend lost dit het probleem van daklozen niet op, maar het is een noodoplossing voor een accuut probleem en maakt het in ieder geval voor de overheid dwingender om oplossingen ten gronde te zoeken. Want degenen die denken dat daklozen, die bij gebrek aan beter in ondergrondse garages ed overnachten, druk zetten op de overheid om oplossingen te zoeken, zitten er dik naast.
Ik vind het in ieder geval hemeltergend om dagelijks als ik naar mijn werk ga slapende daklozen aan te treffen naast de ondergrondse fietsenstalling aan het Astridplein bij deze temperaturen. En niemand die er van opkijkt. Nog in het minst de overheid...
|