![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
een arbeider in Volvo is daar niet voor zijn kunnen. (als diploma), want iedereen kan een ruit insteken. of een kaliber leggen. die vent werkt op die plaats omdat ze daar op dit moment iemand nodig hadden die deze job kon invullen. |
Citaat:
dus stoppen met wat krijgen ze meer he! |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat: De arbeider is nog altijd de basis van de economie. Zonder werkvolk mogen al die kaderleden etc ook met hun vingers draaien en uitvissen hoe ze de eindjes aan elkaar gaan knopen. Dat mensen die jarenlang gestudeerd hebben en meer verantwoordelijkheid moeten dragen meer verdienen heb ik trouwens geen enkel probleem mee. Dat wil echter niet zeggen dat die gratuit nog x-aantal extra voordelen mogen incasseren. Welke voordelen? ------> extra belastingsverlaging op de hogere lonen bv waar gans die discussie over begonnen is?? Citaat: En qua druk, alsof er op arbeidsschouders geen werkdruk/stress rust... Daar rust druk en stress op, maar een pak minder dan op de hogere regionen ----> yeah right, ga eens een paar maand in productie werken ergens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of hoe je jezelf in je eigen post kan tegenspreken. |
Citaat:
Citaat:
Ben jij als tegenprestatie al eens op hoger management niveau gaan werken? Al beslissingen moeten nemen waar miljoenen van afhangen, of waar jobs van afhangen? Al uitdagingen gekregen om budget te schrappen en tegelijk meer te doen? Al hoofdelijk aansprakelijk geweest voor die zaken? Kom dan nog eens melken... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Selectieve verontwaardiging helpt niet echt om je punt te onderbouwen ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Je sprak jezelf wel degelijk tegen in je eigen post ;) |
Citaat:
doordat hij meer afdraagd krijgt hij ook meer pensioen. zo duidelijker.?:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
ok u heeft den dikste anders blijft het duren. mea culpa enz.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hebben ze geen been meer om op te staan, beginnen ze dergelijk geleuter te verkopen :lol: |
Sfax, niemand is erop gebrand de menslievende manager te kastijden. We stellen enkel vast dat gij de smeerlappen onder hun kaste verdedigt.
|
Citaat:
Is dat een probleem dan? Zoals ik het hier zie, is een manager al snel een smeerlap, enkel en alleen omdat hij wat meer verdient... Is die stelling verdedigen dan iets om trots op te zijn? |
Citaat:
De nummer twee bij de nationale bank is voor loonmatiging. Daarom accepteert hij voor zichzelf ook maar 2 procent. Grappig he. Zo'n mensen zouden ze eens een jaar in een sloppenwijk moeten dumpen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar laat de nummer twee van de bank gerust tevreden zijn met 2%... |
Citaat:
Bron? |
De "liberale" familie,in regeringskringen vertegenwoordigd door O-VLD (stemmen verloren) en MR(serieus gewonnen) IS de grootste politieke familie in Belgie..
Het zou eerder verbazingwekkend zijn dat ze niet proberen het "economisch" liedje te zingen... Doordat echter in de komende regering Leterme 1 ook de PS wel zal meedoen (de MR- en de PS top HATEN elkaar) kan niet teveel verwacht worden,eerder een verdergaan "op zijn paars",volgend jaar,regionale verkiezingen,hoopt de MR om definitief met de oligarchie van de PS in Wallonie te kunnen afrekenen... ........of,hoe een federale regering op zijn Waalse flank ietwat gegijzeld zal zijn tot de volgende regionale verkiezingen.... :? (aan Vlaamse kant verwacht men enkel messentrekkerij tussen de oppositiepartijen) ...en hoe dus een regering geen keuzes KAN maken.... |
[quote=Sfax;3300879]Leuk voorbeeld, temeer omdat net dat voorbeeld ook die hogere belastingschalen aankaart. Een arbeider die 16 uur klopt, kan 8 uur extra aan overuren uitbetaald krijgen. Op die meerinkomst wordt hij extra belast, waardoor er amper iets van overblijft...
die meerinkomst wordt inderdaad ook belast (en niet extra) maar je vergeet precies ook dat deze meerprestatie ook positieve invloeden heeft op het verlofgeld, de eindejaarspremie en voor de ouderen op hun pensioen. jammer dat men enkel maar naar het eind van de maand kijkt en niet op termijn!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
een arbeider die 12.786 € brutto per uur verdient kost aan het bedrijf zo'n 29.94 €. het bedrag dat op de loonfiche brutto verschijnt is 12.786 €. die onbrekende 17,154 € heeft de arbeider "geen weet van". maar dient wel betaald te worden. |
Men zou inderdaad op de loonfiche de volledige 'kostprijs' moeten vermelden...
|
Citaat:
Als ik pakweg een bonus van 5000€ uitgekeerd krijg, omwille van de prestaties van het afgelopen jaar, dan zal ik daar maar 2000€ van overhouden, terwijl dit via normale afhoudingen op normaal loon een 2700 zou zijn. Moest enkel jouw redenering spelen, dan zou dat slechts 1250 zijn. Maar, je hebt wel een punt als je aangeeft dat er massale extra kosten boven het brutoloon zijn voor de werkgever. Hard werken wordt in België afgestraft... |
Iedereen zou idd eens moeten zien hoeveel zijn werkgever betaalt en wat hij in zijn portemonnee krijgt!!!
Veel werknemers zien alleen wat er van hun bruto afgaat, maar realiseren zich niet dat de baas veel meer betaalt. Ik geloof dat je nettoloon x3 ongeveer de reële kost is aan de werkgever. Ooit heeft mijn schoonvader dit aan zijn werknemers laten zien en , geloof me, ze waren er ineens allemaal stil van geworden. |
computer reageerde niet
|
:oops:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be