Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Operatie Kelk = doofpotoperatie. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142445)

speurneus 16 augustus 2010 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 4925537)
Zoals ik reeds zei, en zoals jij reeds straal negeerde, kan iedereen die klacht heeft ingediend bij de commissie A nog steeds klacht indienen bij het gerecht.

Of niet, naargelang zijn eigen goesting.

Van een doofpot is geen sprake.

De kans is groot dat de dossiers van de slachtoffers niet meer als bewijsstuk mogen dienen. En wegens de spoedzitting in volle vacantieperiode waarvan de slachtoffers noch hun advocaten op de hoogte waren heeft bijna geen enkel slachtoffer zich burgerlijke partij kunnen stellen.
Als dit geen doofpotoperatie is dan ben jij wel stekeblind,..of betrokken partij.

speurneus 16 augustus 2010 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4925505)
Een huiszoeking lijkt wel vaker een raid hoor. Zeker achteraf.

En wie tipte de pers? De kerk zelf?

Savatage 16 augustus 2010 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4924970)
Wat mij toch bevreemdt en verontrust is de vaststelling dat de kerk enerzijds stelt niets te verbergen te hebben maar anderzijds wél een procedureslag begint om de huiszoekingen en dus het daar verworven bewijsmateriaal ongeldig te doen verklaren.

Als de politie binnenvalt bij één of ander extreem-links clubje en daar alles leeghaalt, ivm een zaak rond terrorismebestrijding, vind je het dan ook gek als die club er beklag tegen zou hebben?

Citaat:

Als men niets te verbergen heeft, waarom klampt de kerk zich dan vast aan de vraag of de huiszoekingen rechtmatig zijn gebeurd en of het bewijsmateriaal al dan niet gebruikt mag worden.
Logisch, omdat ze al de naam krijgen van een vereniging met pedofilieuze betrekkingen, en zo'n huiszoeking (out of the wild) maakt dat enkel erger.

Citaat:

Er is wel degelijk een doofpotoperatie aan de gang, zoveel is duidelijk.
Nope, sommigen zien (voor de zoveelste keer) weer eens complotten waar er geen zijn.

ministe van agitatie 16 augustus 2010 01:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4926443)
Als de politie binnenvalt bij één of ander extreem-links clubje en daar alles leeghaalt, ivm een zaak rond terrorismebestrijding, vind je het dan ook gek als die club er beklag tegen zou hebben?

Als er voldoende aanwijzingen zijn dat dat extreem-links clubje kinderen verkracht, mensen vermoordt, bomaanslagen pleegt of iets dergelijks, dan heb ik geen bezwaar tegen zo'n huiszoeking.

Als het is om dat clubje hun leden, contacten, programma en financiën in kaart te brengen, dan zal ik op mijn achterste poten staan. Maar me dunkt was dat hier niet echt het opzet van de huiszoeking, toch? We weten namelijk wie de leden van dat katholiek clubje zijn en we weten wie de leidinggevende figuren zijn we kennen hun contacten, programma en financiën.

Het ging over de verkrachting van kinderen. Me dunkt dat dat soort zaken diepgaand onderzoek - inclusief huiszoekingen - rechtvaardigt en dat de beschuldigden - indien hen geen schuld treft - er goed aan doen om constructief aan het onderzoek mee te werken. Klare wijn schenken, daar ben ik nogal voor.

Al de rest werpt een schaduw van - mogelijk onnodige - verdachtmakingen en corrumpering op het instituut kerk én justitie en de betrokkenen die door deze stap bepaald niet is weggewerkt. Ik meen aan te voelen, wel integendeel; de kerk versterkt de indruk dat ze allerlei te verbergen heeft en neemt haar toevlucht tot een juridisch steekspel waar naar mijn aanvoelen noch de slachtoffers noch de samenleving mee of van gediend zijn.

Citaat:

Logisch, omdat ze al de naam krijgen van een vereniging met pedofilieuze betrekkingen, en zo'n huiszoeking (out of the wild) maakt dat enkel erger.
Dat de kerk die naam krijgt is alvast niet out of the blue. Het gaat om zeer concrete slachtoffers, zeer concrete beschuldigingen en zeer concrete daders. Tenzij de naam Vangheluwe u niets zegt natuurlijk. Hij was nochtans geen klein pastoorke ergens in de Limburg maar godverdorie bisschop. Dat is geen klein bier, beste vriend.
Dat nieuws is de wereld rond gegaan en heeft het vooral in Azië, Amerika en de Arabische wereld bijzonder goed gedaan. U weet dat misschien niet, maar men spendeerde er in Sri Lanka, Singapore, New York, Beiroet, Tel Aviv, Djakarta, Djerba, Mombai en Abu Dabi ellenlange pagina's aan omdat het hùn gelijk aantoont (althans volgens hun visie).
We doen er goed aan klare wijn te eisen en die ook te schenken. In de ogen van sommige mensen loopt er een rode draad van Dutroux over Fourniret naar Vangheluwe en via Danneels naar het Koningshuis. De betrokkenen kunnen dat ontkennen, u kan dat ontkennen, maar zolang er geen klaarheid komt in die zaak, bestaat in vele geesten de verdenking en die schaadt ons heel wat meer dan alle zever over separatisme, Fortis, Electrabel of welke andere concrete feiten ook.

Ik weet niet of u het beseft, maar voor vele mensen is dat een coherent verhaal en die willen hey graag opgehelderd of ontkend zien. De kerk is vandaag wat dat betreft niet echt behulpzaam, ze doen het tegendeel van wat nodig is.

Citaat:

Nope, sommigen zien (voor de zoveelste keer) weer eens complotten waar er geen zijn
Als je A hebt en dan B en daarna C en achteraf D en later E en F en daar staan puntjes tussen; dan is er een verband natuurlijk. Als dat verband wordt toegedekt door afspraken achter de schermen, dan is er ook een complot. Tenzij de rechterlijke macht alle vrijheid krijgt om dat te onderzoeken en tot de vaststelling te komen: er is geen verband, er is geen complot. Dat kan. Maar om dat te weten moet men ophouden obstructie te plegen tegen de rechterlijke macht zodat ze jusqu'au bout kan gaan. Zodat we weten waaraan en waaraf. Hoe kan jij anders een oordeel vellen? Ga je ontkennen dat er honderden dossiers zijn van minderjarigen die door gezagsdragers van de kerk zijn verkracht?

De kerk doet vandaag het tegengestelde. Wellicht heeft ze daar alle belang bij. Als er niets in de dossiers stond, waarom dan vermijden dat ze deel uitmaken van het onderzoek?

Henri1 16 augustus 2010 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4924970)
Wat mij toch bevreemdt en verontrust is de vaststelling dat de kerk enerzijds stelt niets te verbergen te hebben maar anderzijds wél een procedureslag begint om de huiszoekingen en dus het daar verworven bewijsmateriaal ongeldig te doen verklaren.

Als men niets te verbergen heeft, waarom klampt de kerk zich dan vast aan de vraag of de huiszoekingen rechtmatig zijn gebeurd en of het bewijsmateriaal al dan niet gebruikt mag worden.

Er is wel degelijk een doofpotoperatie aan de gang, zoveel is duidelijk.

Ik denk dat de kerk diep in de shit zit en dat er wel serieus bezwarend materiaal gevonden is.
Nu proberen ze het op een andere manier te regelen.

Savatage 16 augustus 2010 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4926468)
Als er voldoende aanwijzingen zijn dat dat extreem-links clubje kinderen verkracht, mensen vermoordt, bomaanslagen pleegt of iets dergelijks, dan heb ik geen bezwaar tegen zo'n huiszoeking.

Die aanwijzingen waren er dus niet bij die mensen waarbij ze een huiszoeking hebben gedaan.

Citaat:

Als het is om dat clubje hun leden, contacten, programma en financiën in kaart te brengen, dan zal ik op mijn achterste poten staan. Maar me dunkt was dat hier niet echt het opzet van de huiszoeking, toch? We weten namelijk wie de leden van dat katholiek clubje zijn en we weten wie de leidinggevende figuren zijn we kennen hun contacten, programma en financiën.

Het ging over de verkrachting van kinderen. Me dunkt dat dat soort zaken diepgaand onderzoek - inclusief huiszoekingen - rechtvaardigt en dat de beschuldigden - indien hen geen schuld treft - er goed aan doen om constructief aan het onderzoek mee te werken. Klare wijn schenken, daar ben ik nogal voor.
Zo kan je net zo goed een huiszoeking in de lokalen van de LSP goedkeuren in het kader van mogelijke verbanden met Erdal en terrorisme.

Citaat:

Dat de kerk die naam krijgt is alvast niet out of the blue. Het gaat om zeer concrete slachtoffers, zeer concrete beschuldigingen en zeer concrete daders. Tenzij de naam Vangheluwe u niets zegt natuurlijk. Hij was nochtans geen klein pastoorke ergens in de Limburg maar godverdorie bisschop. Dat is geen klein bier, beste vriend.
Een reden te meer om zorgvuldig om te springen met hun onderzoek en niet zomaar @ random met huisonderzoeken beginnen. Iemand beschuldigen van pedofilie is zowat de zwaarste beschuldiging die iemand kan krijgen, daar moet zeker niet mee gegooid worden.

Citaat:

Dat nieuws is de wereld rond gegaan en heeft het vooral in Azië, Amerika en de Arabische wereld bijzonder goed gedaan. U weet dat misschien niet, maar men spendeerde er in Sri Lanka, Singapore, New York, Beiroet, Tel Aviv, Djakarta, Djerba, Mombai en Abu Dabi ellenlange pagina's aan omdat het hùn gelijk aantoont (althans volgens hun visie).
We doen er goed aan klare wijn te eisen en die ook te schenken. In de ogen van sommige mensen loopt er een rode draad van Dutroux over Fourniret naar Vangheluwe en via Danneels naar het Koningshuis. De betrokkenen kunnen dat ontkennen, u kan dat ontkennen, maar zolang er geen klaarheid komt in die zaak, bestaat in vele geesten de verdenking en die schaadt ons heel wat meer dan alle zever over separatisme, Fortis, Electrabel of welke andere concrete feiten ook.
Kijk dat soort dwaze vergelijkingen krijg je dus als mensen alles door elkaar beginnen te halen

AdrianHealey 16 augustus 2010 15:23

MVA;

er is geoordeeld dat er geen aanwijzingen waren om een huiszoeking te rechtvaardigen. Hoe kan jij dan nog beweren dat er 'aanwijzingen' waren? Er zijn wat losse flodders; maar 't is niet omdat 1 of enkele pvda'er gepakt is om verkrachting, dat we daarom heel de partijtop moeten binnenvallen, he.

Rudy 16 augustus 2010 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4923081)
Ik had het niet voor mogelijk geacht, maar ... had uiteindelijk gelijk:

Ben vooral verbaasd dat je het onmogelijke niet voor mogelijk acht. Wat je vriend ook moge zeggen. Op basis van wat concludeer jij wie gelijk heeft ? Ooit al eens goed nagedacht wie het recht heeft zich het groot gelijk toe te eigenen ? Moet je daar nu echt een jonge filosoof bijsleuren om zich achter het groot gelijk te verschuilen ?

Karel Martel B 16 augustus 2010 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4926468)

Welke aanwijzingen zijn er dat de commissie A. kinderen heeft verkracht?

Fallen Angel 16 augustus 2010 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 4927610)
Ben vooral verbaasd dat je het onmogelijke niet voor mogelijk acht. Wat je vriend ook moge zeggen. Op basis van wat concludeer jij wie gelijk heeft ? Ooit al eens goed nagedacht wie het recht heeft zich het groot gelijk toe te eigenen ? Moet je daar nu echt een jonge filosoof bijsleuren om zich achter het groot gelijk te verschuilen ?

Het forumlid Filosoof had in een vorige thread gezegd dat de kerk er alles aan zou doen om operatie kelk stokken in de wielen te steken en desnoods zelf een aantal procedurefouten zou introduceren.
Ik twijfelde er toen aan of de kerk zo'n grote arrogantie zou hebben gezien we niet meer in de jaren 50 leven.
Ik was dus verkeerd.

artisjok 16 augustus 2010 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4927388)
MVA;

er is geoordeeld dat er geen aanwijzingen waren om een huiszoeking te rechtvaardigen. Hoe kan jij dan nog beweren dat er 'aanwijzingen' waren? Er zijn wat losse flodders; maar 't is niet omdat 1 of enkele pvda'er gepakt is om verkrachting, dat we daarom heel de partijtop moeten binnenvallen, he.

Is dit correct? Wie heeft dit geoordeeld?

Ik heb al van alles gelezen; maar niet dat er geen aanwijzingen waren.
Hier lees ik dat we dit nog niet mogen weten.

"De Brusselse kamer van inbeschuldigingstelling (KI) zou in haar arrest over "Operatie Kelk" ingegaan zijn op de vorderingen van het parket-generaal. Dat heeft meester Walter Van Steenbrugge uit informele hoek vernomen, zo heeft hij aan Belga gemeld. Wat die vorderingen van het Brusselse parket-generaal waren, is niet bekend. Meester Van Steenbrugge, die een aantal slachtoffers van kindermisbruik door geestelijken verdedigt, is verontwaardigd over het gebrek aan informatie.
De Brusselse KI moest zich op vraag van het parket-generaal buigen over de regelmatigheid van het gerechtelijk onderzoek dat onderzoeksrechter De Troy voert naar kindermisbruik en een doofpotoperatie daarrond binnen de katholieke kerk. De KI sprak vrijdag haar arrest uit, maar op vraag van onderzoeksrechter De Troy wordt die beslissing geheimgehouden.
......
De cliënten van meester Van Steenbrugge hebben zich op 3 augustus burgerlijke partij gesteld en kunnen vanaf 3 september inzage vragen in het dossier. Op die manier zouden ze ook kennis kunnen nemen van het arrest van de KI."

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...generaal.dhtml

AdrianHealey 16 augustus 2010 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4928314)
Is dit correct? Wie heeft dit geoordeeld?

De reden dat de huiszoeking als onwettig werd beschouwd, is omdat er geen voldoende aanwijzingen waren om een huiszoeking te rechtvaardigen.

artisjok 16 augustus 2010 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4928325)
De reden dat de huiszoeking als onwettig werd beschouwd, is omdat er geen voldoende aanwijzingen waren om een huiszoeking te rechtvaardigen.

Wie heeft dit geoordeeld?
Heb je daar een bron voor?

AdrianHealey 16 augustus 2010 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4928336)
Wie heeft dit geoordeeld?
Heb je daar een bron voor?

De gazet.

artisjok 17 augustus 2010 05:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4928356)
De gazet.

Ach, de gazet heeft dit geoordeeld.

Raf 17 augustus 2010 05:44

Citaat:

Onzin. Dat kan jij niet weten, want het arrest van de KI is nog niet bekend gemaakt.

Paulus 17 augustus 2010 05:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4928591)
Ach, de gazet heeft dit geoordeeld.

Neen.

Het parket-generaal heeft dit geoordeeld en dat stond inderdaad in de gazet.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...d-worden.dhtml

Paulus.

Raf 17 augustus 2010 05:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 4928595)
Neen.

Het parket-generaal heeft dit geoordeeld en dat stond inderdaad in de gazet.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...d-worden.dhtml

Paulus.

Nee, dat stond niet in de gazet.

Uit uw link: "Bijzonder opmerkelijk was dat na de zitting de KI weigerde te communiceren over het arrest".

De exacte redenen waarom de huiszoeking en inbeslagname onwettig zouden zijn, zijn dus nog niet bekendgemaakt.

Paulus 17 augustus 2010 06:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4928598)
Nee, dat stond niet in de gazet.

Uit uw link: "Bijzonder opmerkelijk was dat na de zitting de KI weigerde te communiceren over het arrest".

De exacte redenen waarom de huiszoeking en inbeslagname onwettig zouden zijn, zijn dus nog niet bekendgemaakt.

Dat is correct.

Paulus.

ministe van agitatie 31 augustus 2010 11:33

Citaat:

Ondertussen is duidelijk dat de huiszoeking gevolgd is op de overhandiging aan het parket van De Troy van de geluidsopnames van het gesprek tussen Danneels, slachtoffer S. en Vangheluwe.

De opnames tonen duidelijk aan dat Danneels (en met hem dus de hele kerk) over dit specifieke geval (en dus wellicht in het algemeen) dossiers van seksueel misbruik geheim wil houden, ze buiten de handen van het parket en de wetenschap van de publieke opinie wil houden.
Voor De Troy reden genoeg om �*lle dossiers op te eisen en zelf te gaan beoordelen waar sprake is van strafbare feiten en wie daarvoor wel of niet vervolgd moet worden.

Dat de K.I. meent om de hele huiszoeking ongeldig te verklaren en derhalve al het bewijsmateriaal als onbruikbaar, is niets anders dan een poging om strafrechterlijke vervolging onmogelijk te maken.

Indien dat zo is, pleit ik voor een publieke schandpaal. Dat iemand de dossiers naar Wikileaks stuurt zodat we zelf kunnen afleiden wie zich schuldig heeft gemaakt aan het misbruik van kinderen en we die pastoors, diakens, bisschoppen en zij die hen beschermd hebben publiekelijk ten schand kunnen maken.

Ik werk aan een schilderijtje over de kwestie. Het heet "De Bisschop drukt zijn spijt uit" en de aanzet ziet er zo uit:

Ephialtes 31 augustus 2010 13:04

Het is toch onvoorstelbaar dat misdrijven binnen de kerkgemeenschap initieel moesten worden onderzocht door een commissie opgericht binnen diezelfde kerk. De bisschoppen zelf nemen de zaak in handen onder de vorm van een commissie waarvan de leden zorgvuldig geselecteerd werden en allen uit de katholieke hoek komen.

Ook in Nederland is er een quasi identieke operatie doofpot bezig, beter bekend onder de naam “commissie Deetmans”.

Naar analogie heeft de kerk in België de commissie Adriaenssens opgericht. Alleen: de commissie Deetmans had vooraf een akkoord bekomen van het Nederlandse gerecht dat deze laatste niet zou interveniëren. De Belgische clerici – die soms het concept van scheiding kerk en staat niet goed begrijpen – hadden zulk akkoord niet… een vergetelheid…

Seksuele misdrijven onderzoeken, feitenmateriaal vergaren, slachtoffers (= getuigen) horen, zijn bevoegdheden die exclusief toebehoren aan de onpartijdige overheid, niet aan de kerk.

Wanneer aan de kerk misdrijven worden gerapporteerd, dient zij daarvan justitie in te lichten… een uitzondering geldt voor klachtmisdrijven. Seksuele delicten zijn evenwel geen klachtmisdrijven, zodat het bewust niet aangeven ervan, op zich reeds een misdrijf is.

Wanneer is aangetoond dat kinderen misbruikt zijn en het bewijsmateriaal daarvan aanwezig is, dienen de daders zich voor het gerecht te verantwoorden… Hetgeen nu gebeurt is dan ook de wereld op zijn kop, maar blijkbaar breed geaccepteerd, omdat het nogal gevoelig ligt een kardinaal of bisschop te vervolgen. Staan deze heren boven de wet?

De macht van de rooms-katholieke kerk, wiens tentakels zich uitstrekken tot de opperste hoven van beroep en verder, is groot en ja, staat boven de internationale rechten van het kind of de Belgische strafwet

Het vervolg van het verhaal is duidelijk: er wordt een immens rookgordijn opgelaten rond de onderzoeksdaden die elke concrete aanwijzing van schuld onmogelijk moet maken. De commissie, die opnieuw zal worden opgericht op vraag van onder meer onze katholieke minister van justitie, is daarbij een instrument en moet de slachtoffers het gevoel geven in alle discretie gehoord te worden.

Wie gelooft die mensen nog...

Fallen Angel 31 augustus 2010 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4954015)
Indien dat zo is, pleit ik voor een publieke schandpaal. Dat iemand de dossiers naar Wikileaks stuurt zodat we zelf kunnen afleiden wie zich schuldig heeft gemaakt aan het misbruik van kinderen en we die pastoors, diakens, bisschoppen en zij die hen beschermd hebben publiekelijk ten schand kunnen maken.

Zou ik niet doen. Dat is het recht in eigen handen nemen.
Op dit forum wordt er al genoeg opgeroepen tot publieke lynchpartijen van misdadigers en vermeende misdadigers.
Het gerecht moet zijn werk doen, punt.
Als het dat niet doet kan men altijd verder naar Europa gaan.

Rudy 31 augustus 2010 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4954166)
Het gerecht moet zijn werk doen, punt.
Als het dat niet doet kan men altijd verder naar Europa gaan.

Mee eens. Binnen deze context volstaat het Belgisch recht.
Ben eens benieuw hoe kardinaal Daneels er van afkomt. De Daneels-tapes in "De Standaard" zijn boekdelen.
Verjaring van de feiten of niet. Daneels is schuldig aan doofpotoperaties. Hij is in mijn ogen niet meer dan een klootzak.

Johan Bollen 31 augustus 2010 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4923449)
Uiteraard maar die rechten zijn ook van toepassing op de slachtoffers.
Maar in tegenstelling tot de verdediging van de kerk heeft men de slachtoffers niet op de hoogte gebracht van de spoed rechtszitting gisteren (13/08) zodat zij zich onmogelijk burgerlijke partij konden stellen. Met als gevolg dat, indien er procedurefouten worden vastgesteld tijdens de operatie kelk de inbeslag genomen dossiers waarschijnlijk vernietig zullen worden zodat de slachtoffers voor de tweede maal slachoffer zijn.
Is dit dan wel normaal?

Komt me bijna hallucinant over. Zou het kunnen dat het gerecht bewust procedurefouten heeft gemaakt met de bedoeling de dossiers uiteindelijk te vernietigen?

ministe van agitatie 31 augustus 2010 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4954873)
Komt me bijna hallucinant over. Zou het kunnen dat het gerecht bewust procedurefouten heeft gemaakt met de bedoeling de dossiers uiteindelijk te vernietigen?

Het is meer dan waarschijnlijk. De KI heeft doelbewust de huiszoeking onrechtsgeldig verklaard en daarmee alle bewijsmateriaal. Goedkope truc om de smeerlapperij in ieder geval buiten de gerechtelijke procedure te houden.

Het is een doofpotoperatie, zondermeer.

daiwa 1 september 2010 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 4954738)
Verjaring van de feiten of niet. Daneels is schuldig aan doofpotoperaties. Hij is in mijn ogen niet meer dan een hypocriete klootzak.

Nog iet aan toegevoegd. ;-)

ministe van agitatie 1 september 2010 22:03

Ook interessant: de reacties van de katholieke opiniemakers in dit land. Dat zootje komt ons nog vertellen dat de familie van het slachtoffer een grote verantwoordelijkheid draagt en dat Danneels een naïef wicht is geweest. Die mensen zijn niet alleen schaamteloos, ze begrijpen van de kwestie helemaal niets.

artisjok 12 september 2010 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4927388)
MVA;

Nu het oordeel van de KI gekend is, en de reden waarom de huiszoeking onwettig was; is het duidelijk dat nooit geoordeeld werd dat er geen aanwijzingen waren.

Xenophon 12 september 2010 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4957795)
Ook interessant: de reacties van de katholieke opiniemakers in dit land. Dat zootje komt ons nog vertellen dat de familie van het slachtoffer een grote verantwoordelijkheid draagt en dat Danneels een naïef wicht is geweest. Die mensen zijn niet alleen schaamteloos, ze begrijpen van de kwestie helemaal niets.

Zo lijkt het alleszins, ik denk dat het tegendeel eerder waar is, ze begrijpen het heel goed en spelen het (vieze) spelletje mee.

Xenophon 12 september 2010 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4977415)
Nu het oordeel van de KI gekend is, en de reden waarom de huiszoeking onwettig was; is het duidelijk dat nooit geoordeeld werd dat er geen aanwijzingen waren.

En de onderzoeksrechter die het huiszoekingsbevel getekend heeft, dat is toch ook een magistraat die de regels kent, waarom zet hij zijn handtekening op een onwettig huiszoekingsbevel?

Wanneer wordt dat onderzocht en de man geschorst/gestraft wegen het afleveren van ilegale huiszoekingsbevelen?

En wie heeft de man bevolen van dit te doen?

Wanneer het onderzoek van die rotte corrupte boel bij het gerecht?

zebrapad 29 november 2011 13:44

De huiszoeking was ongeldig...
Citaat:

Cassatie oordeelde dat de KI het arrest onvoldoende had gemotiveerde en besloot dat de KI in een andere bezetting de knoop moest doorhakken. Die heeft nu beslist dat de huiszoekingen bij Danneels en het aartsbisdom nietig zijn. Volgens de KI hadden de speurders geen reden om daar binnen te vallen.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111129_082

Biggles 29 november 2011 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad (Bericht 5832237)

Wat niet verwonderlijk is......
....En het volk leefde verder.....lang en gelukkig......
De rooms katholieke kerk heeft veel macht en veel geld maar weinig christelijke waarden.
Zowel de echte gelovige christenen en de echte goede katholieken, als de gedupeerden zullen zich gefnuikt voelen.
Maar we leven in de wereld zoals hij is.

AsGardSGO 29 november 2011 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Biggles (Bericht 5832450)
Wat niet verwonderlijk is......
....En het volk leefde verder.....lang en gelukkig......
De rooms katholieke kerk heeft veel macht en veel geld maar weinig christelijke waarden.
Zowel de echte gelovige christenen en de echte goede katholieken, als de gedupeerden zullen zich gefnuikt voelen.
Maar we leven in de wereld zoals hij is.

Als die marketeers gelijk hebben moeten we inderdaad angst hebben voor de dood.. uw rijk zal geschiede zoals op d'aarde... De hemel zal dus precies hetzelfde zijn als hier op onze planeet.. daar zou ik als christen dan zeker naar uitkijken dan! :roll:

Doofpot of niet veel heisa rond maar nooit iets concreet aan gedaan en blijkbaar zal het ook niet rapper gebeuren. Gelukkig is het al wel een langzame dood aan het sterven maar nog steeds miljoenen mensen verschuilen zich er nog achter. ach ja.

Rudy 29 november 2011 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5832483)
Gelukkig is het al wel een langzame dood aan het sterven maar nog steeds miljoenen mensen verschuilen zich er nog achter. ach ja.

Waarom gelukkig ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be