Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Kkk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127002)

filosoof 10 augustus 2009 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4268968)
Een beetje vooringenomen, niet ?

De film gaat niet over stoere neonazi's, maar over de problematiek van naieve jongeren die voor de kar gespannen worden van haatzaaiers met hun eigen agenda, en hoe dat tot drama's in de gehele familie kan leiden.

Voor iemand die altijd predikt dat mensen moeten relativeren en niet veralgemenen ben je redelijk star in je houding.

You talk the talk, but walking the walk is an entirely different proposition, right ?

Pas je eigen redenering eens toe op wie je hier zo dikwijls aanvalt.

globalmedia 10 augustus 2009 16:58

2 Bijlage(n)
Dit is een aanrader..

Dajjal 10 augustus 2009 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4268969)
Pas je eigen redenering eens toe op wie je hier zo dikwijls aanvalt.

Dat heb ik al herhaaldelijk gedaan. Ik heb mijn standpunten ook al veel gematigd en gerelativeerd. Ik heb nog enkel over het algemeen een vooringenomenheid met EEN bepaalde nationaliteit, enkel omdat ik met die mensen nog NOOIT een aangename ervaring heb meegemaakt, maar vele, vele zeer onaangename.

Dat die niet allemaal slecht zijn weet ik diep vanbinnen ook, maar ik heb de indruk dat al de "goede" daarvan nog steeds in het moederland zitten.

Verder heb ik een probleem met de Islam als niet-seculiere aggresieve en invasieve godsdienst.

Voor jou echter is alles wat niet inheems is inherent goed, en al de rest zijn vuile racisten.

Whatever - jij bent vermoeiend.

Dajjal 10 augustus 2009 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4268974)
Dit is een aanrader..

Inderdaad - ook KEIgoeie film !

filosoof 10 augustus 2009 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4268978)
Dat heb ik al herhaaldelijk gedaan. Ik heb mijn standpunten ook al veel gematigd en gerelativeerd. Ik heb nog enkel over het algemeen een vooringenomenheid met EEN bepaalde nationaliteit, enkel omdat ik met die mensen nog NOOIT een aangename ervaring heb meegemaakt, maar vele, vele zeer onaangename.

Dat die niet allemaal slecht zijn weet ik diep vanbinnen ook, maar ik heb de indruk dat al de "goede" daarvan nog steeds in het moederland zitten.

Verder heb ik een probleem met de Islam als niet-seculiere aggresieve en invasieve godsdienst.

Voor jou echter is alles wat niet inheems is inherent goed, en al de rest zijn vuile racisten.

Citaat:

Schrijf jij.

Dajjal 10 augustus 2009 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4268985)
Schrijf jij.

Bron ?

Jaani_Dushman 11 augustus 2009 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4267972)
Noch rethoriek, noch slogans: http://www.gva.be/oost-vlaanderen/si...aadslid-2.aspx
Jij stelt dat de Black Panters salonfähig zijn. In mijn salon zitten er geen. Bij mij overnachten er geen.

Als ze zodanig salonfähig zijn, waarom begint het artikel dan met "Het rommelt zwaar binnen de Sint-Niklase afdeling van het Vlaams Belang."?

manta 11 augustus 2009 01:01

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4267703)

Wat is jullie opinie over deze heerschappen, en waarschijnlijk ook dames... ?
Een duidelijk verschil lijkt me wel het openlijke antisemitisme van de KKK. Ze zijn heel boos op zowat alles, maar dat zijn de Black Panthers ook.

Wel ...
1 ) Je kan je afvragen waarom der "blanke" groepen zijn die daar alles willen in hun voordeel ...
8 ) Je kan je afvragen waarom der "zwarte" groepen zijn die daar alles willen in hun voordeel ...

Zou het niet leuker zijn indien de media en de regering aldaar eens wat meer aandacht zouden geven aan de bevolkingsgroep die 't meeste recht van klagen heeft ???
Iedereen schijnt het maar normaal te vinden om het land daar op te eisen terwijl de bevolking die daar oorspronkelijk woonde verdorie in miserabele omstandigheden in reservaten zitten ... :?
Men spreekt daar steeds over "rechten voor den die" , "rechten voor dien andere" ... Waar blijven de rechten van de natieve bevolking ??? :?

longhorn 11 augustus 2009 03:40

De echte KKK is een marginaal clubje, de KKK-lite daarentegen...

Vendetta 13 augustus 2009 11:46

Citaat:

Ik heb nog enkel over het algemeen een vooringenomenheid met EEN bepaalde nationaliteit, enkel omdat ik met die mensen nog NOOIT een aangename ervaring heb meegemaakt, maar vele, vele zeer onaangename...

Mits het de tweede keer is dat je dit aanhaalt heb je me wel nieuwsgierig gemaakt over wie je het hebt... :?

Vendetta

liberalist_NL 13 augustus 2009 15:26

Citaat:

Politieke correctheid is de ziekte ontstaan in de jaren '60 die het gezonde denkvermogen aantast door middel van een aangepraat minderwaardigheidscomplex.

Hij kan er niets aan doen. Ik heb IRL al met talloze POCO's gesproken, ze zijn niet van hun standpunt af te brengen, al overlaad je ze me argumenten.

Princessje 13 augustus 2009 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4267768)
Ik had het over het vraagstuk waarom het programma van de Black Panthers (Black Power) wel maatschappelijk aanvaard wordt, terwijl dat van de KKK (White Pride) totaal verketterd wordt.

Zoals je zelf aangeeft zijn het beide radicale bewegingen, dus waarom is de ene wel salonfahig en de andere niet ?

Wie neemt deze idioten serieus.... (Black Panthers)???:-D:-D

Het enige land ter wereld waar de blanken recht van spreken heben is Suid Afrika!!

Ze worden daar nu opdezelfde wijze gediscrimeerd als de zwarten onder de apartheid.... en dat is nioet goed...... want ze hebben de macht vrijwillig overgedragen..... en hebben darvoor ook hun rechten in suid Afrika!!

http://www.youtube.com/watch?v=A4k5is-1XoU

RESPECT!
Boers zijn racisten... maar zwarte Zuid Afrikan moeten niet onderdoen voor de Boers...

Princessje 17 augustus 2009 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4267929)
Jij vindt het dus terecht als er een keuze is tussen 2 kandidaten, eentje wit, hoogopgeleid met bakken ervaring, en eentje met een kleurtje die van geen hout pijlen kan maken, dat de gekleurde versie de job krijgt ?

Best man for the job.

Als nu eens wat meer van onze gekleurde medemensen zich toeleggen op hun academische carriere zou het verschil sneller weggewerkt worden.

Verwacht echter niet dat wij bedrijfsleiders substandard mensen gaan aannemen alleen omdat ze het politiek correcte kleurtje hebben.

Men neemt mensen aan die geld kunnen verdienen voor de firma.

En ja, ik heb vele allochtonen in dienst die het WEL begrepen hebben.

Sinds hoeveel jaren hebben zwarten toegang tot universitaire studies in de VS??

Is nog niet zo heel lang geleden het leger niet moeten tussenkomen om zwarten een universiteit binnen te laten, die gebarikadeerd werd door blanken...

Zo ontstaat inderdaad oa een achterstand...

Steve_M 17 augustus 2009 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Princessje (Bericht 4280113)
Sinds hoeveel jaren hebben zwarten toegang tot universitaire studies in de VS??

Is nog niet zo heel lang geleden het leger niet moeten tussenkomen om zwarten een universiteit binnen te laten, die gebarikadeerd werd door blanken...

Zo ontstaat inderdaad oa een achterstand...

Interessante vraag. De eerste African-American University was Wilberforce University, gesticht in 1856. Als je meer wil weten over de universitaire kansen van zwarten in de VS, google dan 'Historically Black Colleges and Universities' (HBCUs), dat is de officiële naam voor erkende universitaire instellingen gerund door en voor Amerikaanse zwarten.

In 1954 betekende de uitspraak Brown v. Board of Education het officiële einde van het gesegregeerde onderwijs. Op dat ogenblik was het onderwijs al geïntegreerd in een heleboel staten, maar vooral in het zuiden ondervond men sterke weerstand.

De scene die jij beschrijft, was de uitvoering van deze wettelijk uitspraak in Little Rock, Arkansas. In 1957 werd het leger daar inderdaad ingeschakeld om de Little Rock Nine, negen Afrikaans-Amerikaanse studenten in de lokale high school, veilig naar school te begeleiden.

M.a.w. jouw enkele jaren zijn er 52 als het gaat om middelbare scholen, en 153 als het gaat om universitaire studies. Dat gezegd zijnde, er bestaan natuurlijk ook andere drempels als het gaat over onderwijs. Vooral in de VS (in tegenstelling tot België) bestaat er een enorme financiële drempel die velen een deftige opleiding ontzegt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be