Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Na Demoor ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103798)

floppy 2 april 2008 19:52

1 Bijlage(n)
Uitrusting voor brave huisvaders om te gaan shoppen in Antwerpen:

prejudice_sweeperess 2 april 2008 19:53

geplukt uit de vele reacties op de site van de frut (gva)

02/04/2008 19:10
Allahu Akbar, Da koppel heeft het zelf gezocht sjauffeur en flic moete zich nie moeien wij zijn baas in stad
Mohammed El Hari, Borgerhout.

moet er nog zand zijn?

Bhairav 2 april 2008 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3339921)
Zelf ooit verwond geweest in die zin dat je kritisch was en je toestand levensbedreigend was? Heeft jouw anarchistische zieltje ooit een nageltje van je pink gebroken gehad? Woessie die nog onder moeders rokken leeft en het moet hebben van een uitkering. Stoer. Heel stoer.

En ik neem aan dat je met bronnenmateriaal kan aantonen dat Humo dat soort vuiligheid niet heeft gedaan in de zaak Demoor. Maar goed... iets bewijzen heb je nooit gedaan. Soms een fancy woordje opgepikt en dat dan maanden aan stuk gebruiken.

"referentiekader", anyone?

Heb ik iets te bewijzen?

floppy 2 april 2008 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3339942)
Heb ik iets te bewijzen?

Gij zeker nie

Jazeker 2 april 2008 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3339942)
Heb ik iets te bewijzen?

Had je dan iets te beweren?

floppy 2 april 2008 20:05

Ik weet dat ik niet mag oproepen tot geweld, en ik zou willen dat dit geweld stopt. Maar ALS het nog eens moet gebeuren, hoop ik dat Onderlijfje of andere wanbeleidsmakers hun verwanten eens het slachtoffer zijn. Niet meer de gewone burgers. Die willen een beleid op dit gebied en ze krijgen het niet onder het mom van verdraagzaamheid.
Laat dan alstublieft volgende keer zo één het slachtoffer zijn die ons die zever door de strot ramt, of zo een die zich hier in alle bochten wringt om dit en dergelijke voorvallen te relativeren.
Lieve Marokkanen, als jullie nog eens iemand doodtrappen of in de coma slaan, doe het eens met één van bovengenoemde personen. Wij gewone burgers vragen dit niet. En het zou niet leuk zijn voor jullie, als jullie eens de verkeerde doodschuppen en een van de nabestaanden zich ontpopt tot een nieuwe Hans Van Temsche. Dit zou dan wel weer goed zijn, in de zin dat jullie weer als slachtoffer kunnen naar voor komen. Maar niemand wil dat. (behalve Youssouff De Witte)

Den Ardennees 2 april 2008 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3339952)
Had je dan iets te beweren?

Die flik mag zich binnenkort aan een onderzoek van het comité P verwachten, wegens mogelijke betrokkenheid bij een racistisch incident. Naar verluidt heeft de achterneef van zijn schoonzus nog folderkes van 't Vlaams Belang rondgedragen.

Jazeker 2 april 2008 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3339984)
Die flik mag zich binnenkort aan een onderzoek van het comité P verwachten, wegens mogelijke betrokkenheid bij een racistisch incident. Naar verluidt heeft de achterneef van zijn schoonzus nog folderkes van 't Vlaams Belang rondgedragen.

Nee, je bent verkeerd. Typisch extreem-rechts om zondebokken aan te duiden. Het was de vriend van de dochter van de kuisvrouw van de achterneef van zijn schoonzus die ooit een VL-plakkertje op zijn auto kleefde en trouwens (die VlaemSSch-nationalisten ook) ooit is geflitst aan 54 per uur waar hij maar 50 mocht. Die kan nooit meer als zanger naar het eurovisiesongfestival wegens staatsgevaarlijke activiteiten en hoewel de gevangenissen vol zitten moet hij toch minstens 2 jaar brommen he. Desnoods mag Fourniret er wel uit met een enkelbandje.

Den Ardennees 2 april 2008 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3340019)
Nee, je bent verkeerd. Typisch extreem-rechts om zondebokken aan te duiden. Het was de vriend van de dochter van de kuisvrouw van de achterneef van zijn schoonzus die ooit een VL-plakkertje op zijn auto kleefde en trouwens (die VlaemSSch-nationalisten ook) ooit is geflitst aan 54 per uur waar hij maar 50 mocht. Die kan nooit meer als zanger naar het eurovisiesongfestival wegens staatsgevaarlijke activiteiten en hoewel de gevangenissen vol zitten moet hij toch minstens 2 jaar brommen he. Desnoods mag Fourniret er wel uit met een enkelbandje.

ja, en dat de daders om drugs waren geweest in Antwerpen is eerder een verzachtende omstandigheid, want dat is omdat ze gefrustreerd zijn door te weinig kansen te krijgen.

In feite is dit incident weer es de perfecte illustratie hoe de fascistoïde Vlaamse politie arme goedmenende migranten molesteert. We kunnen ons binnenkort aan een klacht van de VN-commissie voor de mensenrechten verwachten. De Franstalige liga des droits de l'homme is naar verluidt al een rapport bezig.

Boadicea 2 april 2008 20:57

Zou stad Antwerpen in plaats van gratis sleutelhangers met rode A niet beter harnassen uitdelen aan zijn burgers? Als ik het hier zo hoor, stikt het hier van de gevaarlijke racisten en gaan die wel eens in de clinch met de allochtone knokploeg.

Allochtoontjes *zucht*! Ze zijn zo lief meneer! Sommigen kunnen het wel erg bont maken en daarna het slachtoffertje spelen. Die arme agent heeft enkel het geluk dat hij in tegenstelling tot Guido De Moor nog wel leeft en nog wel zijn versie van de feiten kan verklaren. Als hij ook dood was, gingen ze hoogst waarschijnlijk er een nieuwe Debie van maken en op zijn graf dansen, de "verdraagzamen".

Nu: mensen op elkaar slaan is business as usual in multicul Antwerpen. Ik loop hier ook niet meer ongewapend op straat, omdat ik nog geen gratis harnas met de groeten van Janssens gekregen heb en die sleutelhanger me niet zal redden.
En nee hoor: ik heb dagdagelijkse voorwerpen bij, die ik een tweede leven kan laten leiden, als het moet. Ik heb geen echte wapens nodig, maar ik ben wel alert, vermits ik hier al enkele dingen heb meegemaakt, die duidelijk maken dat sommigen het niet op prijs stellen, dat ik geen hoofddoek wens te dragen en geen mensen in jellaba laat voorkruipen.

Ieder gelijk voor de wet! Helaas is de wet niet gelijk voor iedereen hier.

metten 2 april 2008 21:09

Zie ik de lichtjes van de Schelde, dan gaat mijn hart wat sneller slaan...van de schrik ja!!! :-D

Rudy 2 april 2008 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 3339115)
Folderke van het Vlaams Belang bij het oude papier... :mrgreen:

Sorry, dit zijn collector's items. Zoals het folderke dat 'k deze morgen in de bus kreeg: "stop de islamisering", met een ontwapende glimlach van Anke VDM en een kerel die gezellig z'n arm onder haar boezem houdt.

Vlaanderen gaat zich toch niet laten inpakken neem ik aan.

daiwa 2 april 2008 21:24

De laatste maanden heeft dat bruin schorremorrie het al bruin gebakken. :twisted:

Raid op een Sint- Niklaasfeestje waardoor 3 mensen in het gasthuis belanden door messteken en slagen op het hoofd met ijzeren voorwerpen.

Raid op een jeugdvoetbalploeg die allemaal in het gasthuis terecht kwamen.

Moordpoging op een scheidsrechter.

En nu zware slagen en verwondingen aan iemand die ter hulp wou snellen.

Maar volgens de poco's zijn wij natuurlijk de onverdraagzamen.

Rudy 2 april 2008 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3340136)
De laatste maanden heeft dat bruin schorremorrie het al bruin gebakken. :twisted:

Dit is racisme van de bovenste plank.

AdrianHealey 2 april 2008 21:32

Citaat:

Raid op een Sint- Niklaasfeestje waardoor 3 mensen in het gasthuis belanden door messteken en slagen op het hoofd met ijzeren voorwerpen.

:cheer: Fourniret :cheer:
Neen?

daiwa 2 april 2008 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3340140)

Sinds wanneer is de waarheid zeggen racisme? :roll:

Den Ardennees 2 april 2008 21:43

Citaat:

jij bent ook een selectief lezertje eh?

Waarschijnlijk is uw waarneming even selectief:roll:

Rudy 2 april 2008 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3340143)
:cheer: Fourniret :cheer:
Neen?

Adrian ........ andere draad, please ?

Fourniret heeft van het leven gekregen wat hij er ook van had verwacht. De klootzak. Hij kreeg zelfs de steun van een trouwe partner die steeds aan z'n zij stond.

Maes_P 2 april 2008 22:02

Tussenstandje :

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 3338943)
Allochtoon valt autochtoon aan:
wordt gepost door rechts (check)
links vindt een fait divers. check
rechts begint discussie over onveiligheid, Islamisering en no-go zones en het manke gerecht (check)
links concludeert dat de omgekeerde berichtgeving erg anders is (check)
rechts begint te schelden (check)
links begint te schelden (check)

Autochtoon valt allochtoon aan:
wordt gepost door links
rechts vindt dit een stigamtisering van de vlaming en opgeklopte propaganda door de linkse pers.
links begint discussie over racisme, angst en discriminatie
rechts concludeert dat de omgekeerde berichtgeving erg anders is
links begint te schelden
rechts begint te schelden

GEEUW...

We zitten op schema!!!

Den Ardennees 2 april 2008 22:12

ff correctie aangebracht door volgorde om te wisselen

Mitgard 2 april 2008 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 3339726)
nog even wachten en de agent viel zelf de allochtonen aan, greep hen bij de keel en kreeg daarna een niet te herkennen hersenbloeding die fataal was maar niets te maken had met de feiten, de allochtonen trachtten enkel de man te kalmeren.
Onderzoek van "Dennis" van "de humo" leverde het bewijs dat de agent rechtstreekse banden had met extreem rechts, meer bepaald met de neo-nazi afdeling van het Vlaams belang want hij had op minder dan 5 km van een samenkomst van het Vlaams belang geweest, zonder deze te veroordelen als rasistisch. Ook werden in zijn woning diverse extreem rechtse literatuur aangetroffen door onze onderzoeksjoernalist namelijk 3 folders van de Aldi met reklame voor verdedigingswapens zoals een wiedmes, een kantenmaaier en een verticuleermachine

doet mij eraan denken dat ik de humo van deze week nog niet gekocht heb.
morgen rap doen. ;-)

Guust 2 april 2008 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metten (Bericht 3339476)
Die arme achtergestelde kansarme - of zijn het kansloze - sukkels zullen zeker via hun vzw's weer een dure links-getinte advocaat vinden om de hele zaak te minimaliseren - zij hebben er zo'n spijt van - zeker? :-o

Dit is idd duidelijk een zaak voor Kris Luyckx.

Kay_ 3 april 2008 07:13

Citaat:

Nadat hij samen met de buschauffeur de amokmakers van de bus had gezet, kreeg hij opnieuw slaag van verschillende jongeren die aan de halte stonden. De politieman stapte nog terug op de bus, maar verloor dan het bewustzijn.
Vooral dit vind ik nogal eng. Eerst krijgt hij slaag van groepje A, wanneer hij dan afstapt springt groep B ook nog eens op die man.

Een man van 62 (!) jaar dan nog, dan kunnen ze ze zich weer stoer voelen door bejaarden te slaan.

Kay_ 3 april 2008 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3340173)
ff correctie aangebracht door volgorde om te wisselen

Nog vergeten:

Rechts zegt dat links begonnen is (check)
Links zegt dat rechts begonnen is (bijna check)

:-D

vlijmscherp 3 april 2008 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door prejudice_sweeperess (Bericht 3339941)
geplukt uit de vele reacties op de site van de frut (gva)

02/04/2008 19:10
Allahu Akbar, Da koppel heeft het zelf gezocht sjauffeur en flic moete zich nie moeien wij zijn baas in stad
Mohammed El Hari, Borgerhout.

moet er nog zand zijn?

vooral omdat het ex-oostblokkers waren en geen Marokkanen of Turken is dat idd vrij opmerkelijk.

Kay_ 3 april 2008 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3340492)
vooral omdat het ex-oostblokkers waren en geen Marokkanen of Turken is dat idd vrij opmerkelijk.

Om niet te zeggen dom.
Dat zo een "wannabe gangster" niets beters te doen heeft op een avond dan online reacties te posten op gva.be vind ik op zich wel grappig. :-D

vlijmscherp 3 april 2008 07:26

Citaat:

bruin? in ex-Joegoslavië zijn ze niet veel bruiner dan hier hoor.

Bierke 3 april 2008 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3339134)
De fout ligt niet bij de politie maar volledig bij ons gerechtssysteem. Het zou me eerlijkgezegd niets verbazen als ze geen straf krijgen.

Mja maar een rechtbank kan een situatie op voorhand niet vermijden. Zoals gisteren nog eens herhaald de chauffeur moet dispatching raadplegen en die op hun beurt de politie, mss moet dit raadplegen een stuk sneller en onopvalender kunnen door bvb met een stille alarmknop te werken die een videobeveiliging in werking stelt. Over de toedracht zelf vraag ik me alleen af waar die flik hem mee moeide? Was hij in dienst? Voor de rest wens ik em snel herstel want niemand hoeft voor mij in het ziekenhuis te liggen :)

Rob Roy 3 april 2008 07:50

Citaat:

En dit is oervervelend, onvruchtbaar en paternalistisch pocogelul van de bovenste plank.

Probeer uw opgeheven vingertje eens in bedwang te houden, misschien, en probeer dan eens iets zinnigs te zeggen over de geposte feiten.

Wimpeus 3 april 2008 08:00

Ook altijd opmerkelijk dat de mensen die altijd het hoogste woord voeren aangaande de veiligheid op onze bussen wellicht nooit zelf met de bus reizen, tenzij onder de belangstelling van de pers en met voldoende politiebescherming tegen....

circe 3 april 2008 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3339984)

Bovendien: wat deed diene gast op de tram? En nog meer: waar zit dat koppel waar het allemaal mee begonnen is? Hadden die wel een geldig rijbewijs? Waarom namen die de tram? Moesten die niet gewoon aan het werk zijn? Waarom viel dat koppel die vriendelijke yougoslaafjes lastig?

Ongelooflijk veel vragen die nog moeten opgelost worden. Maar ja, de racisten moeten weer eens eerst staan roepen dat het "allochtonen" waren natuurlijk. Ocharme die jongens, mochten nu geeneens bij hun mama thuis gaan slapen.

-----------------------------------

ps.: mogen we ons in de toekomst nu standaard verwachten aan een meer doorgedreven informatief gehalte bij het bepalen van de roepnaam "jongeren"? In eerste instante moet de journalist van dienst blijkbaar veel moeite doen om dan het woord "allochtonen" uit zijn strot te krijgen, maar blijkbaar gaat het véél vlotter als men nadien het land van afkomst kan benoemen, d.i. als het geen allahtonen zijn.

zo was het héél gemakkelijk om POLEN uit te spreken (spréken, het gulpte bijna uit mijn TV op dat moment) POLEN POLEN POLEN.
En nu waren het YOUGOSLAVEN YOUGOSLAVEN YOUGOSLAVEN

Moet ik nu veronderstellen dat indien er géén oost-europese nationaliteit wordt vermeld, het standaard over MAROKKANEN gaat?

vlijmscherp 3 april 2008 08:26

beetje geambeteerd, circe, dat het geen Marokkanen zijn? past niet echt in je wereldbeeld natuurlijk.

circe 3 april 2008 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3340547)
beetje geambeteerd, circe, dat het geen Marokkanen zijn? past niet echt in je wereldbeeld natuurlijk.

geef me eens een bron waarin staat dat het yougoslaven zijn? lijkt me zo onnatuurlijk in feite.

en bovendien: wélke yougoslaven? Serviers? of bosniers? Albaneze Kosovaren?

floppy 3 april 2008 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3340547)

Het is toch al gelijk WIE dat is? Belgen, Marokkanen , Joegoslaven,...

HET KAN NIET MEER!!! Volgende slachtoffer moet een (verwant van) een wanbeleidsmaker zijn!!! Misschien als ze het zelf aan den lijve ondervinden...

Eén positieve noot: Yves Desmet heeft blijkbaar het woordje REPRESSIE uit zijn pen weten te persen. Blijkbaar loopt het voor hem ook de spuigaten uit.

vlijmscherp 3 april 2008 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3340550)
geef me eens een bron waarin staat dat het yougoslaven zijn? lijkt me zo onnatuurlijk in feite.

en bovendien: wélke yougoslaven? Serviers? of bosniers? Albaneze Kosovaren?

lees alle kranten hé, daar staat het duidelijk in.

en waarom is dat belangrijk, hun etnie?

Maes_P 3 april 2008 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3340550)

:shocked!:

Rob Roy 3 april 2008 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3340573)
en waarom is dat belangrijk, hun etnie?

Omdat je dan (eindelijk) een gericht beleid kan voeren?

vlijmscherp 3 april 2008 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy (Bericht 3340588)
Omdat je dan (eindelijk) een gericht beleid kan voeren?

hoe dat? allochtonen is ook zo'n groot begrip hé. zijn Turken, Marokkanen, Congolezen, Russen of Albanezen allemaal hetzelfde?

Rob Roy 3 april 2008 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3340592)
hoe dat? allochtonen is ook zo'n groot begrip hé. zijn Turken, Marokkanen, Congolezen, Russen of Albanezen allemaal hetzelfde?

Precies omdat ze niet hetzelfde zijn, en omdat ze doorsnee in totaal verschillende situaties zitten, is een gericht beleid belangrijk en is het dus vitaal de afkomst te kennen.

vlijmscherp 3 april 2008 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy (Bericht 3340599)
Precies omdat ze niet hetzelfde zijn, en omdat ze doorsnee in totaal verschillende situaties zitten, is een gericht beleid belangrijk en is het dus vitaal de afkomst te kennen.

en de afkomst bepaalt waarom iemand in de criminaliteit belandt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be