Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   De grote valkuil die gegraven wordt/werd voor NVA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144435)

fonne 1 februari 2011 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie (Bericht 5270304)
Heeft er hier iemand dat interview in Terzake gezien? Leek me heel bizar wat die studiogast zei. Op het einde begon hij over een staatshervorming in twee fasen. En dankzij die tweede fase zou de staatshervorming nog steeds een thema zijn bij de volgende verkiezingen. Dat zou de NVA erg goed uitkomen. Zijn de mensen dat gezeur over die staatshervorming niet beu? Allez, ik weet het niet, hoor. Ik weet alleen dat CDenV veel zetels verloren heeft, vorig jaar. En zij hebben toegegeven in 2007. Daar werden ze dus niet voor beloond door de kiezer.

Sinardet? Veel gelul, maar meestal niet erg goed geïnformeerd. Een eerste pakket borrelnootjes gaat de CD&V ook niet aanvaarden. En wachten op een illusoir tweede pakket is ook al niet erg wijs, vermits het voortdurend de regering zou destabiliseren.

Stefanie 1 februari 2011 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5270362)
Sinardet? Veel gelul, maar meestal niet erg goed geïnformeerd. Een eerste pakket borrelnootjes gaat de CD&V ook niet aanvaarden. En wachten op een illusoir tweede pakket is ook al niet erg wijs, vermits het voortdurend de regering zou destabiliseren.

Dat dacht ik ook, dus ik was nogal verbaasd toen ik dat hoorde. CDenV heeft dit geprobeerd. We hebben vorig jaar gezien hoe de kiezer daarop reageert. Waarom nodigen ze zo iemand uit in de studio? Om propaganda te voeren voor België?

Salvadorii 1 februari 2011 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie (Bericht 5270373)
Dat dacht ik ook, dus ik was nogal verbaasd toen ik dat hoorde. CDenV heeft dit geprobeerd. We hebben vorig jaar gezien hoe de kiezer daarop reageert. Waarom nodigen ze zo iemand uit in de studio? Om propaganda te voeren voor België?

jep

solidarnosc 1 februari 2011 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5270362)

Volgens Bogaert zat er al heel wat in. Nu de commentaren van politologen indachtig de laatste maanden vragen ze er om om die richting op te doeken. ;-)

Garry 1 februari 2011 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5014695)
Het is volstrekt belachelijk van NVA om iedere keer te beweren dat de Franstaligen hen zouden willen isoleren om vervolgens te eisen dat de Franstaligen met hen en hen alleen een akkoord zouden sluiten waarop de andere Vlaamse partijen maar moeten slikken.

Het is nog veel belachelijker van de Franstalige van iedere keer te beweren dat ze tot een compromis willen komen en een regering willen vormen.

Alleen een regering die er geen is en zonder compromis, daar zijn ze toe bereid. Dan hebben ze wat ze nu ook al die tijd hebben, status quo, geen splitsing BHV en geen staatshervorming.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be