![]() |
Citaat:
Waarom verzwijg je het ene en leg je de nadruk op het andere? Toch niet om onder te sneeuwen dat de Franstaligen die zich in Vlaanderen vestigen het vertikken om de streektaal te leren? |
Citaat:
Je kan zonder te betalen de krantencommentaren lezen via Mediargus. |
Citaat:
|
Citaat:
Heb jij dan een betere verklaring voor dit feit ? |
Awel dan is dit cursiefje een conclusie van de auteur en enkel van de auteur want een journalist is niet representatief voor een groep van mensen integenstelling tot een politieker.
Een verklaring is gewoon, veel blaten en weinig wol hé van den Yves want vandaag de dag staat hij met zijn broek op zijn knieen. Een verklaring, wel onderwijs niet aangepast hé meer is daar niet achter te zoeken maar daarom is het nog niet nodig om te schelden zoals YLT deed. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar we moeten wel zoveel tact hebben dat niet te zeggen. |
Jaja, en op dit forum zijn die NVA'ers al zoveel beleefder behandeld die in dat stukje riooljournalistiek...
Ik ben zeker dat sommige belangertjes zelfs de bescherming van Mieke Vogels op zich zouden nemen als die zou worden afgemaakt in la libre belgique.... En dan een week nadien haar de grond inboren en afdoen als groene hoer. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vraag niet om meer tact maar dan moet u ook niet komen kankeren omdat ze even de N-VA niet zo tactvol slijten voor een bende idioten. |
Citaat:
|
tja, mooi artikel niet? Het bevat heel wat waarheden over de 'regering' Leterme. Het is vanuit Waals standpunt heel logisch dat men de schuld bij het nationalistisch gedachtegoed van de NVA legt. Dat �*s immers het grote struikelblok geweest van Oranje-blauw, wat in mijn ogen een stabielere regering vormde dan dit monster van Frankenstein. (allez, voor de walen eh, wij hebben een andere zondebok: madame non)
Dat hier wat gewelddadige stijlfiguren worden gebruikt is ongelukkig, maar ik denk dat uit de context duidelijk is dat de schrijver wel eens houdt van een hyperbool. De vergelijking met marrokanen/joden gaat overigens niet op. Politieke overtuiging is niet hetzelfde als etniciteit of religie (ik weet het, dit is een moeilijke voor extreem-rechts) |
Citaat:
En had u nog iets te melden of is het gewoon vragen uurtje? |
Citaat:
|
Citaat:
Voor jevaly dus argument nummertje zes. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze eten uit onze hand en zo arrogant.
Ze gaan ervan uit dat rechts (goed voor 30-35% in juni) zomaar kan worden genegeerd. |
De vlaamse partijen zelf negeren de uitslag. Het cordon komt niet van de walen hé.
En N-VA werd terug gefloten door CD&V niet door Madame NON |
Citaat:
|
Citaat:
|
cdvee heeft epo genomen om de koers tegen paars te winnen
En nu is het aan cdvee om te bewijzen dat ze clean gereden hebben Dumpen die handel, desnoods in de Noordzee Mission accomplished De Tourzege is binnen |
Citaat:
Franstaligen weigeren meestal Nederlands te leren of te respecteren, maar de Vlamingen moeten voldoende takt hebben om te doen alsof dat niet zo is. Op een dergelijke solide basis is belgië gegrondvest. Het lijkt wel een science fictionverhaal! |
Citaat:
![]() !!!!!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Neutraal zijn met partijgebonden kranten is blijkbaar uit den boze. |
Citaat:
|
EERST EN VOORAL: DE GEHELE FRANSTALIGE BEVOLKING VAN BELGIË IS NIET VERANTWOORDELIJK VOOR DE UITERMATE ONGELUKKIGE UITSPRAAK VAN ééN JOURNALIST!!!! LAAT ONS DIT ONS ZEER DUIDELIJK ZIJN!!
Het is een erg ongelukkige uitspraak, die me toch droevig maakt. Voorts vind ik ook dat hier nogal overdreven op gereageerd wordt; uiteraard bedoelt die man dat niet letterlijk, maar het getuigt toch wel van een tekort aan respect voor zn anderstalige landgenoten, net zoals hier vele flaminganten serieus over de schreef gaan ten opzichte van hun Franstalige landgenoten. Echter: de flamingantjes hier kunnen zich dat veroorloven; P. Bouillon, in zn hoedanigheid van journalist bij Le Soir helemaal niet. Hij had moeten weten wat de inpact zou kunnen zijn van zn uitspraken. Nu, jullie kunnen altijd een klacht neerleggen en er grote ruchtbaarheid aan geven. Het is in jullie mogelijkheid. Jullie kunnen een petitie beginnen tegen dergelijke uitspraken. Ik vind dat duidelijk gemaakt moet worden dat zulk opjuttend gedrag helemaal niet kan. Maar nogmaals: de Franstaligen hebben NIETS te maken met de uitspraken van Dhr. Bouillon. |
Bleit maar verder
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van van welke molen? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar daarbij maken ze een tweede vergissing: ze denken dat ze de zaak kunnen oplossen door, zoals in 1944, enkele honderdduizenden Vlaamsgezinden uit te schakelen. In hun domme wereldvreemdheid beseffen ze niet dat het over enkele miljoenen mensen gaat die ze moeten uitschakelen om hu droom weer op de rails te krijgen. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be