![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Territoriale toegevingen....NOOIT van mijn leven. Als het moet nemen we de wapens op. De Leeuw zal blijven klauwen. |
Citaat:
Dat verdient een snoepje! |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Eén en ander belet echter niet dat iedereen er goed zou aan doen van ook nog een aantal andere, desnoods minder mooie talen te beheersen. Mocht iedereen in dit land minstens het nederlands en het frans beheersen, en liefst ook nog het duits, dan ware het 'taalprobleem' waarmee u deze thread begon, meteen van de baan. Maar terzake : Ik heb twee vraagjes voor u : 1. Ik hoor uit franstalige belgische hoek nogal dikwijls spreken over een lagere klasse en een hogere klasse (zoals u in citaat). Wilt u aub eens precies uitleggen wat u daarmee bedoelt : wie is lagere klasse en wie is hogere klasse ? 2. Als Vlaming die reeds tientallen jaren grotendeels in Frankrijk woont, spreek ik vanzelfsprekend accentloos frans, niet te onderscheiden van mijn Franse dorpsgenoten, vrienden en collega's. Echter : hoe zou het volgens u komen dat de taal van de franstalige belgen, die ginds als toerist de streek bezoeken, onmiddellijk door iedereen herkend (en omschreven) wordt als zijnde "du belge" ? En komt dat volgens u het prestige van de franse taal ten goede ? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar kunnen zij toch ook niets aan doen. En vergeet het niet! De flaminganten, d�*t zijn de racisten! |
Citaat:
Je moet hier niet komen zeveren over apartheid...dat is iets heel anders. Het Vlaams Parlement ligt op Vlaams grondgebied. Als de Brusselaars de Vlamingen buiten willen is het ook gedaan met geld te geven aan het Brussels gewest. Ik vind het nogal van arrogantie getuigen als je bijt in de hand van diegene die u eten geeft. |
Olivier_FDF ?
Waar staat die FDF voor ? Voor la Folie des Francophones ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ce patois anversois n'est pas bien compréhensible pour tous.:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
[quote=Olivier_FDF;3223551]
Citaat:
|
Citaat:
Is het jaloesie dat het Frans meer prestige heeft behaalt in de wereld? |
Olivier FDF, u kunt voor mijn part rustig verder in Germania boren, maar wil u eerst zo vriendelijk zijn van te antwoorden op mijn vraagjes (Post #47), aub ?
|
Citaat:
|
Gezien uw abominabel begin:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Je vindt zeker ook dat een slachtoffer van verkrachting en een mishandeld kind zelf schuld hebben? Citaat:
|
Citaat:
In het kader van 'Climate Change' stelt dat niks, maar dan ook echt helemaal niks voor, hoor. 'NON' zal daar niets aan veranderen, hé hé. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Te moeilijke vragen. Des questions trop difficiles pour notre ami Olivier. Bon, dan gaan we daar zelf ook geen tijd meer aan spenderen. |
Citaat:
|
Citaat:
Stuk troll. |
Citaat:
|
Gezien de enorme emigratie van Nederlanders naar de Ardennen wordt het hoog tijd dat ook deze streek volledig twee- of zelfs drietalig wordt.
Wat in de Voerstreek gelukt is moet ook in de Ardennen lukken. Landgenoten: emigreer en infiltreer in de Franstalige gemeenschappen en weiger daar Frans te leren. |
Citaat:
Het probleem kan niet opgelost worden, zonder de Begische staat en haar inherente machtsverhoudingen in vraag te stellen. Tweetalige scholen oprichten zijn louter symptoombestrijding, maar zullen de Belgische staat niet kunnen redden. Hoogstens haar doodsstrijd enkele jaren rekken. |
Citaat:
dit had al veel langer moeten gebeuren! In feite is dat de enige oplossing: wallonie gaat vernederlandsen, de PSmaffioso gaan terug naar Italie, en je zal zien: binnen de kortst mogelijke tijd hebben we in Europa een "groot-nederlands-front" met Brussels als middelpunt! Enig idee wat zulk" hart van Europa" kan betekenen? |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be