Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Bent u tevreden met uw werk? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133399)

Sam M. 6 januari 2010 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4527787)
Treurige mensen die leven om te werken.

Wat voor triestig leven heb je dan?

Treurige mensen die leven van mensen die werken.

Xenophon 6 januari 2010 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doa (Bericht 4527792)
goeie vraag!
een huis, mooie vriendin, 2 auto's, 2 reizen per jaar, alle luxe die we willen, werk waar we nooit met tegenzin naartoe gaan, leuke vrienden en collega's en een gezond leven. treurig he :lol:

en vertel eens, hoe ziet jou leven er uit?

Ja, allemaal prachtig. Zo prachtig dat u liever op uw werk bent dan thuis. :p

Xenophon 6 januari 2010 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. (Bericht 4527803)

Zoals kinderen bedoel je?

Of heb je het op de zelfstandigen?

Sam M. 6 januari 2010 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4527810)

+- 10 u per dag op en naar het werk (voor sommigen langer of korter) = +- 15u die je thuis kunt spenderen, en oja in de vakantie kan je is lekker naar een ander land gaan , dan zie je nog is iets. Idd best treurig.

Sam M. 6 januari 2010 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4527812)
Zoals kinderen bedoel je?

Of heb je het op de zelfstandigen?

Zelfstandigen werken, en vaak nog veel harder en meer dan gewone werknemers, en als ze geluk hebben verdienen ze er bakken geld mee en kunnen ze vroeger op hun gemakje rentenieren. En over kinderen hebben we het hier niet, waarom haal je ze erbij?

Xenophon 6 januari 2010 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. (Bericht 4527819)
Zelfstandigen werken, en vaak nog veel harder en meer dan gewone werknemers, en als ze geluk hebben verdienen ze er bakken geld mee en kunnen ze vroeger op hun gemakje rentenieren.

Bakken geld verdienen door de maatschappij uit te zuigen, ja.

En het zijn de die profiteurs dan nog die de studiebeurzen krijgen ook want ze verdienen alle honderdduizend allemaal exact hetzelfde, op de cent juist het verplichtte minimum.

Citaat:

En over kinderen hebben we het hier niet, waarom haal je ze erbij?
Ik vroeg of u kinderen bedoelde nadat u dit zei:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sam M.
Kinderen leven nu eenmaal van hun ouders die dan - gewoonlijk, werken.

Sam M. 6 januari 2010 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4527834)

Kinderen leven nu eenmaal van hun ouders die dan - gewoonlijk, werken.

Wel door de schoolplicht tot 18jaar is dit dus niet van toepassing. Maar om toch te antwoorden, neen die bedoel ik niet. En die zelfstandigen die de maatschappij "uitzuigen" ook niet. Maar die praktijken die je aanduid over de studiebeurzen zijn inderdaad wel een probleem. Net als sommige andere dingen die een deel van hun uitvoeren. En als de overheid het zou kunnen bestraffen dan zou ik dat extra geld zeker geven aan de armen die het wel verdienen.

Tavek 6 januari 2010 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4527810)

Het ene plezante betaalt voor het andere plezant....

Tavek 6 januari 2010 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. (Bericht 4527818)
+- 10 u per dag op en naar het werk (voor sommigen langer of korter) = +- 15u die je thuis kunt spenderen, en oja in de vakantie kan je is lekker naar een ander land gaan , dan zie je nog is iets. Idd best treurig.

Ik riek weer behoorlijk wat jaloezie hier.

Het is niet omdat jullie klotewerk hebben en in feite 10 uur per dag van jullie leven aan het vergooien zijn, dat dat ook voor anderen geldt.

Wij werken graag, goeie collegas, een goede sfeer (ik ga zelfs op weekend met ze) en leuk uitdagend werk waarmee ik mezelf kan ontwikkelen. Bovendien beslis ik zelf wat ik doe en hoe ik het doe. Kan toch niet beter ?

Misschien toch maar wat langer op de schoolbanken gezeten zodat ge niet ergens schroefkes moet draaien ?

Dajjal 6 januari 2010 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4527896)

Het is niet omdat jullie klotewerk hebben en in feite 10 uur per dag van jullie leven aan het vergooien zijn, dat dat ook voor anderen geldt.

Wij werken graag, goeie collegas, een goede sfeer (ik ga zelfs op weekend met ze) en leuk uitdagend werk waarmee ik mezelf kan ontwikkelen. Bovendien beslis ik zelf wat ik doe en hoe ik het doe. Kan toch niet beter ?

Misschien toch maar wat langer op de schoolbanken gezeten zodat ge niet ergens schroefkes moet draaien ?

:thumbsup:

Xenophon 6 januari 2010 16:57

Citaat:

Zo typisch bediende, dat neerkijken op die domme arbeiders.

Tavek 6 januari 2010 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4527914)

Als ge de bal kaatst, kunt ge hem terug verwachten.

Zeikstraal 6 januari 2010 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4527834)
Bakken geld verdienen door de maatschappij uit te zuigen, ja.

En het zijn de die profiteurs dan nog die de studiebeurzen krijgen ook want ze verdienen alle honderdduizend allemaal exact hetzelfde, op de cent juist het verplichtte minimum.

Het is de overheid die bakken geld uitzuigt aan zelfstandigen. Als je het conform zou doen, hou je geen zak meer over.

Xenophon 6 januari 2010 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4527917)
Als ge de bal kaatst, kunt ge hem terug verwachten.

Slechte vergelijking, zeker nadat ge uw echte gezicht hebt laten zien.

U bent de slimme bediende en de arbeiders zijn dom.

U bent wel duidelijk, arrogant en een paljas, maar duidelijk.

globalmedia 6 januari 2010 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4527923)

Tavek valt in het cliché pofiel van iemand die productiever en nog harder zal werken door een beeld van prestige en status voor te hangen daar hij zich sterk meet aan die rol:-D

Sam M. 6 januari 2010 17:57

Citaat:

U heeft blijkbaar mijn sarcasme niet opgemerkt. Als u zou gelezen hebben wat ik ervoor allemaal had geschreven was dit misschien wel opgemerkt geweest.

En ik zit nog altijd op die schoolbanken :roll:

Sam M. 6 januari 2010 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal (Bericht 4527918)
Het is de overheid die bakken geld uitzuigt aan zelfstandigen. Als je het conform zou doen, hou je geen zak meer over.

Is inderdaad vaak zo.

Sam M. 6 januari 2010 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4527914)

Zo typisch voor u, denken dat alle bediendes dit doen.

Txiki 6 januari 2010 18:11

:rofl: grappige topic, echt!

Xenophon 6 januari 2010 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. (Bericht 4527998)
Zo typisch voor u, denken dat alle bediendes dit doen.

Daar kan jij, als schooljongen, niet over oordelen.

Leef eens eerst dertig of veertig jaar, je gaat dan merken dat je nu eigenlijk - en dat zeg ik met alle respect, nog een snotneus was.

Tavek 6 januari 2010 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4527932)
Tavek valt in het cliché pofiel van iemand die productiever en nog harder zal werken door een beeld van prestige en status voor te hangen daar hij zich sterk meet aan die rol:-D

Is daar iets mis mee ?

Tot nu toe heeft die houding mij geen windeieren gelegd. U bent vrij om anders te denken en doen, maar niet komen mekkeren als anderen verder komen in het leven als u.

Tavek 6 januari 2010 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4527923)

En u bent een malcontente arbeider die niks anders kan als gal spuwen.

Niet verwonderlijk dat u constant overhoop ligt met mensen die in uw ogen niet werken, maar "mannekes tekenen" de ganse dag.

Xenophon 6 januari 2010 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4528337)
En u bent een malcontente arbeider die niks anders kan als gal spuwen.

Niet verwonderlijk dat u constant overhoop ligt met mensen die in uw ogen niet werken, maar "mannekes tekenen" de ganse dag.

Niet echt, alhoewel ik arbeider en bediende ben geweest tijdens mijn loopbaan.

globalmedia 6 januari 2010 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4528329)
Is daar iets mis mee ?

Tot nu toe heeft die houding mij geen windeieren gelegd. U bent vrij om anders te denken en doen, maar niet komen mekkeren als anderen verder komen in het leven als u.

U hoeft zich niet aan mij te meten hoor :-D
vooral niet op internet fora's :-D

Tavek 6 januari 2010 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4528347)
Niet echt, alhoewel ik arbeider en bediende ben geweest tijdens mijn loopbaan.

Dan moet u maar eens dringend leren dat sommige mensen nu eenmaal een toffe job hebben die ze graag doen. En dat werken voor hun geen straf is.

Ze bestaan. Echt.

Tavek 6 januari 2010 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4528350)
U hoeft zich niet aan mij te meten hoor :-D
vooral niet op internet fora's :-D

Ik wil me niet meten met u. Alweer: wat u doet is uw zaak.

Maar ik heb geen behoefte aan het wereldbeeld wat Xenophon ophangt.

Xenophon 6 januari 2010 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4528351)
Dan moet u maar eens dringend leren dat sommige mensen nu eenmaal een toffe job hebben die ze graag doen. En dat werken voor hun geen straf is.

Ze bestaan. Echt.

Ik geloof u wel.

Dat was het punt niet. Het begon met mensen die liever op het werk waren dan thuis. Want daar hadden ze niets te doen en dergelijke redenen meer.

Wat mij deed opmerken dat het daar thuis dan maar triestig gesteld moest zijn.

patrickve 6 januari 2010 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4527738)
Ik zou dat kunnen aannemen als ik wist dat je in Dachau of Bergen-Belsen woonde.

Bij iemand die liever op zijn werk is dan thuis, dan denk ik dat het daar wel goed fout zal zitten...

Nee, er zijn nu eenmaal mensen die er min of meer in geslaagd zijn om als werk te kunnen doen wat ze eigenlijk altijd hadden willen doen. Ik ben daar zelf niet 100% in geslaagd, maar een groot deel van de tijd amuzeer ik mij toch wel goed op mijn werk, ttz, ik doe daar wat ik "thuis ook zou doen", alleen zou ik dat niet echt thuis kunnen doen, want het speelgoed waarmee ik speel is veel en veel te duur om uit mijn eigen zak te betalen. Er zijn ook vervelende momenten, mijn baas werkt mij soms op mijn zenuwen (meestal omdat hij denkt dat ik teveel werk heb en mij dus dingen NIET wil laten doen, en ook omdat hij nogal een warhoofd is die de zaken soms wat in het honderd stuurt), maar over het algemeen sta ik er dus wel wat versteld van dat men mij wil betalen om dingen te doen die ik nu eenmaal graag doe.

Ik had vroeger een kameraad, en toen we 15 jaar waren of zo, kocht die wrakken van auto's op voor een paar honderd franken, om daaraan te knutselen en die proberen aan het rijden te krijgen (op een patattenveld van zijn ouders, niet op de openbare weg). Hij stak daar al zijn zakgeld en vrije tijd in. Ik heb er allang geen kontakt meer mee, maar stel dat die garagist is geworden, dan is dat toch een droom van een leven, nee ?

Ik deed hetzelfde met elektronica. Ik prutste dagen en dagen aan slecht werkende electronische circuitjes. Ik vond dat plezant. Ik heb zo ook mijn scheikunde periode gehad en ook mijn informatica periode. Welnu, een goeie combinatie van al dat en nog ander spul, dat is mijn huidig werk. Of toch een redelijk deel ervan. Dingen die ik als adolescent op mijn eigen deed, op kramikkige manier omdat ik niet genoeg geld had om professioneel materiaal te kopen, en nu heb ik beschikking over het meest gesofistikeerde speelgoed dat je je maar kan indenken. En als er een speeltje ontbreekt, is er een goeie kans dat ik het mag kopen. 50 000 Euro is geen probleem.

Natuurlijk ben ik graag bij mijn gezin, en ga ik ook graag op vakantie. Maar ik ben vrij happy op mijn werk. Ik word niet te slecht betaald daarvoor. Misschien zou ik ergens anders veel meer kunnen verdienen, maar ik zou mij stukken minder amuzeren. En ja, er zijn banen waar ik naast gegrepen heb en waar ik mij waarschijnlijk nog meer had geamuzeerd (en minder geld verdiend). Daar heb ik mee leren leven. Ik heb soms het gevoel dat ik op mijn werk in een grote speeltuin zit. Wat wil je nog meer ?

Andro 6 januari 2010 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4527730)
Ik dacht dat je zelfstandige was?

Idd, dat ben ik, sedert 2005.

Sam M. 6 januari 2010 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4528323)

Leef eens eerst dertig of veertig jaar, je gaat dan merken dat je nu eigenlijk - en dat zeg ik met alle respect, nog een snotneus was.

Jij als oudere man met waarschijnlijk ontzettend veel levenswijsheid, kan er hier zelf ook niet over oordelen.

Zelf na dertig of veertig van alles op te merken - en dat zeg ik met alle respect, weet nog niet hoe alle bediendes denken. En daar kan ik als schooljongen toch redelijk zeker over zijn. En dank u om er mij op te wijzen, ik heb mijn snotneus gaan snuiten.

Xenophon 6 januari 2010 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. (Bericht 4528499)
Jij als oudere man met waarschijnlijk ontzettend veel levenswijsheid, kan er hier zelf ook niet over oordelen.

Dat mag dan aldanniet waar zijn, het is naast de kwestie want het ging hier niet over mij, het ging over u.

Citaat:

Zelf na dertig of veertig van alles op te merken - en dat zeg ik met alle respect, weet nog niet hoe alle bediendes denken. En daar kan ik als schooljongen toch redelijk zeker over zijn.
Kijk, ik sprak over "typisch", is dat dan echt hetzelfde als "allemaal zonder uitzondering?"

Dat het wil zeggen dat er in heel de wereld en doorheen heel de geschiedenis geen uitzondering op kan bestaan?

Citaat:

En dank u om er mij op te wijzen, ik heb mijn snotneus gaan snuiten
Ik bedoelde "u bent een snotneus", niet "u hebt een snotneus" - met alle benodigde respect uiteraard.

ghostic 6 januari 2010 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4525750)
In de USA is slechts 45% tevreden met zijn werk.

Zou dat in Vlaanderen beter zijn?

pijst niet ...in ieder geval als het kapitalistisch gedagtengoed blijft voortduren zal de kleine burger er niet beter van worden en dat is hier juist tzelvde ...maar het is wel de kleine man die meestal het echte werk op zich neemt zoals ploegbazen en meestergasten en al de arbeiders ...maar die (dikke) nekken als ik het mag noemen hebben totaal geen besef van wat een gewone arbeider maar over heeft om mee te leven ...in die geldzuigende maatschapij verdomme !!!

Nynorsk 6 januari 2010 23:13

ik ben niet zo tevreden, daarom heb ik beslist terug te gaan studeren.
nog 3,5 jaar en ik kan op zoek naar de job van mijn leven :cheer:

Sam M. 6 januari 2010 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4528544)
Dat mag dan aldanniet waar zijn, het is naast de kwestie want het ging hier niet over mij, het ging over u.

Kijk, ik sprak over "typisch", is dat dan echt hetzelfde als "allemaal zonder uitzondering?"

Dat het wil zeggen dat er in heel de wereld en doorheen heel de geschiedenis geen uitzondering op kan bestaan?

Ik bedoelde "u bent een snotneus", niet "u hebt een snotneus" - met alle benodigde respect uiteraard.

Wel eigenlijk had ik het wel eerst over u en bent u daarna over mij beginnen spreken. En ik zou niet weten waarom het over mij zou moeten gaan, omdat ik er niets over weet aangezien ik maar 21 jaar ben? Ouderdom is bij mij weten geen referentie voor intelligentie dus moet u mij niet kleineren als snotneus, wat u naar eigen zeggen met respect zegt.
misschien kan mijn jonge kijk op een hele samenleving wel een verrijking zijn op de rotte delen die u ervan ziet.

Zelf bediende geweest zijn en geen "snotneus" meer zijn wat u uiteraard bedoelde is geen criterium om te kunnen uitmaken wat typisch is voor een bediende bij mijn weten. Maar ja ik ben dan ook maar een snotneus dus wat weet ik erover. Gelukkig kan ik met een glimlach gaan tikkertje spelen want u geeft mij de benodigde respect.

En nu ga ik slapen, tik tak is voorbij.

Nynorsk 6 januari 2010 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4528323)

ik leef nu 30 jaar, maar het moment dat ik neerkijk op arbeiders is precies nog steeds niet aangebroken. Ik ben blijkbaar abnormaal. Maar mijn ouders zijn ook zo: ook bediende, maar alles behalve neerkijken op arbeiders. Een erfelijke stoornis!
Kan je mij helpen, kseeno?

Duvelke 6 januari 2010 23:43

jak arbeiders ! ;-)

Xenophon 6 januari 2010 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4528576)
ik leef nu 30 jaar, maar het moment dat ik neerkijk op arbeiders is precies nog steeds niet aangebroken. Ik ben blijkbaar abnormaal. Maar mijn ouders zijn ook zo: ook bediende, maar alles behalve neerkijken op arbeiders. Een erfelijke stoornis!
Kan je mij helpen, kseeno?

Jij moet niet geholpen worden meisje, jij helpt jezelf wel.

Niettemin, moest het ooit uitkomen, ik heb brede schouders om op te huilen. Bij wijze van spreken dan want dat is ook niet waar.

Alleszins, jij bent goed genoeg.

Tavek 6 januari 2010 23:50

Nu niet in een slachtofferrol kruipen....

Xenophon 6 januari 2010 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. (Bericht 4528565)
Wel eigenlijk had ik het wel eerst over u en bent u daarna over mij beginnen spreken. En ik zou niet weten waarom het over mij zou moeten gaan, omdat ik er niets over weet aangezien ik maar 21 jaar ben? Ouderdom is bij mij weten geen referentie voor intelligentie dus moet u mij niet kleineren als snotneus, wat u naar eigen zeggen met respect zegt.
misschien kan mijn jonge kijk op een hele samenleving wel een verrijking zijn op de rotte delen die u ervan ziet.

Zelf bediende geweest zijn en geen "snotneus" meer zijn wat u uiteraard bedoelde is geen criterium om te kunnen uitmaken wat typisch is voor een bediende bij mijn weten. Maar ja ik ben dan ook maar een snotneus dus wat weet ik erover. Gelukkig kan ik met een glimlach gaan tikkertje spelen want u geeft mij de benodigde respect.

En nu ga ik slapen, tik tak is voorbij.

Je zoekt er misschien allemaal wat teveel achter jonge vriend.

Als dat is omdat ik je vader en nonkel - zij het onrechtstreeks, corrupt heb genoemd, gelieve me dan te vergeven.

Ik zal ze met tegenzin dan, het voordeel van de twijfel gunnen.

Xenophon 6 januari 2010 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4528628)
Nu niet in een slachtofferrol kruipen....

Laat de mensen toch eens vrij om te kiezen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be