![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of heb je het op de zelfstandigen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En het zijn de die profiteurs dan nog die de studiebeurzen krijgen ook want ze verdienen alle honderdduizend allemaal exact hetzelfde, op de cent juist het verplichtte minimum. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is niet omdat jullie klotewerk hebben en in feite 10 uur per dag van jullie leven aan het vergooien zijn, dat dat ook voor anderen geldt. Wij werken graag, goeie collegas, een goede sfeer (ik ga zelfs op weekend met ze) en leuk uitdagend werk waarmee ik mezelf kan ontwikkelen. Bovendien beslis ik zelf wat ik doe en hoe ik het doe. Kan toch niet beter ? Misschien toch maar wat langer op de schoolbanken gezeten zodat ge niet ergens schroefkes moet draaien ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U bent de slimme bediende en de arbeiders zijn dom. U bent wel duidelijk, arrogant en een paljas, maar duidelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
En ik zit nog altijd op die schoolbanken :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
:rofl: grappige topic, echt!
|
Citaat:
Leef eens eerst dertig of veertig jaar, je gaat dan merken dat je nu eigenlijk - en dat zeg ik met alle respect, nog een snotneus was. |
Citaat:
Tot nu toe heeft die houding mij geen windeieren gelegd. U bent vrij om anders te denken en doen, maar niet komen mekkeren als anderen verder komen in het leven als u. |
Citaat:
Niet verwonderlijk dat u constant overhoop ligt met mensen die in uw ogen niet werken, maar "mannekes tekenen" de ganse dag. |
Citaat:
|
Citaat:
vooral niet op internet fora's :-D |
Citaat:
Ze bestaan. Echt. |
Citaat:
Maar ik heb geen behoefte aan het wereldbeeld wat Xenophon ophangt. |
Citaat:
Dat was het punt niet. Het begon met mensen die liever op het werk waren dan thuis. Want daar hadden ze niets te doen en dergelijke redenen meer. Wat mij deed opmerken dat het daar thuis dan maar triestig gesteld moest zijn. |
Citaat:
Ik had vroeger een kameraad, en toen we 15 jaar waren of zo, kocht die wrakken van auto's op voor een paar honderd franken, om daaraan te knutselen en die proberen aan het rijden te krijgen (op een patattenveld van zijn ouders, niet op de openbare weg). Hij stak daar al zijn zakgeld en vrije tijd in. Ik heb er allang geen kontakt meer mee, maar stel dat die garagist is geworden, dan is dat toch een droom van een leven, nee ? Ik deed hetzelfde met elektronica. Ik prutste dagen en dagen aan slecht werkende electronische circuitjes. Ik vond dat plezant. Ik heb zo ook mijn scheikunde periode gehad en ook mijn informatica periode. Welnu, een goeie combinatie van al dat en nog ander spul, dat is mijn huidig werk. Of toch een redelijk deel ervan. Dingen die ik als adolescent op mijn eigen deed, op kramikkige manier omdat ik niet genoeg geld had om professioneel materiaal te kopen, en nu heb ik beschikking over het meest gesofistikeerde speelgoed dat je je maar kan indenken. En als er een speeltje ontbreekt, is er een goeie kans dat ik het mag kopen. 50 000 Euro is geen probleem. Natuurlijk ben ik graag bij mijn gezin, en ga ik ook graag op vakantie. Maar ik ben vrij happy op mijn werk. Ik word niet te slecht betaald daarvoor. Misschien zou ik ergens anders veel meer kunnen verdienen, maar ik zou mij stukken minder amuzeren. En ja, er zijn banen waar ik naast gegrepen heb en waar ik mij waarschijnlijk nog meer had geamuzeerd (en minder geld verdiend). Daar heb ik mee leren leven. Ik heb soms het gevoel dat ik op mijn werk in een grote speeltuin zit. Wat wil je nog meer ? |
Citaat:
|
Citaat:
Zelf na dertig of veertig van alles op te merken - en dat zeg ik met alle respect, weet nog niet hoe alle bediendes denken. En daar kan ik als schooljongen toch redelijk zeker over zijn. En dank u om er mij op te wijzen, ik heb mijn snotneus gaan snuiten. |
Citaat:
Dat mag dan aldanniet waar zijn, het is naast de kwestie want het ging hier niet over mij, het ging over u. Citaat:
Dat het wil zeggen dat er in heel de wereld en doorheen heel de geschiedenis geen uitzondering op kan bestaan? Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben niet zo tevreden, daarom heb ik beslist terug te gaan studeren.
nog 3,5 jaar en ik kan op zoek naar de job van mijn leven :cheer: |
Citaat:
misschien kan mijn jonge kijk op een hele samenleving wel een verrijking zijn op de rotte delen die u ervan ziet. Zelf bediende geweest zijn en geen "snotneus" meer zijn wat u uiteraard bedoelde is geen criterium om te kunnen uitmaken wat typisch is voor een bediende bij mijn weten. Maar ja ik ben dan ook maar een snotneus dus wat weet ik erover. Gelukkig kan ik met een glimlach gaan tikkertje spelen want u geeft mij de benodigde respect. En nu ga ik slapen, tik tak is voorbij. |
Citaat:
Kan je mij helpen, kseeno? |
jak arbeiders ! ;-)
|
Citaat:
Niettemin, moest het ooit uitkomen, ik heb brede schouders om op te huilen. Bij wijze van spreken dan want dat is ook niet waar. Alleszins, jij bent goed genoeg. |
Nu niet in een slachtofferrol kruipen....
|
Citaat:
Als dat is omdat ik je vader en nonkel - zij het onrechtstreeks, corrupt heb genoemd, gelieve me dan te vergeven. Ik zal ze met tegenzin dan, het voordeel van de twijfel gunnen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be