Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Het Antwerpse De Coninckplein. Naar wiens evenbeeld en belangen wordt de stad gekneed (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146095)

duveltje382 9 november 2010 16:23

Ik weet echt waar niet meer wat er nu nog met Antwerpen moet gebeuren(althans Antwerpen noord),zeker is dat er dringend een spreidingsplan moet komen om de overlast te herverdelen
Liefst geen prestige projecten meer van de stad uit "zoals park spoor noord "

HET IS GENOEG GEWEEST NU!DE MAAT IS OVER VOL !!!

Steve_M 9 november 2010 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5085988)
Ik weet echt waar niet meer wat er nu nog met Antwerpen moet gebeuren(althans Antwerpen noord),zeker is dat er dringend een spreidingsplan moet komen om de overlast te herverdelen
Liefst geen prestige projecten meer van de stad uit "zoals park spoor noord "

HET IS GENOEG GEWEEST NU!DE MAAT IS OVER VOL !!!

Stop nu eens met zagen over Park Spoor Noord. Soms moet je eens wat verder kijken dan "de plein". Park Spoor Noord is maar een element van wat de facto een spreidingsplan is: ik volg de vastgoedprijzen al een tijd (ben van plan iets te kopen) en je ziet de laatste jaren de woningprijzen in Antwerpen-Noord zo de lucht ingaan. Daarnaast levert AGVespa ook een inspanning door huizen te renoveren en op de particuliere markt te brengen. Ten slotte ken ik in mijn onmiddellijke vriendenkring vier jonge koppels (hogere middenklasse autochtonen) die daar de afgelopen twee jaar huizen gekocht en gerenoveerd hebben. Dat is zowat de enige manier om buurten op te waarderen (zo is dat trouwens ook gebeurd op Antwerpen-Zuid). Maar je mag altijd eens uitleggen hoe jij de zaken zou aanpakken, hoor.

Steve_M 9 november 2010 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5085751)
Laat ik beginnen met dit:

Enige tijd geleden schreef iemand anders op dit forum al dat "de kogels er rond je oren vliegen". Alsof dat hier Amerikaanse ghetto's zijn. De maffia-toestanden zitten elders. Georganiseerde misdaad hier bestaat uit drugdealers en die zorgen eigenlijk vooral voor overlast, niet voor zware criminaliteit of bende oorlogen. Ik heb hier veel meer last met ruziemakende buren die 's nachts de buurt bijeenroepen dan met triggerhappy bendeleden.

Wat het probleem in deze buurt is is niet de georganiseerde misdaad, maar wel de sociale situatie van de bewoners. Er zijn hier 1) alcoholici, 2) junkies en kleine dealers en 3) daklozen. Drie verschillende categorieën die soms overlappen maar wel elk een eigen karakter hebben. Neem de freeclinic hier weg en het probleem van de junkies is opgelost (allee, verplaatst). De alcoholici en de daklozen zullen hier echter blijven, ongeacht hoeveel bibliotheken ze hier bij zetten. De grootste demografische evolutie vandaag is trouwens de instroom van oost-europeanen die op enkele jaren tijd groter in aantal zijn geworden dan de aziaten, afrikanen en noord-afrikanen samen.

Wat ik het meest hilarisch blijf vinden is de komst van een of ander hippe tentoonstellingsruimte hier. Soms is daar 's avonds eens een receptie en dan staat daar aan de deur zo'n meute pseudo-alternativo middenklassers van 't zuid, met de glazen champagne of cava in de hand, opeengepakt en nooit verder dan vijf meter van die deur, want op 't plein zitten dan de buurtbewoners, de daklozen, de baskettende negers en aziaten en de junkies, en dat is voor de progressieve multicultuurliefhebbers toch wel net iets te veel multicultuur...

²

AdrianHealey 9 november 2010 16:33

En nu vraag ik me af: hoe doe je dat? Een spreidingsplan om de overlast te herverdelen?

duveltje382 9 november 2010 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5086017)
Stop nu eens met zagen over Park Spoor Noord. Soms moet je eens wat verder kijken dan "de plein". Park Spoor Noord is maar een element van wat de facto een spreidingsplan is: ik volg de vastgoedprijzen al een tijd (ben van plan iets te kopen) en je ziet de laatste jaren de woningprijzen in Antwerpen-Noord zo de lucht ingaan. Daarnaast levert AGVespa ook een inspanning door huizen te renoveren en op de particuliere markt te brengen. Ten slotte ken ik in mijn onmiddellijke vriendenkring vier jonge koppels (hogere middenklasse autochtonen) die daar de afgelopen twee jaar huizen gekocht en gerenoveerd hebben. Dat is zowat de enige manier om buurten op te waarderen (zo is dat trouwens ook gebeurd op Antwerpen-Zuid). Maar je mag altijd eens uitleggen hoe jij de zaken zou aanpakken, hoor.

Onzin in pakskes

"Park spoor noord"diende om de wijk "Den Dam" op te waarderen,en allochtonen/vreemdelingen verplicht op te dringen bij de autochtonen bevolking ,wat later een dikke flop bleek te zijn,en dat is de waarheid

duveltje382 9 november 2010 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 5086022)
En nu vraag ik me af: hoe doe je dat? Een spreidingsplan om de overlast te herverdelen?

Ik geef een voorbeeld,Rijkevorsel heeft bijna geen criminele allochtonen,wel deze gemeente van over de 10.000 inwoners zou een kleine hoeveelheid van deze schurken kunnen verwerken/opvangen via hun OCMW

Steve_M 9 november 2010 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5086040)
Onzin in pakskes

"Park spoor noord"diende om de wijk "Den Dam" op te waarderen,en allochtonen/vreemdelingen verplicht op te dringen bij de autochtonen bevolking ,wat later een dikke flop bleek te zijn,en dat is de waarheid

Probeer het nu nog eens, maar dan met argumenten. Vervolgens mag je dan antwoorden op deze vraag:

Maar je mag altijd eens uitleggen hoe jij de zaken zou aanpakken, hoor.

Steve_M 9 november 2010 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5086055)
Ik geef een voorbeeld,Rijkevorsel heeft bijna geen criminele allochtonen,wel deze gemeente van over de 10.000 inwoners zou een kleine hoeveelheid van deze schurken kunnen verwerken/opvangen via hun OCMW

Op welke wettelijke basis ga je die mensen dwingen in Rijkevorsel te gaan wonen? Wat zou jij ervan gevonden hebben dat - toen je dakloos was - de overheid besliste dat jij maar in Zomergem dakloos moest gaan zijn?

duveltje382 9 november 2010 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5086056)
Probeer het nu nog eens, maar dan met argumenten. Vervolgens mag je dan antwoorden op deze vraag:

Maar je mag altijd eens uitleggen hoe jij de zaken zou aanpakken, hoor.

Argument,zo kan het niet verder met deze stad dus we moeten oplossen

Hoe
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=46

duveltje382 9 november 2010 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5086060)
Op welke wettelijke basis ga je die mensen dwingen in Rijkevorsel te gaan wonen? Wat zou jij ervan gevonden hebben dat - toen je dakloos was - de overheid besliste dat jij maar in Zomergem dakloos moest gaan zijn?

Ik zou ze erg bedankt hebben "WONEN" want ik denk niet dat ik daar dakloos zou zijn hé

O ja 40 Polen die ze niet kunnen onderbrengen moeten nu DAKLOOS leven,weet jij wel hoe erg dat is beste Steve?

Steve_M 9 november 2010 16:48

Trouwens, mijn 'zever in pakskes' komt niet alleen uit eigen observaties, hoor:

http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...n-stijgen.aspx

http://www.agvespa.be/site04/index.html

Steve_M 9 november 2010 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5086072)
Ik zou ze erg bedankt hebben "WONEN" want ik denk niet dat ik daar dakloos zou zijn hé

O ja 40 Polen die ze niet kunnen onderbrengen moeten nu DAKLOOS leven,weet jij wel hoe erg dat is beste Steve?

Je had het over een spreidingsplan om de overlast te spreiden. Een groot deel van die overlast wordt echter veroorzaakt door mensen die gewoon in die wijk wonen. Wat ga je doen? Die uit hun huis smijten en verhuizen naar andere steden/gemeenten? Dat is niet eens wettelijk.

Een spreidingsplan voor nieuwkomers had er al tien jaar geleden moeten zijn, dat klopt wel.

Carnivore 9 november 2010 17:01

mezelf effe gequoted uit een andere thread

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 5074491)
"...de 'grandesse' wil uit vervlogen tijden."
Ik ben onlangs nog ens op het Kon Astridplein aanbeland... en het gezegde gaat hier goed op, doe een stront een plastron aan, het blijft een stront.
hoeveel keer ze het nog gaan heraanleggen het is een walglijke buurt geworden waar de criminaliteit niet eens meer langst de muren gaat, maar over het plein flanneert. Het is kort gezegd, opgeslokt door het DeKonicksplein en maakt er nu gewoon deel van uit. Punt. DeKeyserlei e.d zijn al halfweg, net zoals de rest van 't Stad.

Steve_M 9 november 2010 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 5086114)
mezelf effe gequoted uit een andere thread

Het gevaarlijkste op het Astridplein zijn de tramsporen. Verder kom ik daar vijf dagen per week, nog nooit iets meegemaakt of gezien.

Hot Marijke 9 november 2010 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5084265)
OK, jaren 70 bedoel ik. 40 jaar geleden dus.

Hoerenbuurt is ook plezant als je gewoon als koppel lol wil maken. Maar dan moet je wel met twee zijn en je vrouw niet ergens in Jakkamakka droppen. Anders ben je gewoon hoerenloper en dat is niet zo gezellig.

Toch wel!

Pelgrim 9 november 2010 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5086017)

Stijgende vastgoedprijzen lossen niks op, maken alleen de problemen erger, want veel mensen kunnen nu hun huur niet meer betalen. 't is wel gemakkelijk, importeer "jonge koppels (hogere middenklasse autochtonen)" en probleem opgelost. Ik vraag me af waar de armen, daklozen en andere probleemgevallen dan plots naartoe zijn? Verdwenen in een andere dimensie?

Carnivore 9 november 2010 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5086167)
Het gevaarlijkste op het Astridplein zijn de tramsporen. Verder kom ik daar vijf dagen per week, nog nooit iets meegemaakt of gezien.

tuurlijk niet. Was het daar niet dat ze Guido Demoor op een bus hebben doodgestampt?
Maar tja, jij was er toen net niet en dan is het niet gebeurd. Zoiets?

En die keer dat ze een man met vijf achternajoegenen ondertussen goed wat meppen en trappen gaven, hem over, jawel, de tramspoeren joegen, was jij er natuurlijk ook niet. Ik daarentegen wel.

Maar ja, als je er vijf keer/week komt om 08.00uur, snel van de trein je bureel of whatever in, dan zie je idd niks.

Eyjafjallajökull 9 november 2010 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke (Bericht 5086174)
Toch wel!

:lol::-D

Steve_M 9 november 2010 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5086193)
Stijgende vastgoedprijzen lossen niks op, maken alleen de problemen erger, want veel mensen kunnen nu hun huur niet meer betalen. 't is wel gemakkelijk, importeer "jonge koppels (hogere middenklasse autochtonen)" en probleem opgelost. Ik vraag me af waar de armen, daklozen en andere probleemgevallen dan plots naartoe zijn? Verdwenen in een andere dimensie?

Ik heb nergens geschreven dat alle problemen dan opgelost zijn. In het huidige systeem zal je altijd een groep mensen hebben die uit de boot vallen en die in een bepaalde wijk gaan belanden. Dat is een structureel probleem, dat je niet zomaar even op stedelijk niveau oplost.

Pelgrim 9 november 2010 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 5086194)
tuurlijk niet. Was het daar niet dat ze Guido Demoor op een bus hebben doodgestampt?

Nee, dat was daar niet.

Steve_M 9 november 2010 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 5086194)
Maar tja, jij was er toen net niet en dan is het niet gebeurd. Zoiets?

En die keer dat ze een ma met vijf achternajoegenen ondertussen goed wat meppen en trappen gaven, hem over, jawel, de tramspoeren joegen, was jij er natuurlijk ook niet. Ik daarentegen wel.

Maar ja, als je er vijf keer/week komt om 08.00uur, snel van de trein je bureel of whatever in, dan zie je idd niks.

Ja, je kent mij, ik kom nooit buiten. Gelukkig blijf ik met jouw verhalen "van de straat" een beetje op de hoogte van waar ik me kan begeven ik de stad.

Op drukke plekken in steden zal er altijd meer criminaliteit zijn dan op het platteland. Joe Van Holsbeek is neergestoken in Brussel-Centraal. Wil dat nu zeggen dat de omgeving van het station levensgevaarlijk is?

Carnivore 9 november 2010 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5086216)
Nee, dat was daar niet.

waar dan? Vertel eens

Carnivore 9 november 2010 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5086218)
Ja, je kent mij, ik kom nooit buiten. Gelukkig blijf ik met jouw verhalen "van de straat" een beetje op de hoogte van waar ik me kan begeven ik de stad.

Op drukke plekken in steden zal er altijd meer criminaliteit zijn dan op het platteland. Joe Van Holsbeek is neergestoken in Brussel-Centraal. Wil dat nu zeggen dat de omgeving van het station levensgevaarlijk is?

ik zeg niet dat het levensgevaarlijk is, want ik kom er dagdagelijks tijdens verschillende uren en ik leef nog.

Wat ik wèl zeg is dat er weldegelijk wat gebeurt op het kon Astridplein en Dekeyserlei, integenstelling tot jij, die beweert er 5/week te komen en niks ziet.

Citaat:

Bij een gewelddadig incident met jongeren op een bus van De Lijn in Antwerpen is een 62-jarige politieman dinsdagavond zwaar gewond geraakt. De man werd volgens het parket geslagen en geschopt toen hij wilde tussenkomen in een ruzie tussen een jong koppel en allochtone jongeren. Het incident doet sterk denken aan de dood van Guido Demoor twee jaar geleden.

Anselmo 9 november 2010 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 5086222)
waar dan? Vertel eens

Demoor hebben ze op het Asridplein dood van de bus moeten dragen, max tien minuten stappen van het De Coninckplein.

Steve_M 9 november 2010 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 5086222)
waar dan? Vertel eens

Demoor is opgestapt op het Stuyvenberg, op dat moment zaten de daders al op de bus. De vechtpartij zelf was in de Carnotstraat. Het Astridplein heeft daar dus niets mee te maken.

Steve_M 9 november 2010 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 5086229)
ik zeg niet dat het levensgevaarlijk is, want ik kom er dagdagelijks tijdens verschillende uren en ik leef nog.

Wat ik wèl zeg is dat er weldegelijk wat gebeurt op het kon Astridplein en Dekeyserlei, integenstelling tot jij, die beweert er 5/week te komen en niks ziet.

Ik zeg toch niet dat er niets gebeurt. Dat zal wel, op een plek waar jaarlijks miljoenen mensen passeren. Op het Zuid gebeuren ook misdrijven, op het Eilandje ook en in Schilde en Brasschaat ook. Dat minder mensen minder misdrijven betekent, lijkt me evident.

Ik bedenk me net dat ik er zelfs vaker kom: minstens een keer per week ga ik inkopen doen in de Van Wezenbekestraat: ook daar nog nooit iets meegemaakt.

Carnivore 9 november 2010 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 5086236)
Demoor hebben ze op het Asridplein dood van de bus moeten dragen, max tien minuten stappen van het De Coninckplein.

Heb ik iets anders beweerd? Maar alvast bedankt om de zaken voor pelgrim duidelijk te stellen, die twijfelt aan mijn schrijfsel dat DeMoor op de bus o/h astridplein werd doogeschopt.

Pelgrim 9 november 2010 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 5086236)

De kant van het Astridplein en de Rooseveltplaats is een andere buurt hoor. Het krapuul dat die chauffeur heeft doodgeslagen is nooit te zien op het De Coninckplein. De daders woonden trouwens niet eens aan het Astridplein.

Carnivore 9 november 2010 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5086237)
Demoor is opgestapt op het Stuyvenberg, op dat moment zaten de daders al op de bus. De vechtpartij zelf was in de Carnotstraat. Het Astridplein heeft daar dus niets mee te maken.

en de carnotstraat komt die niet op het astridplein uit?

Carnivore 9 november 2010 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5086247)
De kant van het Astridplein en de Rooseveltplaats is een andere buurt hoor. Het krapuul dat die chauffeur heeft doodgeslagen is nooit te zien op het De Coninckplein. De daders woonden trouwens niet eens aan het Astridplein.

wat heeft dat ermee te maken? Waar ze wonen?
En het astridplein en de rooseveltplaats liggen als je goed stapt 2min van elkaar. Andere buurt?
Hokboken, da's een andere buurt.

Steve_M 9 november 2010 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 5086253)
en de carnotstraat komt die niet op het astridplein uit?

Dus wacht: slachtoffer en daders stappen kilometers van het Astridplein op, het zit er vrijwel onmiddellijk tegen en onderweg naar het Astridplein wordt iemand doodgestampt. Conclusie: het Astridplein is een gevaarlijk buurt. Vreemde logica.

Vergelijk: een zelfmoordterrorist in Afghanistan geraakt aan boord van een lijnvlucht naar New York en hij blaast zichzelf op bij de landing in de VS. Welk land is dan gevaarlijk: Afghanistan of de VS?

AdrianHealey 9 november 2010 18:14

Alhoewel dat het Astridplein en De Conincksplein ongeveer 1 straat verwijderd zijn - de chinese 'wijk' :p - zou ik Pelgrim willen volgen dat die 2 toch 'gescheiden' plekken zijn.

Carnivore 9 november 2010 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 5086264)
Alhoewel dat het Astridplein en De Conincksplein ongeveer 1 straat verwijderd zijn - de chinese 'wijk' :p - zou ik Pelgrim willen volgen dat die 2 toch 'gescheiden' plekken zijn.

Pelgrim stelde wel dat de rooseveltplaats en het astridplrin, verschillende buurten zijn. Niet het deconinckplein.

Carnivore 9 november 2010 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5086263)
Dus wacht: slachtoffer en daders stappen kilometers van het Astridplein op, het zit er vrijwel onmiddellijk tegen en onderweg naar het Astridplein wordt iemand doodgestampt. Conclusie: het Astridplein is een gevaarlijk buurt. Vreemde logica.

Vergelijk: een zelfmoordterrorist in Afghanistan geraakt aan boord van een lijnvlucht naar New York en hij blaast zichzelf op bij de landing in de VS. Welk land is dan gevaarlijk: Afghanistan of de VS?

ten eerste is dat niet waar.
De bus kwam van de kerkstraat, reed de carnotstraat in, alwaar het incident plaatsvond, er werd afgestapt door één van e betrokkenen één halt voor die van het astridplein.
U spreekt van kilometers verder. Als je dan toch zoveel in antwerpen rondhangt, dan weet je dat, als je goed gooit, dat het een steenworp van elkaar verwijderd is.

trouwens dit
Citaat:

...en onderweg naar het Astridplein wordt iemand doodgestampt. Conclusie: het Astridplein is een gevaarlijk buurt. Vreemde logica.
als dat je manier van discussieren is.

ok. Been there, seen that.
Denk maar dat je gelijk hebt.

trouwens ik heb intussen, hierboven al een ander feit gegeven dat op het astridplein plaats had. raar dat die krant het eveneens over 'dezelfde plaats als het feit DeMoor had.

circe 9 november 2010 18:29

In de metrohalte van het Astridplein worden regelmatig mensen beroofd, neergestoken en afgetroefd; Blijkbaar ligt dat metrostation in Parijs.

Steve_M 9 november 2010 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 5086281)
ten eerste is dat niet waar.
De bus kwam van de kerkstraat, reed de carnotstraat in, alwaar het incident plaatsvond, er werd afgestapt door één van e betrokkenen één halt voor die van het astridplein.
U spreekt van kilometers verder.

Demoor woonde in de buurt van het Stuyvenberg en stapte daar op. De daders zaten al op de bus. Dat is inderdaad kilometers van het Astridplein. Diezelfde bus heeft een route die langs de Kerkstraat en de Carnotstraat loopt en uitkomt op het Astridplein. Als je een bron hebt waaruit blijkt dat of Demoor of de daders elders opgestapt zijn, dan lees ik die graag.

Citaat:

trouwens ik heb intussen, hierboven al een ander feit gegeven dat op het astridplein plaats had. raar dat die krant het eveneens over 'dezelfde plaats als het feit DeMoor had.
En ik heb al een paar keer geschreven dat niemand ontkent dat er criminaliteit op het Astridplein is. Dat die krant dat schrijft is logisch, want uiteindelijk is de rit geëindigd op het Astridplein. Maar er is wel degelijk een verschil tussen pakweg de Kerkstraat en het Astridplein.

Steve_M 9 november 2010 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5086290)
In de metrohalte van het Astridplein worden regelmatig mensen beroofd, neergestoken en afgetroefd; Blijkbaar ligt dat metrostation in Parijs.

In de metrohalte van de Groenplaats ook. Is dat nu ook een slechte buurt?

Carnivore 9 november 2010 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5086296)
Demoor woonde in de buurt van het Stuyvenberg en stapte daar op. De daders zaten al op de bus. Dat is inderdaad kilometers van het Astridplein. Diezelfde bus heeft een route die langs de Kerkstraat en de Carnotstraat loopt en uitkomt op het Astridplein. Als je een bron hebt waaruit blijkt dat of Demoor of de daders elders opgestapt zijn, dan lees ik die graag.

En ik heb al een paar keer geschreven dat niemand ontkent dat er criminaliteit op het Astridplein is. Dat die krant dat schrijft is logisch, want uiteindelijk is de rit geëindigd op het Astridplein. Maar er is wel degelijk een verschil tussen pakweg de Kerkstraat en het Astridplein.

30 stappen?
En nu zegt u dat er wel criminaliteit is, daarnet zei u nog, "ik kom er 5/week en zie nooit iets."

mbt DeMoor :

Citaat:

Tussen
het Stuivenbergziekenhuis, waar Guido Demoor (54) opstapt, en het
Astridplein liggen vier haltes. Het is een rit van iets meer dan een
kilometer, die normaal niet langer duurt dan 7 minuten.
http://www.lijnrechttegenracisme.be/...do_pdf=1&id=35

U bent aan zet.

Steve_M 9 november 2010 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 5086305)
30 stappen?

mbt DeMoor :

http://www.lijnrechttegenracisme.be/...do_pdf=1&id=35

U bent aan zet.

Zo gaat dat nu eenmaal in steden en zeker in kleinere steden: de ene straat is een 'goede' straat, de volgende een 'gevaarlijke'. Je moet eens kijken op immoweb, voor een gemeente zoals Deurne. Vergelijk pakweg het Arenaplein en het Ter Boelaerpark. Volgens Google maps 3 minuten wandelen.

In grootsteden heb je trouwens precies hetzelfde fenomeen.

Carnivore 9 november 2010 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5086300)
In de metrohalte van de Groenplaats ook. Is dat nu ook een slechte buurt?

heel antwerpen en brussel is een slechte buurt aan het worden, da's net het punt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be