![]() |
Citaat:
Jammer voor CD&V eigenlijk: ze hadden eindelijk de kans om weer de grote volkspartij van weleer te worden. Ze kozen er echter voor om dat te ruilen voor een paar jaar aan de macht. Voor die keuze slikten ze al hun verkiezingsbeloftes in. De rekening komt in 2009... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Welcome to last week?
|
Citaat:
't Kan mij alleen maar verheugen dat de andere partijen de terechte probleemstelling overnemen en streven naar oplossingen die ontdaan zijn van het racisme waar het toenmalige VB(lok) haar punten mee lardeerde. Er is trouwens ook bestuiving van de andere partijen naar het VB toe. 'k Moet er wel aan toe voegen dat deze beïnvloeding er één van dwang was. Door het arrest en o.a. de oprichting van het CGKR en ook de negationisme wet. Voor de beïnvloeding van de andere partijen door het VB kan je 't zelfde stellen. Dat was ook niet van harte. Maar afgedwongen onder een besef van zelfbehoud. Ik heb de laatste maand veel over het VB gelezen. Meer dan de laatste 20 jaar samen. Ik moet nu wel toegeven dat de partij tijdens de overgang van Vlaams Blok naar Vlaams Belang ook een overgang maakte van een zootje ongeregeld naar een eigenlijk aanvaardbare politieke partij. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds 'afschuwelijke' dingen vind in bepaalde personen die toch aan het VB gelinkt zijn en in hun persoonlijke en publiekelijke opinies. Maar de partij lijkt er niet meer expliciet onder te lijden. De partij lijkt politiek volwassen te worden. Ik zal echter nooit stoppen met het aantonen van deze 'slechte' linken binnen de partij. Ik denk dat ze niet vergeten mogen worden. De huidige kritiek op de Negationisme Wet voel ik aan als een zeer grote en gevaarlijke stap terug voor het VB. Nu vind ik wel dat goed gedrag moet beloont worden. Het VB heeft zich gedragen sinds het 'belang' is. Het VB is aan de politieke regels tegemoet gekomen door zichzelf tot een POLITIEKE partij om te vormen. De beloning moet er komen in de vorm van erkenning en het opheffen van het cordon sanitair. De boodschap die Vanhecke eigenlijk geeft is er één van: Wat we ook doen. Hoe hard we ook werken aan het doen volwassen worden van onze partij. Hoe hard we ook onze best doen. Het heeft toch geen zin. Het cordon zal nooit verdwijnen. En we kunnen daarom net zo goed onze beschaafde pogingen opgeven. En terugkeren naar de periode dat we Vlaams Blok waren. Die tendens tekent zich reeds af. |
Marc Spruyt is even betrouwbaar over het Vlaams Belang als Ahmadinejad over Joden of homo's.
Maar dat het VB voor het eerst in zijn geschiedenis zou kunnen zwaar verliezen, is een feit. Gewoon omdat er een alternatief is. Maar zeker ben je nooit voor de uitslag van de verkiezingen binnen loopt. |
Citaat:
Ik denk dat je de heren wat onderschat, die weten goed genoeg dat ze peren gaan krijgen. Maar, het credo is nu Belgie redden tegen elke prijs. Kijk, dat is iets dat wij nog niet goed inschatten, de CD&V (ACW) denkt als ze er nu niet voor gaan dat het afgelopen is met Belgie. Wij beseffen niet goed genoeg hoe dicht Belgie bij haar einde staat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
NVA ocharme.. LDD en daarachter komt er niets... een "profeet" die hard roept in de woestijn. |
Citaat:
|
Ik ga akkoord met je analyse.
|
Citaat:
|
Blokwatch of niet, zelfs een kind ziet de bui hangen voor het VB, en dat tot mijn grootste spijt. Ik ken veel mensen die al lang op het VB stemmen die de volgende verkiezing op LDD zullen stemmen. Maar LDD is slechts een kopie van het VB. Als je Jean Marie zijn boek "rechts voor de raap" aan iemand zou geven om het te lezen en hem er niet bij zegt dat het van JM is dan zegt die 9 kansen op 10 dat dit boek door het VB is geschreven.
|
Citaat:
JMDD vertrouw ik echter niet: hij is een opportunist, geen nationalist. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar we moeten constant beseffen dat zijn Vlaamse reflex niet voortkomt uit nationalisme, maar uit opportunisme. Wanneer de wind draait... |
Frank VANHECKE:Vlaams Belang hopeloos verloren
1 Ding kan alvast gezegd worden over het cordon rond het Vlaams Belang.
Dit is nu althans uitgebreid tot de NVA. Toen ze nog niet in kartel waren met CD&V en een te klein percentage hadden werden ze als niet bedreigend aanzien en zodoende buiten het cordon gehouden. Echter eenmaal in het kartel en met CD&V samen aan de onderhandelingstafel werden ze opeens door het establishment(lees de Walen) uiteindelijk in dat zelfde cordon ondergebracht. Ze begonnen een bedreiging te vormen voor Walen en koning, en Vlaamse politiekers die rijkelijk aan de feestdis zitten. Uiteindelijk zijn ze moeten afdruipen en is het gevaar voor de eerder genoemde gevestigde waarden geweken. Voorlopig althans want daar is nu de derde partij, nl LDD die een bedreigende score begint te krijgen volgens de laatste opiniepeilingen. Uiteindelijk zal deze partij ook belanden in de hoek waar het VB en NVA zijn ondergebracht. Maw, voorlopig kunnen Vlamingen geen vuist maken naar de verloeders van dit land tenzij, tenzij, VB en NVA en LDD gaan samenwerken en een beweging uit de grond stampen die ooit samen minstens 50% van het kiezersvolkje achter zich krijgen, dan zit er voor de gevestigde waarden in dit land niks anders op dan voor de 1ste maal in de geschiedenis van dit land naar de Vlaamse verzuchtingen te luisteren. En misschien verheugt het velen op dit forum dat het VB in een cordon zit, maar uiteindelijk zijn alle Vlamingen de verliezers hiervan. En voor zij die de democratische waarden zo genegen zijn, ga ze vooral niet zoeken in dit land, die zijn er nooit geweest en zullen er voorlopig nooit komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
terwijl het schip slagzij maakt en hun VLOTTje kantelt , leutert het blokvee voort ,
LDD is waterloo voor VB............... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of, hoe de wens de vader is van de gedachte... LDD Vlaamser dan het VB... Is het zo dat u "Met Belgie als het kan..." vertaald? |
Citaat:
|
Heeft Vanhecke het VB hopeloos verloren? :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
En al dat andere lijkt me hogelijk subjectief... |
Citaat:
|
Wel, het succes van LDD is wel typisch voor Vlaanderen, dat wel: Ik ben Kalimero de Vlaming en het is allemaal niet eerlijk, maar ik ga er zelf weinig aan doen.
|
Aanvankelijk had ik nog de nodige sympathie voor LDD, maar de laatste tijd ben ik er behoorlijk sceptisch over geworden, moet ik zeggen. De té snelle groei zou hen nog wel eens parten kunnen spelen, en de toestroom vanuit alle kanten van het politieke spectrum gaat er wellicht voor zorgen dat het hoe langer hoe moeilijker gaat worden om alle strekkingen tevreden te stellen. Bovendien blijft vooral de communautaire boodschap van JMDD in nevelen gehuld; met zijn standpunt kan hij nog steeds alle kanten uit. Ik vrees dan ook dat vele goedbedoelende Vlaamsgezinden die bij de komende verkiezingen op LDD gaan stemmen wel eens flink teleurgesteld zouden kunnen worden. Was het VB er niet geweest, zou ik persoonlijk zelfs nog eerder geneigd zijn de voorkeur te geven aan de N-VA.
|
LDD is eigenlijk stemmen aan het kweken voor VB en NVA. Zeer goed.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be