Cyrano |
25 december 2007 23:13 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT
(Bericht 3170898)
De Koning heeft zich bijzonder ontwapenend, ja, zelfs zwak opgesteld, door deze uitspraak te doen.
Fout, vind ik, want door deze uitspraak bevestigd hij, alszou deze legenden, hoogstwaarschijnlijk ontsproten uit de Vlaamsedroomgedachtengoedmachine, waar gebeurd zouden zijn. Mij lijkt het eerder om de gemoederen te bedaren.
Zijne Majesteit de Koning heeft erkend dat er in het verleden eventueel dingen gebeurd zijn die eventueel niet al te correct waren, langs beide kanten, en dat is al een bijzonder grote erkenning. Maar daar moet het bij blijven.
Je kan niet verwachten dat de Koning zich gaat verexcuseren voor de fouten begaan in een ver verleden, niet eens door hemzelf.
Ik vind het bijzonder grof en arrogant te verwachten dat ZM de Koning zich zou verexcuseren voor zaken waarmee hij niets te maken heeft. Zaken die eigenlijk een eigen leven gaan leiden zijn in Vlaams-nationalistische kringen, en aangedikt door de fantasie.
En daar gaan we weer.:roll: Het ongelofelijke Calimero-effect onder bepaalde extreem-nationalistische Vlamingen. Het is onovertroffen gewoon. De Vlaamsedroomgedachtengoedpropagandamachine heeft bijzonder goed haar werk gedaan.:roll:
En waarom dan wel? In hoeverre is dit waarheid, of legende?
EEN GOUDEN TIP: UIT DE OUDE VLAAMSE SPREUKENDOOS:
"DOE STILLE VOORT EN ZIE NIET OM".
Het erge vd hele zaak, vind ik is dat zulke prutsers zoals Leterme en Dewever, het zover hebben gekregen om de gemoederen flink te doen oplaaien. Hoe is het mogelijk? Is het volk écht zó dom?:?
|
Zijne majesteit le roi hoeft zich voor niets te verontschuldigen of te excuseren want hij spreekt nooit uit eigen naam. Hij is een spreekpop. Pardon, een koninklijke hoge spreekpop.
Een beetje zalven, een beetje slijmen en de bevolking zal terug indutten. Dit is in de lijn van de regering-Suzanne Inter Labor. Het momentum van de lopende politieke dynamiek moet gebroken worden.
Mis poes, dit zal deze keer niet lukken.
|