| vlijmscherp |
22 april 2008 07:15 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
(Bericht 3374995)
Welke cultuur ze aanhangen maakt mij niet uit. Ze moeten kunnen leven in deze samenleving. Al wat dat belemmert is reactionair. Een doek op hun kop doet niemand kwaad, zichzelf opsluiten in een etnisch getto met eigen scholen en eigen zwembaden is wel een probleem.
dat is net de multikul. Veel kulturen die naast elkaar in eilandjes leven. Indien er echte interactie zou zijn dan zou er een harmonisering optreden waardoor die eilandjes en kulturen langzaam aan versmelten en dan zou de multikul per definitie ophouden te bestaan. Cultuur heeft een uniformerende werking, geen segregerende, de multikul is dus de ontkenning van cultuur.
zolang dit niet leidt naar segregatie is er niets slecht aan. De multikul van vandaag leidt echter wel naar segregatie. Ze is dus reactionair en inherent racistisch van karakter.
|
allé, efkes concreet, een voorbeeld uit mijn eigen leefwereld en zeg jij mij of dit segrererend werkt.
in Zele zijn er vrij veel mensen van Turkse afkomst, die wonen meestal effectief in pakweg dezelfde straten, gaan naar dezelfde cafés en gaan samen naar de moskee. getto's zeg je? kan, kan.
maar, in het verenigsleven, en bij mij concreet de basket, zijn er wel degelijk ook jonge mensen, jongens en meisjes dus, die basket spelen. samen, jawel samen, met "autochtonen". meer zelf, buiten de basket komen die ook samen. neen, niet om samen naar de kerk of moskee te gaan, dat moet ik toegeven. maar interactie is er wel degelijk. ik ga er van uit dat dit bij andere sporten, zeker voetbal, ook zo is.
oja, elk jaar is er zo'n optocht van ik weet niet wat (woon er nu ook nog niet zo lang) en weet je wat? daar komt iedereen naar toe, autochtoon zowel als allochtoon.
multicultuur op laag niveau, moet ik toegeven, maar vind jij dit echt zo slecht???
|